CTX PR960F of PHILIPS 109P20

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Mischien is dit weer een van die véél gestelde vragen over monitors.
Maar ik geraak met mijn keuze tussen deze 2 19" monitors er zelf niet uit.
Daarom wilde ik weten wie er met deze monitors enige ervaring heeft.
Over de CTX PR970F zijn er verschillende goede testen en reviews te vinden.Alleen de PHILIPS 109P20 kwam ik nergens tegen op het net of in tijdschriften.
De eisen voor mijn nieuwe monitor zijn:
*Het scherm moet een zéér vlakke indruk geven
*Een hoge refresh kunnen halen op 1600x1200
*Goede scherpte in tekst en in grafisch
*De 2 lijntjes storen mij niet :)
*Moet goed in te stellen zijn

Graag reacties

• Sovereign
  • Laatst online: 27-06 19:01
CTX monitoren schijnen de neiging te hebben om in de fik te vliegen. En dit verzin ik niet. 19" CTX van een vriend van me is al twee maal vervangen, vlammen sloegen eruit.

Niet erg rustgevend dus!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 19:39
die philips kost wel gauw zo'n 300 tot 400 piek duurder dan die CTX maar die Philips is dan ook zwaar goede kwaliteit.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 18:32 schreef Sovereign het volgende:
CTX monitoren schijnen de neiging te hebben om in de fik te vliegen. En dit verzin ik niet. 19" CTX van een vriend van me is al twee maal vervangen, vlammen sloegen eruit.

Niet erg rustgevend dus!
Wie post er hier nu onzin( zie deze draad :P [topic=201304] ), alsof alle ctx-en in de fik vliegen, LOL. "Ach mevrouw, u bent toch verzekerd".

Maar ga maar voor de 109P20, komt erg goed uit veel tests :)

Verwijderd

zeker weten 109p is mijn favo.

• Moris
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:36 schreef AirHead het volgende:

[..]

Wie post er hier nu onzin( zie deze draad :P [topic=201304] ), alsof alle ctx-en in de fik vliegen, LOL. "Ach mevrouw, u bent toch verzekerd".

Maar ga maar voor de 109P20, komt erg goed uit veel tests :)
Hoi,

Kun jij me dan url's geven waarop de Philips 109P20 goed uit de testen komt.
Alvast bedankt.

• Sovereign
Wie post er hier nu onzin( zie deze draad dampening wires ), alsof alle ctx-en in de fik vliegen, LOL
Je doet je naam wel erg eer aan, niet. :P

Het feit dat mijn kennis dezelfde monitor al twee maal heeft laten vervangen zegt erg veel over de kwaliteit van CTX. En dat ze je huis bijna in brand kunnen zetten is nog veel erger.

Maar blijkbaar is de realiteit desalnietemin "onzin" voor meneer airhead. ;)

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 20:41 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Het feit dat mijn kennis dezelfde monitor al twee maal heeft laten vervangen zegt erg veel over de kwaliteit van CTX. En dat ze je huis bijna in brand kunnen zetten is nog veel erger.

Je laat t lijken alsof iedere CTX een potentieel heeft in de brand te vliegen in die post van je.
Niet erg rustgevend dus!
Geloof me maar dat er genoeg tevreden klanten met een CTX scherm zijn, die geen brandende ctx hebben :) Dus die reply was nogal dom/naief :)

• Sovereign
Geloof me maar dat er genoeg tevreden klanten met een CTX scherm zijn, die geen brandende ctx hebben Dus ja, je reply is nogal dom
Je bedoelt, er zijn voldoende mensen die geen probleem hebben met een kat in de zak, en nemen de nadelen voor lief. ;)

Zelfs de grootste troep wordt nog door mensen en fanboys aangeprezen die hun kromme aankoop recht willen praten (zie de recente thread over die GeForce DDR voor 500 piek), dus je argument is niet echt overtuigend.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 20:57 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Je bedoelt, er zijn voldoende mensen die geen probleem hebben met een kat in de zak, en nemen de nadelen voor lief. ;)

Zelfs de grootste troep wordt nog door mensen en fanboys aangeprezen die hun kromme aankoop recht willen praten (.
Zoals jij deed met je TFT scherm bedoel je? :P ik heb m'n vorig reply nog een pietsie aangepast trouwens, nu is ie iets beter :)

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 19:57 schreef Moris het volgende:

[..]

Hoi,

Kun jij me dan url's geven waarop de Philips 109P20 goed uit de testen komt.
Alvast bedankt.
Kom op he, doe zelf even je research op t net :? . Of zoek ff hier op GoT, daar staan genoeg draadjes met links erin. Anders moet ik voor je gaan zoeken, is toch een beetje nonsens niet? :P Ik bewaar al die links niet of zo hoor, ik heb al een drietal goeie schermpjes :) Toets in Google "109P20 review" in of iets dergelijks......

