joentje64 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:05:
[...]
Geweldig, dank voor je uitgebreide uitleg!
Als ik het goed begrijp kan ik het beste via jou link bestellen? Hier zitten dan gelijk de rails bij?
Ik zal inderdaad eerst eens uitmeten of de gordijnen niet over de grond gaan slepen straks. Ik wil namelijk het liefst wel mijn bestaande gordijnen houden. Als het niet anders kan, kan ik natuurlijk wel een stukje eraf laten knippen aan de onderkant.
Mijn gordijnen gaat in het midden naar 2 kanten open. Kan de Zemismart hier ook mee omgaan, of dien ik voor deze situatie 2 motors aan te schaffen?
Ik begrijp dat je ze zelf ook in gebruikt hebt?
Via de link kom ik met 6 meter uit op 177 euro. Ik zie ook andere van Zemismart voor minder voorbijkomen op ome Ali. Zit hier een verschil tussen naar jou idee, of waarom heb je specifiek voor deze aanbieder gekozen?
Heel veel dank alvast.
------------------------
NEE het is niet nodig om 2 motors/rails aan te schaffen.
De rails zitten er standaard bij. dit is ook waarom er verschillende lengtes zijn.
De motor calculeert zelf ook hoe ver deze moet rijden/sluiten/openen. dus daarom raadde ik aan om een iets langere lengte te nemen,
Deze opstelling heb ik zelf ook in gebruik waarbij de gordijnen naar binnen sluiten.
---------------------
De prijs voor 6 meter is inderdaad 177 euro. {exclusief coupons}.
{indien het geen Prioriteit heeft raad ik je aan te wachten, en alvast Coins in de aliexpress app gaan verzamelen voor de volgende sale periode.} Hierdoor kan je ruim 30 euro besparen met coupons.
---------------
De andere rails van zemmismart zijn werken via een ander systeem voor de smart control, waarbij het smart-systeem in de motor/een controller stick zit.
Dit is een systeem wat ik zelf niet zou aanraden, omdat als je je rails moet resetten of opnieuw verbinden je de motor moet uitpluggen, of bij de motor moet zijn.
De motor die ik heb heeft namelijk een standaard 220V paneel, en je zou er ook gewoon een standaard schakelaar aan kunnen maken, als je geen smart controls wilt.
Dit is ook weer gemakkelijker indien je Home-assistant wilt gaan gebruiken, omdat je gemakkelijker de schakelaar kan flashen, zonder per ongeluk hem te bricken.
Voor de Stick/motor smart systemen weet ik niet zeker of je deze kan flashen.
------------------------
De reden waarom ik specifiek voor zemmismart had gekozen was, vooral omdat ze toen ik ze kocht vooraad hadden in de EU. + korting van 11.11 sale + verkoper coupons en hun systeem veel gemakkelijker is qua instaleren.
niet te vergeten dat het schakelaar paneel gemakkelijker te flashen zou zijn met "tasmota"
En dat van andere verkopers het niet altijd duidelijk was of de rails er nou wel of niet bij zit.
Andere systemen zagen er voor mij niet zo handig uit Qua instalatie, en stevigheid. {deze waren ook nog eens duurder} Deze motoren clikte je er in vanonder, en waren vaak ook maar single side instalatie.
De zemmismart motoren draaien in de motor-hubs. wat gemakkelijker en steviger is.
[
Voor 5% gewijzigd door
darknessblade op 01-12-2020 13:43
]