Advies SEO, ik doe iets verkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 701 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Hoi,

Redelijk recent live gegaan met mijn website in fotografie.
Nu loopt deze prima en in pagespeed komt hij goed naar voren in zowel desktop als mobiel als score.

SEO ben ik nieuw in, inmiddels al aardig wat gelezen zoals cornerstone etc en kannibalisme. En het heeft tijd nodig, dat begrijp ik. Gaat me in deze nu (nog) niet om de nr1 plek. O-)
Met het deel bloggen en daarin herrie maken op social etc is het traffic boosten.

Maar met de SEO opbouw heb ik advies nodig, gezien ik gewoon twijfel of ik op het goede pad ben.
Het probleem dat ik nu ervaar is dat op bepaalde keyprashes Google naar verkeerde posts linked.

Het voorbeeld in probleem:

SEO Opbouw:

Keyprhase/Meta/Slug/SEO Title woorden die zijn verwerkt:
  • Zwangerschaps fotoshoot Rotterdam
  • Newborn fotoshoot Rotterdam
  • Portet fotoshoot Rotterdam
Nu ervaar ik dat als men bijv zoekt op "zwangerschaps fotoshoot Rotterdam" hij linked naar de newborn post en viceversa bijv naar portret post.
Heb zelfs dat sommige keyprahses linken naar de "blog" pagina waar gewoon alle artikelen staan zonder deze woorden.
De artikelen zijn specifiek geschreven in de vorm van de fotoshoot met geen referentie tot de andere vormen van fotografie.

Nu ben ik werkzaam in de regio Rotterdam(duh :+) | Zuid-Holland

En dit is waar ik een beetje lost ben en advies vraag!

Wat is in deze nu slim? Zou verwachten dat doordat Newborn, Portet, Zwangerschap vrij specifiek zijn in woord het geen issue is als Rotterdam erin voorkomt inKeyprhase/Meta/Slug/SEO Title.

Maar is dat zo of is het beter in deze een andere tactiek te doen?

Ter info:
  • SEranking gebruik ik om te monitoren
  • Google search is volledig up to date met 0 errors en alle pagina's geïndexeerd
  • Website etc is volledig opgenomen in Google My Business met alle gegevens
  • Yoast voor complete SEO implementatie voor de site
Zoals ik in mijn verhaal beschrijf, het heeft tijd nodig en als ik nu zaken ga wijzigen dat het niet morgen anders zal zijn 8)

Hopelijk kan iemand me op weg helpen _/-\o_

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Belangrijkste zin in je tekst:

"dat op bepaalde keyprashes Google naar verkeerde posts linked."

Dit betekent dat jij echt beter je best moet doen om Google naar de juiste posts/pages te leiden.

Tips:

- Mbt Rotterdam: als er niet dedicated pagina's zijn die zo heten als je die keyphrases noemt, vooral toevoegen. Doe je best op de url, H1/H2, titel tag, alt tags van imagery, enzovoor.
- Ook hele simpele dingen als interne links met precies die keyphrase, die linken naar zo'n pagina, tellen mee.
- Kijk naar je menu-structuur. Hoe werkt de navigatie, met hoofd- en subonderdelen? Hoe staan de links erin, met anchors, of _blank, of anders?
- Doe ook een analyse van je sitemap en robots.txt. Gebruik hiervoor ook de Google Search Console om te checken wat en hoe.

Succes :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Thanks voor de tips! Wordt gewaardeerd _/-\o_

En ben het absoluut eens, het ligt aan mij en moet ik het beter doen. Daarom topic titel en de hulp vraag, gezien ik op zoek ben in wat ik verkeerd/beter moet doen.

Even een controle vraag dat ik het beter snap. Ik hou het even simpel op 2 woorden ter verduidelijking.

Newborn Rotterdam
Portret Rotterdam

Als deze in de postlink/slug/keyprashe/H1/H2 zitten, zeg alles hierboven, wat is het beste om de ervoor te zorgen dat deze niet concurreren op het woord Rotterdam.
Beide zijn essentieel voor het woord, maar verschillend in vorm en risico in bounce als je niet op de juiste pagina komt.

Of is dat precies het deel tijd dat Google deze posts/pagina's uit elkaar haalt?

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat laatste zou best eens kunnen ja. Geef het wat meer tijd, en kijk dan hoe het zich gaat settelen in de SERPs :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Thanks! We gaan het even afwachten en goed analyseren na een paar weekjes.

Erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan Vader
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-01-2021
*snip* spam

[ Voor 87% gewijzigd door RobIII op 18-01-2021 12:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.