Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobstrikkers
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-12-2021
(Met AOC bedoel ik ASUS, foutje. lukt me ook niet om te wijzigen)

TL;DR: Scherm flasht/flikkert soms zwart, niet super veel maar wel irritant tijdens het gamen.

Beste forummensen,

Er bestaan al verschillende topics in de GoT search met dit onderwerp maar helaas niks wat mij echt heeft geholpen.

Ik heb een paar weken geleden een ASUS ROG monitor 2e hands gekocht via Vraag&Aanbod.
Toen ik het scherm aangesloten had en hem in gebruik nam merkte ik na een paar dagen dat ik soms een zwarte flikker voorbij zag komen, zie 4shared video link hieronder. Dit gebeurt op compleet random momenten.
Ik ben er van overtuigd dat dit probleem op te lossen is en dat de beste man mij geen kapot scherm heeft verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://www.4shared.com/img/O1dDRRMCea/1751d041058/VID_20201012_134617_0_

Wat ik heb geprobeerd:
- DP kabel vervangen
- Drivers van GPU en monitor verwijderd
- Drivers van GPU en monitor laatste versie geïnstalleerd
- G-Sync disabled en monitor op 144hz én 60hz getest
- G-Sync enabled op alleen fullscreen op 144hz én 60hz
- Stresstest van PSU, GPU en CPU levert ook niks op
- In safe mode doet het probleem zich ook voor, met een clean boot ook.
- Windows services (Problem Reports and Solution Control Panel en Windows Error Reporting Servic) disabled

Mijn setup:
- I5 6600K
- Gigabyte Z170XP-SLI
- 2x 8GB DDR4-2133
- GTX 970 OC 4GB
- SSD Crucial BX100 250GB
- HDD Seagate Barracuda 7200.14 3TB
- Cooler Master V-Series Semi-Modular 450W
- Win 10 versie 2004
Monitoren:
- 1440p 144hz Asus ROG Swift PG278Q (met originele DP aangesloten op 970)
- 1080p 50hz AOC monitor (met hdmi aangesloten op MOBO)

Ik had ergens gelezen dat het misschien kwam omdat het scherm een extra 3.3v vraagt en dat de PSU het dan misschien niet aan kan. Toen heb ik mijn 1440p scherm gewisseld met die van een huisgenoot (ook een 1440p die ook die 3.3v vraagt maar dan zonder G-sync), Beide schermen werkte naar behoren. Mijn scherm werkte prima op zijn setup en de zijne zonder gsync ook bij die van mij. Dat zou betekenen dat Gsync het probleem is? Maar waarom doet het probleem zich ook voor als Gsync uit staat.

Ik hoop dat jullie hier ervaring mee hebben of misschien suggesties hebben over wat ik nu het beste kan doen. Als er nog informatie mist hoor ik het graag!

Alvast bedankt voor jullie tijd en input.

[ Voor 22% gewijzigd door Jobstrikkers op 20-10-2020 23:24 . Reden: Moet ASUS zijn ipv AOC ]