Ik ben sinds 2 maanden overgestapt van Eneco naar Oxxio , ik heb nog een oude stroommeter met draaischijf en Normaal en Dal uren. Het valt mij op dat na een week of 2 de Dal meter niets meer doet blijft op de zelfde stand staan. Kan Oxxio dit hebben uit gezet , normaal gaat er altijd om 23:00 een schakelaar om , ik hoor dan een klik die hoor ik ook niet meer .
Het signaal wat de omschakeling regelt wordt per regio uitgezet. Dit doet de netbeheerder. Je meter blijft dan steken op het tarief van afschakeling.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Pluis je nieuwe contract ook eens uit, heb je wel normaal- en daltarief genomen?
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Ja Normaal en Dal in mn contract .
Meter bij toeval dan defect 2 weken na de overstap ....? Kunnen er andere opties zijn, aansturen dat ik een slimme meter neem , heb dit een jaar of 3 geleden niet genomen .
Meter bij toeval dan defect 2 weken na de overstap ....? Kunnen er andere opties zijn, aansturen dat ik een slimme meter neem , heb dit een jaar of 3 geleden niet genomen .
Het zou idd kunnen dat je meter nu bij toeval kapot gegaan is. Het zou ook kunnen dat je netbeheerder bij toeval nu gestopt is met het uitzenden van het omschakelsignaal.
Het kan iig niets te maken hebben met jouw contractwijziging. Je energieleverancier kan op geen enkele manier jouw meter beïnvloeden.
Een storing aan je energie meter kun je melden bij de netbeheerder. De meter is immers van hun. Ze moeten hem dan repareren of vervangen. Waarschijnlijk wordt het dat laatste. Als je perse géén slimme meter wilt, kunnen ze ook een meter zonder communicatie module installeren.
Het kan iig niets te maken hebben met jouw contractwijziging. Je energieleverancier kan op geen enkele manier jouw meter beïnvloeden.
Een storing aan je energie meter kun je melden bij de netbeheerder. De meter is immers van hun. Ze moeten hem dan repareren of vervangen. Waarschijnlijk wordt het dat laatste. Als je perse géén slimme meter wilt, kunnen ze ook een meter zonder communicatie module installeren.
[ Voor 31% gewijzigd door mcDavid op 12-10-2020 17:20 ]
Vanaf 1 juli 2021 ja; dat is het nog niet.DGTL_Magician schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:00:
Het signaal wat de omschakeling regelt wordt per regio uitgezet. Dit doet de netbeheerder. Je meter blijft dan steken op het tarief van afschakeling.
Maar dat TF signaal is wel vaker een probleem. Gebeurd wel vaker dat dat niet overkomt omdat er weer eens ergens een kabel aan het overlijden is. Dat wil ook nog wel eens de reden zijn van het niet inschakelen (of niet uitschakelen
[ Voor 29% gewijzigd door kabeltjekabel op 12-10-2020 17:32 ]
Ik zou het melden bij je Oxxio en je tarief omzetten naar enkel. Anders ben je straks duur uit, ik heb ook toen ik nog een analoge meter had dat ie niet meer omschakelde. Uiteindelijk heeft het weken geduurd voordat dit was opgelost en na een half jaar stond ie weer op 1 tarief stil.
Uiteindelijk is het de vraag of je met dal en normaal tarief goedkoper uit bent dan met enkel tarief. Bij mij scheelde het 7 euro per jaar en moest ik 's nachts wassen e.d. Nu zet ik de wasmachine gewoon aan wanneer het nodig is, net zoals de vaatwasser.
Uiteindelijk is het de vraag of je met dal en normaal tarief goedkoper uit bent dan met enkel tarief. Bij mij scheelde het 7 euro per jaar en moest ik 's nachts wassen e.d. Nu zet ik de wasmachine gewoon aan wanneer het nodig is, net zoals de vaatwasser.
Nee, dat is een signaal op het (energie)netwerk die je ontvanger in je meter ontvangt en je meter omschakelt. Dit werkt blijkbaar niet meer bij je.ramrodwillem schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:31:
Dus Oxxio kan hem wel uit zetten...?
[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 12-10-2020 17:33 ]
Als het goed is compenseren ze je voor de vastgelopen meter. Je kunt bij de netbeheerder melden dat je meter niet meerom schakeld. Oxxio heeft hier weinig mee te maken (behalve dan dat die ook moeten meewerken aan een verrekening van de kosten...); Oxxio kan het TF signaal niet aan of uitzetten en heeft verder ook geen enkele communicatiemanier met de meter.
als je dubbeltarief afneemt en je meter enkel hoogtarief registreert, dan durf ik wel te gokken dat je duurder uit bentjongetje schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:32:
Ik zou het melden bij je Oxxio en je tarief omzetten naar enkel. Anders ben je straks duur uit, ik heb ook toen ik nog een analoge meter had dat ie niet meer omschakelde. Uiteindelijk heeft het weken geduurd voordat dit was opgelost en na een half jaar stond ie weer op 1 tarief stil.
En @ramrodwillem het was al 3x gezegd en inmiddels 5x maar voor de 6e keer dan maar: nee, oxxio kan dus NIET je meter beïnvloeden.
Hoeveel KwH gebruikte je bij Eneco gemiddeld in totaal per dag?ramrodwillem schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:59:
Ik ben sinds 2 maanden overgestapt van Eneco naar Oxxio , ik heb nog een oude stroommeter met draaischijf en Normaal en Dal uren. Het valt mij op dat na een week of 2 de Dal meter niets meer doet blijft op de zelfde stand staan. Kan Oxxio dit hebben uit gezet , normaal gaat er altijd om 23:00 een schakelaar om , ik hoor dan een klik die hoor ik ook niet meer .
En hoeveel KwH gebruik je nu gemiddeld per dag op die Normaal meter?
Dat ligt misschien aan de regio, bij ons zijn ze al begonnen. Tenminste, dat is wat Liander in een brief mede deelde.kabeltjekabel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:29:
[...]
Vanaf 1 juli 2021 ja; dat is het nog niet.
Maar dat TF signaal is wel vaker een probleem. Gebeurd wel vaker dat dat niet overkomt omdat er weer eens ergens een kabel aan het overlijden is. Dat wil ook nog wel eens de reden zijn van het niet inschakelen (of niet uitschakelen) van lantaarnpalen.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Ik zou daar toch geen geld op willen inzettenmcDavid schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:42:
[...]
als je dubbeltarief afneemt en je meter enkel hoogtarief registreert, dan durf ik wel te gokken dat je duurder uit bent
Of hij schakelt niet goed naar het dal tarief, en registreert daarom helemaal niks in die periode.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ah inderdaad. Ik zie dat het plaatselijk ook al eerder is. Zo te zien zijn ze afgelopen september 2020 al begonnen.DGTL_Magician schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
Dat ligt misschien aan de regio, bij ons zijn ze al begonnen. Tenminste, dat is wat Liander in een brief mede deelde.
Opgeruimd staat netjes. Hopelijk stopt het flikkeren van de gedimde LEDs bij m'n zus dan ook
Pagina: 1