Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-05 23:40
Ik ben in het bezit van een Sony WH-1000XM3 headset.
Ik gebruik de headset om muziek te luisteren.
Ook wil ik hem gebruiken om dj-sets mee te maken.
Hiervoor is de latency erg belangrijk.
Via BT is de latency te hoog om de hoofdtelefoon te kunnen gebruiken.
Dus heb ik eens gekeken wat er mogelijk is met de aux kabel ertussen.
In principe werkt het, latency is nu 0 wat fijn is voor het maken van de dj-sets.
Echter is de geluidskwaliteit om te huilen, wat slecht.
Het volle bassgeluid is plots verdwenen.

Is er een mogelijkheid om het "BT-geluid" te krijgen maar zonder de latency (aux kabel gebruik is geen probleem).

- Slechte geluidskwaliteit is overigens bij alle programma's in Windows.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MishaT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21-03 06:15
Welke kabel gebruik je precies? De meegeleverde van Sony? Sony zelf zegt namelijk dat slechts die kabel werkt (dit is een kabel met extra functies als play/pause, en dus een extra zwart ringetje. Zie ook: https://helpguide.sony.ne...ontents/TP0001703069.html). Het gebruik van een andere kabel kan dus nog wel eens een scheef geluid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Ik gebruik de meegeleverde kabel.
Probleem doet zich overigens ook voor bij de ipad.
Ik denk dat bij gebruik van de auxkabel de geluidskaart van de ipad/laptop gebruikt wordt, en wanneer de BT verbinding gebruikt wordt de geluidskaart van de headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-05 13:45
Heb je hem wel aan staan wanneer je hem per kabel verbind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Maaark schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:55:
Heb je hem wel aan staan wanneer je hem per kabel verbind?
Jazeker, wanneer ik de aux kabel uit de headset haal geeft hij ook aan dat de headset uitgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MishaT
Het schijnt dat het mogelijk is om muziek te luisteren met de kabel zonder dat de headphones aanstaan. Wellicht dat het een soort standby modus is die alsnog, bij uittrekken van de kabel, het apparaat volledig uitzet?

Als je zegt dan het probleem zich ook voordoet bij de ipad, bedoel je dan dat je je ipad op je headphones aansluit? Ik zou eerst proberen om te kijken of dat het geluid dat uit de bron komt correct is. Kijk even of je bijvoorbeeld het geluid uit je laptop/ipad wel op een andere speaker krijgt aangesloten. Tenslotte: je kan eens proberen een andere kabel te gebruiken? ik neem aan minijack naar minijack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 22:39
Het verschil in geluid zal niet door de kan komen (als in dat de kabel de beperkende factor). Waarschijnlijk staat er iets van eq-ing aan als je BT gebruikt. Kan je daar iets van terug vinden?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MishaT
Ik zie op de eerder genoemde pagina nog het volgende staan:
- Be sure to connect the L-shaped plug into the connecting device. (dus niet andersom)
- Make sure you insert the plug firmly.

Wellicht dat dat nog helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb dit net nog even met mijn WH1000-xm3 en Sony NW-A45 mp3 speler geprobeerd. Bedraad (met de correcte kabel en orientatie) is het geluid doffer, laffer, zelfs als je de koptelefoon aan hebt staan, vergeleken met de Bluetooth verbinding. Meerdere pop en rock liedjes geprobeerd. Blijkbaar wordt het signaal beter verwerkt via deze verbinding (kan dat zijn omdat de digitaal>analoog conversie plaatsvind in de koptelefoon ipv het verzendende apparaat?).

Het is een bekend probleem met veel van de BT koptelefoons. Ik merk het ook met de niet-ANC Sony on-ear (WH-H800), dat is gewoon bagger via de draad.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
gambieter schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:56:
Ik heb dit net nog even met mijn WH1000-xm3 en Sony NW-A45 mp3 speler geprobeerd. Bedraad (met de correcte kabel en orientatie) is het geluid doffer, laffer, zelfs als je de koptelefoon aan hebt staan, vergeleken met de Bluetooth verbinding. Meerdere pop en rock liedjes geprobeerd. Blijkbaar wordt het signaal beter verwerkt via deze verbinding (kan dat zijn omdat de digitaal>analoog conversie plaatsvind in de koptelefoon ipv het verzendende apparaat?).

