Logitech MX Master 2S muis stopt er plots mee

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kossiewossie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 02:18
Ik post zelden, en ben vooral een forum-meelezer. Maar nu heb ik een beetje hulp nodig.

Mijn Logitech MX Master 2S muis is plots uitgevallen. En die is op geen enkele wijze weer aan de praat te helpen. Andere PC, twee andere laptops, andere dongles en rechtstreeks aan de BT geprobeerd ; zelfde resultaat : wel een BT verbinding maar geen beweging in de cursor. Win7 / WIn10 / software herinstallatie maakte ook geen verschil. Toeval (of juist niet) dat op het Logitech forum toevalligerwijs twee andere gebruikers precies het zelfde melden. Allemaal binnen een paar dagen van elkaar. 8)7

Ik geloof niet zo in een engineered life span of controlled self destruction. Ik heb toch een vermoeden van een software bug of zo.

ZIjn er mede-tweakers die iets gelijks hebben ervaren, en hebben opgelost? Alle suggesties zijn welkom. :)

Beste antwoord (via Kossiewossie op 12-10-2020 21:06)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:31
Probeer met een mesje de duimknop eens ietsjes op te tillen.
De duimknop is de knop die je indruk als je de duim naar de tafel duwt.

(bron: eigenaar 2 defecte mx masters)

[ Voor 26% gewijzigd door jeroen3 op 12-10-2020 20:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:49
Mijn enige ervaring is de klantenservice van Logitech en aie is zeer goed. Ik zou even contact met hen opnemen.

edit : werkt ie in het BIOS wel ?

[ Voor 14% gewijzigd door MEN-O op 12-10-2020 20:39 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• jeroen3

[ Voor 26% gewijzigd door jeroen3 op 12-10-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kossiewossie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-07 02:18
jeroen3 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:42:

Jeroen3 ; You're the 2S Master _/-\o_

Blijkt dus dat de duimknop vast is gaan zitten, en bij nader inzien vertoont het kunststof onder de duim ook kleine haarscheuren. Na deze fix weer even heerlijk muizen, maar beter wordt het er niet van. Toch maar eens contact leggen met Logitech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Bij mij hebben ze het 6 jaar vol gehouden. Het scrollwiel was ook helemaal vergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holopeet
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-06 18:37
jeroen3 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:23:
Bij mij hebben ze het 6 jaar vol gehouden. Het scrollwiel was ook helemaal vergaan.
Jeroen3: You are my hero _/-\o_

Ik had net het zelfde probleem, muis hield er opeens mee op zomaar, toen kwam ik hier en zag je post en dacht van "ja zal wel" en toen geprobeerd en poef hij doet het weer XD, Ongelofelijk dat dit na 3 jaar nog steeds de oplossing is

das toch super vreemd heb deze muis al jaren nog nooit wat mee gehad en toen dit, ik zou deze muis nooit weg willen doen het is z'n heerlijke muis. Maar toch het is toch vreemd dat zoiets gebeurd dat de duimknop het probleem is en dat je met een simpel mesje het kan oplossen

Nogmaals bedankt van mij

[ Voor 4% gewijzigd door Holopeet op 05-01-2023 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wellproc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:33
Nou, hier ook een gebruiker van de MX Master 2S die blij is met dit topic en de oplossing. Kostte me welgeteld 5 minuten om een andere muis aan te sluiten en dit topic te vinden _/-\o_
Jeroen bedankt!

Heb de muis nu 3,5 jaar en het is al raak. Ik gebruik m wel thuis en op kantoor (hele dagen lang dus), maar dit is wel balen.

Enig idee of dit issue bij de nieuwere Master 3 is verholpen? (Voor het geval ik een nieuwe ga kopen...)

[ Voor 12% gewijzigd door wellproc op 07-01-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-12-2024
en ook ik ben blij met deze oplossing, Dank jeroen! Het zachte kunststof vergaat wel dus er zal denk ik toch een nieuwe moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New-ton68
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-07 16:49
thanks voor deze post. Na 1 uur pielen met een andere muis deze oplossing gevonden. Inderdaad de oplossing voor het probleem. Heb wel de muis beschadigd, maar hij doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-08 13:41

MrMarcie

CFMoto 650MT

Na 5 jaar heb ik dit euvel vandaag ook opeens op mijn 2s. Gegoogled en gezien dat het een issue is met die duimknop. Waardeloos dit.
Mijn eerste MX had dit volgens mij ook maar weet ik niet meer. Die heb ik ooit eens later uit elkaar gehaald en in elkaar gezet en toen werkte ie weer. Voor rond de € 100 wel balen hoor.

Maar ja, zijn verder goede muizen. Dus grrrrrrrr toch net maar bij Megekko de 3S besteld. Je moet wat. Dan heb ik de hele serie. Die 2S probeer ik dan later wel netjes te maken maar voor mij is het dan wel een backup geworden want vind een muis toch vrij essentieel en wil daarvoor geen 'rommel'.

Voor liefhebbers, dit is de video met 'de' oplossing.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Logitech MX Master Mouse's Cursor Not Moving but Buttons still work - How to Fix It?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankliln
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 27-07-2024
Deze combinatie MX900, toetsenboerd + muis aangeschaft in 2018. Nu, juli 2024 voor het eerst problemen.
De manier zoals op de geposte video kan ik helaas niet reproduceren. Zit muurvast.
Dus het mes erin. Nu bij duimzijde goed beschadigd, het kunststof brokkelde al snel af. Hierna afgeplakt met een stukje Duct tape en hij doet het weer prima. Hoop dat die nog jaren verder meegaat!

@jeroen3
Ook namens mij bedankt!
Pagina: 1