Achtergrond virtueel bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrisInLdam
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-12-2021
Weet iemand hoe je je virtuele bureaubladen ieder een andere achtergrond kan geven?
Ik heb twee schermen en 3 virtuele bureaubladen (dus eigenlijk zes schermen)
Nu wil ik ze graag andere achtergronden geven zodat het duidelijker is op welk bureaublad ik zit.

Ik heb Windows 10

Ik kan er niet veel over vinden.

Thnx alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 14:58

WCA

Zonder extra tools:

Maak 1 groot bureaublad in photoshop/paint met de totale resolutie van al je beeldschermen.

Alternatief is een van de vele tooltjes die dit voor je regelen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrisInLdam
Dankjewel voor je antwoord WCA,

Wat bedoel je precies met: Maak 1 groot bureaublad in photoshop/paint met de totale resolutie van al je beeldschermen.

Ik heb een scherm van 1920 x 1200 pixels.
Ik heb een bestand gemaakt van 11520 x 1200 pixels met drie kleurvlakken van 3840 x 1200 pixels naast elkaar.
Dan zou m.i. ieder virtueel bureaublad bestaande uit 2 schermen en uitgaande van 3 virtuele bureaubladen toch een andere kleur moeten hebben?
Maar ze hebben allen de kleur van het middelste vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

WCA schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:04:
Zonder extra tools:

Maak 1 groot bureaublad in photoshop/paint met de totale resolutie van al je beeldschermen.
Maar hoe stel je dat dan in voor virtuele desktops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Volgens mij wordt hier langs elkaar gecommuniceerd. Virtueel bureaublad versus beeldschermen. Een achtergrond met de afmetingen van het volledige bureaublad kan op elk beeldscherm een ander plaatje geven. Maar op elk virtueel bureaublad zou het gelijk blijven.
Er is voor zover ik weet, maar ik heb niet gezocht, geen optie om per bureaublad iets in te stellen. alleen per beeldscherm.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-06 14:58

WCA

Crahsystor schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:26:
Volgens mij wordt hier langs elkaar gecommuniceerd. Virtueel bureaublad versus beeldschermen. Een achtergrond met de afmetingen van het volledige bureaublad kan op elk beeldscherm een ander plaatje geven. Maar op elk virtueel bureaublad zou het gelijk blijven.
Er is voor zover ik weet, maar ik heb niet gezocht, geen optie om per bureaublad iets in te stellen. alleen per beeldscherm.
Ik merk het, dat had ik niet helemaal begrepen. Voor virtuele bureaubladen heb ik zo snel geen oplossing, maar er is vast een tooltje voor. Ik weet niet of dit wellicht in powertoys of misschien ultramon (bestaat dat nog? :P) zit?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrisInLdam
Ik pas het beeldscherm aan aan mijn persoonlijke voorkeur en kies dan dan hele brede bestand.
Is vast niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Geen kant en klaar antwoord, maar het schijnt wel mogelijk te zijn met extra tools: https://bigtechquestion.c...dows-10-virtual-desktops/

Addicted to silent computing

Pagina: 1