Eigen IP wordt gedetecteerd als VPN/Proxy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-09 16:39
Hallo allemaal, sinds een tijdje wordt mijn eigen IP ineens gedetecteerd als een VPN/Proxy. En de vraag is eigenlijk heel simpel, weet iemand hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door SKBotNL op 12-10-2020 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 15:52
Dan een heel simpele vraag ...

Wat voor een VPN gebruik je en wat is je config? Is het bij een 3e partij of host je zelf? Indien het laatste; hoe ziet je netwerk eruit?

En belangrijker; wat heb je zelf al gedaan om het op te lossen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Nog belangrijker is de vraag wie of wat je IP opmerkt als VPN/proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKBotNL
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 25-09 16:39
@BAJansen Als ik maar een paar noem (vaak Minecraft gerelateerde dingen haha) Spigotmc, veel Minecraft servers, en misschien nog heel veel andere dingen die ik nog niet heb bezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-10 16:51
Modem voor 30 minuten uitzetten ;)

Verder wordt het nog niet echt duidelijk welke partij jouw ip als VPN/Proxy ziet. Indien je geen VPN/Proxy gebruikt hebben die diensten het dus fout en ligt het probleem daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-10 15:29
Zit je via een bekende ISP of een kleinere, danwel op een andere manier?

Vaak zijn de manieren hoe je gemarkeerd wordt als "VPN" of "Proxy" afhankelijk van databases die jouw IP wel of niet hebben gemarkeerd als "Proxy". Deze databases worden dan door andere partijen gebruikt voor het eventueel blokkeren en/of toestaan van IP-adressen. Vaak zijn deze lijsten online te controleren (IP Reputation databases, oid.) en kun je in enkele gevallen een verzoek indienen om van de lijst af te komen.

Hoe jouw IP wordt gemarkeerd als Proxy of VPN zou ik zo niet weten, maar ik kan mij voorstellen dat men een scan doet op je IP. Als hier poorten zoals UDP/500, UDP/4500, TCP/8080 openstaan, dat dit mogelijk een trigger is om het adres als Proxy/VPN te markeren. Nogmaals, dit is wat ik dénk, niet dat dit daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Je zult er op de een of andere manier achter moeten komen op basis waarvan de diensten waar je problemen mee ervaart je IP-adres classificeren als een VPN of proxy. De kans is zeer aanwezig dat dit via een statische database gaat zoals @tagican al suggereert. Het is dan erg van deze bron afhankelijk hoe je IP-adres hieruit verwijderd kan worden.
Pagina: 1