Google Nest Routers - wired

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasiek
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 12:31
Dag Tweakers,

We kochten onlangs een nieuwe woning, waar het WiFi signaal moeilijk over de verschillende niveaus loopt. Gelukkig zijn er overal ethernet poorten waar ik een router op kan inpluggen.

Nu had ik reeds 2 Google nest routers, en ik vraag me af of volgend schema werkt. Ik zou dan een 3de router en extra switch moeten kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQIYzQ8deYKBthGbyo1m5Xzt7D0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PlIezZlVy6MbMK3Vm31zT82P.jpg?f=user_large

Kan iemand bevestigen of dit schema werkt en er dan nog steeds een "mesh netwerk" aanwezig zal zijn? Of is die eerste router overbodig en pleur ik meteen die switch in de modem?

Dank voor het advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Klaasiek als ik jou plaatje zo zie komen er meer vragen naar boven dan antwoorden…

Maar in het kort;
Kan iemand bevestigen of dit schema werkt en er dan nog steeds een "mesh netwerk" aanwezig zal zijn
Nee aangezien je alles bekabeld aansluit is er geen sprake meer van een "mesh netwerk". Misschien een goed plan om eens te googlen wat een mesh netwerk is.
Of is die eerste router overbodig en pleur ik meteen die switch in de modem?
De vraag is eerder of deze "modem" wel een modem is en geen modem en router in 1.
Achter een echte modem kun je ook geen 3 routers plaatsen zoals jij op je plaatje hebt neergezet.