IMac 4K 2017 met 32gb en 1TB vraagje, staat nu in de V&A

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke de beer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 09:37
Ik heb via de V&A deze iMac overgenomen, het gaat om deze advertentie:

V&A aangeboden: Apple iMac 21.5" Retina 4K (2017) Core i7 3,6GHz, 32GB, 1TB ssd

Inmiddels heb ik hem met exact dezelfde advertentie tekst weer aangeboden, hij staat nu op V&A onder deze advertentie:

V&A aangeboden: Apple iMac 21.5" Retina 4K (2017) Core i7 3,6GHz, 32GB, 1TB

De reden dat ik hem verkoop is omdat ik toch liever een MacBook heb, wat klopt.

Maar er is ook iets dat niet klopt, uit het serienummer van de Mac blijkt dit deze imac er eentje was met 8GB geheugen en een en een 1TB normale HDD, dus geen SSD. De Mac is later geupgrade, waarvoor natuurlijk het LCD eraf moest.

Ik had contact gezocht met de verkoper, maar die vond zijn advertentie volkomen eerlijk, daarom navraag hierover gedaan bij Tweakers, en die delen zijn mening.

Pepppie beweert ook nog dat de Samsung SSD die erin zit is geplaatst door AMAC, maar uit navraag weet ik dat die dit soort upgrades niet doen (hij staat niet eens in hun bestand onder zijn echte naam). Omdat hij geen factuur kan overleggen van de upgrade (die hij altijd nog zou kunnen opvragen), neem ik aan dat hij het zelf gedaan heeft, in elk geval was de upgrade doe-het-zelf werk.

Maar wat is jullie mening, was de advertentie van Pepppie eerlijk?
Want in dat geval kan ik de imac gewoon eerlijk doorverkopen.

Ik voel me in elk geval opgelicht, ook omdat ik voor een imac heb betaald uit een heel andere prijsklasse, voor 32gb en een 1TB SSD mag je bij Apple de hoofdprijs betalen.

Dit topic is toegevoegd aan de advertentie tekst.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

MS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:25
Er staat nergens dat het er van fabriek afaan in zat. Maar is dat nodig? Ik zou het ook niet direct doen.

En zolang de genoemde onderdelen in zitten zie ik geen problemen. Eerlijk gezegt.

Wat niet correct is is dat je schaamteloze copy/paste neemt van zijn ad. Waar gewoon auteursrecht op rust. Hoe simpel de tekst ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvisser53
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-05-2022
Het leek mij een goede deal met die specs.
Het ligt voor de hand dat de upgrade zelf is gedaan.
Maar daar hoef je wat mij betreft niet geheimzinnig over te doen.
Geef dan gewoon inzicht in de kosten die je hebt gemaakt voor die upgrade.
Ik begrijp Bolke dat je twijfels hebt en die deel ik ook.

Maar de ham vraag is.... hoe draait hij?
Is toch niet zo dat hij veel lawaai maakt of veel hapert?

Ik had een enthousiast bod gedaan, maar dat bod trek ik even in.
Is er een mogelijkheid dat we even bellen?
-knip-

Groet,
Henk

[ Voor 1% gewijzigd door Bor op 12-10-2020 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij dat ding geleverd heeft met een 1TB SSD en 32GB ram dan is er toch niets aan het handje? Dan levert hij toch exact wat er in de advertentie staat?.

Ik snap niet waarom je je opgelicht voelt, omdat ze bij Apple de hoofdprijs vragen voor iets? Dat lijtk me algemeen bekend, maar wat maakt het voor jou uit of hij die 1000 euro meerprijs betaald heeft bij Apple, of het goedkoper heeft laten doen bij een andere toko om het geheugen te upgraden, als het eindresultaat exact hetzelfde is?
Geheugen dat Apple erin drukt is immers niets anders dan wat je los kunt krijgen in de winkel voor die dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:37
Ik zie de oplichting ook niet, als het apparaat gewoon voldoet aan het geadverteerde is dat prima lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Daedalus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:19:
Dit is meer iets voor het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

MS > SF
Lijkt me meer iets voor VAF, gezien het gaat om het wel of niet misleidend zijn van een advertentie. Ik schop het topic dan ook nog een deurtje verder.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08 21:25
- Het gekoppelde product klopt niet (meer), dat had er bij gemeld mogen worden. Al is dat geen harde eis.
- " in de meest uitgebreide vorm die er leverbaar is qua dit model" Lijkt me niet want het product dat te koop stond was niet leverbaar. Immers, de configuratie van het product is later veranderd. Een paar regels verderop staat dat er 1 TB SSD in zit, wat op mij overkomt als een discrepantie.

De advertentie is, meen ik, wel eerlijk maar niet geheel transparant. Kopers hebben ook een plicht om zelf onderzoek te doen. Je kreeg waarvoor geadverteerd stond. De voorgeschiedenis staat niet vermeld.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:02

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

En aangezien deze discussie al uitgebreid met de admins is besproken is het niet nodig dit nogmaals te doen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.