Verwijderd

DEFINTITLY PHILIPS HEB HIER EEN 107B, TOP APPARAAT !

• Sovereign
Zoals jij deed met je TFT scherm bedoel je?
Ik zou niet weten wat je bedoelt. Ik heb duidelijk aangegeven dat of iemand een TFT prefereert afhangt van persoonlijke wensen, en heb ook enkele nadelen van TFTs aangestipt.

Maar ja, het met jouw niet eens zijn maakt iemand automatisch een fanboy, niet. ;)

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 21:18 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat je bedoelt. Ik heb duidelijk aangegeven dat of iemand een TFT prefereert afhangt van persoonlijke wensen, en heb ook enkele nadelen van TFTs aangestipt.

Maar ja, het met jouw niet eens zijn maakt iemand automatisch een fanboy, niet. ;)
euhm, je zag m'n :P smiley er niet achter staan zeker, omdat je die ook niet ge-quote hebt.... of weet je niet hoe dat moet ;)

• Moris
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:09 schreef AirHead het volgende:

[..]

Kom op he, doe zelf even je research op t net :? . Of zoek ff hier op GoT, daar staan genoeg draadjes met links erin. Anders moet ik voor je gaan zoeken, is toch een beetje nonsens niet? :P Ik bewaar al die links niet of zo hoor, ik heb al een drietal goeie schermpjes :) Toets in Google "109P20 review" in of iets dergelijks......
Ik vroeg toch niet of jij opzoekwerk moest doen over die Philips.
Als je mijn berichtje gelezen hebt, dan weet je dat ik dit zelf reeds heb gedaan.
En spijtig genoeg wordt de Philips 109P20 zelden in review of testen genomen.
Daardoor wordt de keuze dan ook moeilijker.

Groeten.

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 22:27 schreef Moris het volgende:

[..]

Ik vroeg toch niet of jij opzoekwerk moest doen over die Philips.
Als je mijn berichtje gelezen hebt, dan weet je dat ik dit zelf reeds heb gedaan.
En spijtig genoeg wordt de Philips 109P20 zelden in review of testen genomen.
Daardoor wordt de keuze dan ook moeilijker.

Groeten.
Op ZDnet.com is recentelijk een review geweest geloof ik..... Ik weet die links ook niet uit m'n hoofd, sorry :)
Maar hier http://www.google.com/search?q=109P20+review&btnG=Google+zoeken&hl=nl&lr=

staat vast wel iets tussen :) of lees de vakbladen: c't , CT, etc.

Maar verbreedt je keus een beetje, je hebt nog meer goeie merken :) Kijk ook eens naar een NEC, of een Sony.

• Moris
Ik geloof je best maar de prijs is voor mij dan weeral te hoog.

• Moris
Hier heb ik dan toch een mooie review gevonden i.v.m. de Philips 109P20 en hij wordt weer goed geprezen.:)
Dan misschien toch een Philips bovenop de CTX.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Ik heb hier al 3 jaar een CTX PR710T (17") en moet zeggen dat mijn huis nog geen enkele keer is afgefikt, zelfs mijn monitor niet :) .

Wel viel een keer de blauwe kleur weg. 3 weken ter reperatie bij CTX (gratis, buiten de garantie tijd) en nu nog steed plezier.

Wacht nu op mijn nieuwe Sony (zie sig) die al gelijk een DOA was :( . Dus bekende/dure/goede merken zegt naar mijn mening weinig.

Trek je conclusies ;)

Rampen bak 2004

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
Op vrijdag 10 augustus 2001 20:41 schreef Sovereign het volgende:

[..]

het feit dat er bij jouw kennis twee keer iets is misgegaan zegt helemaal niets over de kwaliteit van ctx in het algemeen. het is 1 geval, en bij elk merk zijn er wel gevallen dat er monitoren in de fik vliegen.
als het bij ctx verontrustend vaak zou gebeuren zou dat echt wel bekend zijn, dat zou namelijk een groot schandaal zijn, inclusief terughaalacties etc.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:11
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:10 schreef MASH_MAN het volgende:
DEFINTITLY PHILIPS HEB HIER EEN 107B, TOP APPARAAT !
die 109p's zijn echt niet te vergelijken met 107b's. die 107b's zijn heel aardig, maar gewoon gemiddelde dingen. de p serie, en met name de 109p en de 201p horen bij de top van de markt.

Verwijderd

Ik twijfel dus ook tussen deze schermen. Die Philips is dus beter dan die CTX?

Greetz
Pagina: 1