Blue screen errors sinds update 2004?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
PC is al tweetal jaar zeer stabiel, zowel gewoon werk als gaming. Toevallig deze week 2 'upgrades' tegelijk gedaan. De installatie van de Win10 2004 update, en videokaart gewissel van RTX2080 naar RTX3080. Qua videokaart drivers verwijderd met driver uninstaller, en alle games draaien super zonder enige crash. Dus vermoed dat probleem aan win10 update ligt.

Wat gebeurt er nu? Wel, pc staat doorgaans heel de dag aan maar ik ben ook vaak even bezig met iets anders (telefoon met klanten, werken op laptop werk enz). Heb quasi dagelijks nu dat pc in bluescreen gaat, en ik dus moet rebooten. Win10 is zodanig ingesteld dat hij niet automatisch reboot als ik fout heb, vandaar bluescreen (standaard zou pc rebooten).

Al vanalles zitten controleren, alle drivers zijn uptodate, ik zie geen errors in device manager enz... Maar toch die reboot. Ook uitlezen van de dump file maakt me weinig wijzer. Bluescreen vermeldt win32kfull.sys, foutmelding SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION.

Iemand idee? Ik heb echt gevoel dat dit gebeurt als pc na tijdje in slaapstand gaat, maar 'zie' dit natuurlijk niet gebeuren, merk het doorgaans pas op nadat het al tijdje is gebeurd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt een 64bits OS en één van je drivers is nog 32bits. Spoor die driver op en vervang hem door een 64bits versie

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
En hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Een minimaal gewijzigde en/of iets anders ingestelde driver (windowsupdate) kan dit al veroorzaken... .

Ik heb/had de laatste week ook last van blue screens, terwijl voorheen het systeem superstabiel was.
In mijn geval was het de HP laserjet 5L (jawel, oud beestje met 8MB exttra geheugen) die steeds na verloop van tijd weg viel en niet terug kwam. De Spooler kreeg geen contact als ie opnieuw moest printen. Alleen de eerste printopdracht verwerkte hij, vanaf de volgende opdracht reageerde hij niet meer. Na een hoop gedoe kreeg ik dan bluescreen+herstart.

Ik redeneerde dat de printer een "Ready" signaal niet gaf. De printer is te "dom" om boodschappen naar buiten te sturen.
Oplossing: in Laserjet 5L "Eigenschappen"/"Poorten" het vinkje weghalen bij: "Ondersteuning in twee richtingen inschakelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:37

SaN

Brahiewahiewa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:54:
Je hebt een 64bits OS en één van je drivers is nog 32bits. Spoor die driver op en vervang hem door een 64bits versie
Ik ben ook wel benieuwd naar de beste manier om dit te doen.

Ik heb hetzelfde probleem als de topic starter, maar dan nog iets ernstiger. Soms krijg ik direct na het opstarten een bsod, soms kan ik de computer 15 minuten of een half uur gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Task manager, details, rechtsklikken in de title bar, select columns, "platform" selecteren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
Heb indruk dat de crashes minder zijn, maar heb auto sleep mode dan ook uitgezet. Gebeurt nog altijd dat als ik pc in slaapmodus zet, die reboot als ik die uit slaap haal. Heel bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:37

SaN

Brahiewahiewa schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:59:
Task manager, details, rechtsklikken in de title bar, select columns, "platform" selecteren
Bedankt. Hier staan inderdaad veel 32bit processen tussen, maar dat lijkt me niet vreemd? Dropbox, Teamviewer, Rzr software, etc.
Pagina: 1