Het is een bekend probleem met veel van de BT koptelefoons. Ik merk het ook met de niet-ANC Sony on-ear (WH-H800), dat is gewoon bagger via de draad.
Dit klinkt precies zoals ik het ervaar.
Jammer want zo lijkt het alsof het niet mogelijk is om zonder latency goede kwaliteitesmuziek te beluisteren.
Ik zat evt nog te denken aan een BT dongle met low latency maar begreep dat deze headset daar niet voor geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan17
Niet de beste oplossing maar wel een oplossing...
Ik ben nu aan het kijken voor een bedrade koptelefoon erbij, puur voor het dj werk.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met koptelefoons, die dus enkel bedraad zijn (geen BT).
Graag met minstens net zon goede bass als de Sony WH-1000XM3, maar wel onder de 200 euro.
NC is niet interessant voor deze koptelefoon, zolang het geluid via de aux kabel maar goed is (met name de bass).

In-ears mag ook maar verwacht daar niet al te veel hoogvliegers in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 16:25

Chiron

Moderator Discord
Met dj'en wil je juist focussen op het mid en high, het ritme van hihats is veel 'scherper' en duidelijker te horen dan wanneer je je focust op de bass. Maar dat is een andere discussie.

Sennheiser HD25 is 'de' klassieke dj koptelefoon, super levendig en helder, strakke (maar dat is wat anders dan 'veel') bass. Als je meer diepere bass wil probeer de Beyerdynamic DT770 Pro (80 ohm). Passieve demping in de DT770 is supergoed. En de BD klinkt sowieso veeel levendiger dan de Sony's.

https://www.thomann.de/intl/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htm
https://www.thomann.de/intl/sennheiser_hd_25.htm

Tevens: How to become a DJ: Deel XVII

[ Voor 5% gewijzigd door Chiron op 13-10-2020 13:06 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MishaT
De Sennheiser HD25 wordt vaak door DJ's gekozen omdat hij een punch heeft in het low. Daardoor is het makkelijker beatmatchen met het andere nummer dat je door je speakers hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotfather
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Idem voor BeyerDT990, voor 120 piek ben je klaar. Zelf heel content mee. Let op: dit is de open variant vd 770, ook heel behoorlijk als hifi headphone.

[ Voor 35% gewijzigd door Gotfather op 15-10-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:40
.

[ Voor 102% gewijzigd door mekkieboek op 16-10-2020 09:08 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_Ak
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-08-2022
Kan ik deze goed beoordeelde Sony WH-1000XM3 ook nog gebruiken op mijn stokoude maar piekfijne SONY tuner/versterker, bouwjaar 1994, type STR-GX311,
Kan dit met de bijgeleverde kabel?
Of heb ik wat anders nodig dan?
Tenslotte: wat doet dat met de geluidskwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jan_Ak schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:48:
Kan ik deze goed beoordeelde Sony WH-1000XM3 ook nog gebruiken op mijn stokoude maar piekfijne SONY tuner/versterker, bouwjaar 1994, type STR-GX311,
Kan dit met de bijgeleverde kabel?
Of heb ik wat anders nodig dan?
Tenslotte: wat doet dat met de geluidskwaliteit?
Niet doen. Je zult waarschijnlijk een verloopstekkertje nodig hebben, maar dat is niet het probleem. De geluidskwaliteit is een stuk slechter bedraad, dof, levensloos.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:13

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

gambieter schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:54:
[...]

Niet doen. Je zult waarschijnlijk een verloopstekkertje nodig hebben, maar dat is niet het probleem. De geluidskwaliteit is een stuk slechter bedraad, dof, levensloos.
Wij hebben er hier ook eentje liggen die af en toe met draad gebruikt wordt, maar dit ervaren wij totaal niet?

Je zou in dat geval dan zelfs een bluetooth zender op je stereo kunnen aansluiten en daar je koptelefoon op aan kunnen sluiten. Alles is mogelijk voor een paar tientjes.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Michael Knight schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 17:59:
Wij hebben er hier ook eentje liggen die af en toe met draad gebruikt wordt, maar dit ervaren wij totaal niet?
Hangt dan waarschijnlijk van je geluidsbron af, mogelijk dat het met een goede DAC/versterker beter klinkt. De DSP van de XM3 wordt niet gebruikt bij bedrade verbinding als ik het zo lees op het web.

Bij direct aansluiten op telefoon/MP3 speler is het bedrade geluid van de XM3 serie (ook MDR-1000x getest) om te huilen.
Je zou in dat geval dan zelfs een bluetooth zender op je stereo kunnen aansluiten en daar je koptelefoon op aan kunnen sluiten. Alles is mogelijk voor een paar tientjes.. :)
Voor bedraad aansluiten zou ik gewoon een daarvoor bedoelde koptelefoon kopen. Maar inderdaad, je kunt ook met een BT zendertje gaan werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ook met zonder draad is het geluid niet geweldig, veel te veel bass en te weinig midrange. Het is een hoofdtelefoon die erg profiteert van een goede equalizer. Als je 'm op een platform wil gebruiken waar je dat niet kan doen zou ik wat anders kopen.
Pagina: 1