Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_587790
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-05-2021
Mijn vraag

Ik zoek een kleine computer waar ik 2 beeldschermen aan kan sluiten.
Dit i.v.m. het vele thuiswerken.
Is het mogelijk om in dit systeem een video kaart te plaatsen, zodat ik af en toe ook een game kan spelen op de computer ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Niels_587790 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:08:
Mijn vraag

Ik zoek een kleine computer waar ik 2 beeldschermen aan kan sluiten.
Dit i.v.m. het vele thuiswerken.
Is het mogelijk om in dit systeem een video kaart te plaatsen, zodat ik af en toe ook een game kan spelen op de computer ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Er zit een VGA en een HDMI aansluiting op, waardoor je in principe kunt werken met 2 schermen :)
Zie ook https://store.hp.com/Neth...d=19Q88EA&opt=ABH&sel=DTP

[ Voor 7% gewijzigd door Outerspace op 12-10-2020 16:12 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_587790
Dank voor je reactie.
De aansluitingen had ik helder.
Alleen bied dit systeem nog de mogelijkheid om er een extra interne grafische kaart in te hangen ? (uitbreiden)
Deze is dan voor de prestatie dat er af en toe een game op kan draaien.

Ik weet niet of de Intel UHD 630 interne chip voldoet om bijvoorbeeld games uit de Total War serie te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Niels_587790 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:20:
Dank voor je reactie.
De aansluitingen had ik helder.
Alleen bied dit systeem nog de mogelijkheid om er een extra interne grafische kaart in te hangen ? (uitbreiden)
Deze is dan voor de prestatie dat er af en toe een game op kan draaien.

Ik weet niet of de Intel UHD 630 interne chip voldoet om bijvoorbeeld games uit de Total War serie te spelen.
Er zou ruimte moeten zijn:
1 PCIe x1
1 PCIe x16
2 M.2
Dat is wel eerst het uitzoeken waard :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Er is een variant met GT 730, dus ja er kan een videokaart in. Maar veel Total War (welke specifiek, want Shogun 1 zal ondertussen op ongeveer alles ) ga je niet spelen op die GT 730. Waarschijnlijk kun je die 1 op 1 vervangen door een GT 1030, die is al krachtiger maar nog steeds niet wat je waarschijnlijk echt wilt.

Van wat ik terugzie op foto's, zijn er twee low profile PCIe slots. Een GTX 1650 is dan het beste wat daar in zou passen, maar dan specifiek één van deze: https://tweakers.net/vide...ytjpKJsakhsoSFsbkZUKK2FgA. Daarvan is de pricewatch: Asus GeForce GTX 1650 OC edition 4GB GDDR5 de beste (heeft de beste koeling en een 0 rpm stand).

Zoek dan eens op of een GTX 1650 je gewenste games kan draaien, op Youtube vind je wel filmpjes/benchmarks van zo ongeveer elke game in combinatie met ongeveer elke videokaart (bv TW WH2 met GTX 1650 en Core i5 9600K YouTube: GeForce GTX 1650 -- Intel Core i5-9600K -- Total War WARHAMMER II Be...).

Een paar kanttekeningen.
- Nog wel te bekijken of de voeding de vereiste 75W kan leveren, want een GT 730 verbruikt een stuk minder.
- Sommige OEM desktops hebben een BIOS whitelist waardoor niet alle hardware geaccepteerd wordt.

In de praktijk zie ik regelmatig van dit soort desktops passeren die geüpgraded worden met een videokaart.

Als je nog wat geld wilt besparen, op de zakelijke markt doet men regelmatig van dit soort systemen weg die na een aantal jaren afgeschreven zijn maar eigenlijk nog prima presteren. Op Tweakers V&A vind je er ettelijke (https://tweakers.net/pcs/...apdpC7OhkPnkoyq5Udd8ipfQD), en dan een stuk goedkoper dan deze HP. Die doosjes hebben dan meestal wel niet een 6c12t CPU, zal dan eerder maximum een 4c8t CPU zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels_587790
Thanks voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:54
Is zelf iets samenstellen (desnoods letterlijk de BBG) een optie voor je @Niels_587790 ?
want als je deze pc + een extra GPU koopt, ben je evenveel kwijt als een goede pc met gpu.
Pagina: 1