Op zoek naar een goede koptelefoon met volumeregeling

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rara-avis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:28

rara-avis

hello human.

Topicstarter
Hallo! Ik zoek een nieuwe koptelefoon. Mijn oude valt bijna uit elkaar van ellende en kampt met veel ruis. Dus tijd voor iets nieuws. Maar... ik ben al maanden zoekende en kan DE koptelefoon maar niet vinden. Ik hoop dat iemand nog iets weet, anders zal ik maar concessies moeten doen.

Ik zoek een?
Een goede, bedrade koptelefoon met volumeregeling. Dus niet op de oorschelpen, geen twee simpele drukknopjes in de kabel a la mobiel, maar echt een ouderwets rolletje. Zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0jJ2ySApIBMVJqxFF1l9Qtxdsg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brVVuKHS5xf9gMGv0qK2YWAE.jpg?f=fotoalbum_large

Het komt nogal vaak voor dat het geluid veel te hard staat en dan vind ik het prettig om razendsnel het volume naar beneden te kunnen rollen ;(

Ik weet niet of dit iets van het verleden is of alleen voor de el cheapo headphones, want ik zie het bijna nergens. Ik ben onlangs naar de Mediamarkt hier geweest maar die had alleen maar hele slechte, goedkope rommel. De pricewatch geeft niet zoveel informatie over wat voor volumeregelingen er precies bij koptelefoons zitten, en als ik google kan ik ook vaak niet vinden wat iets nu heeft omdat plaatjes van de kabel minder vaak erbij staan :X

Andere wensen zijn:
- niet draadloos dus (tenzij er apart een kabel bijgeleverd wordt met volumeregeling)
- het liefst over-ear of desnoods on-ear (in ieder geval geen oordopjes)
- liever geen usb-aansluiting
- geluidskwaliteit is ook wel belangrijk natuurlijk, maar dit hoeft niet per se je van het te zijn. Goede bass is wel fijn.

Wat is je budget?
Max 300 euro ongeveer? Het mag best iets kosten. Goedkoper mag ook, zolang het maar duidelijk geen 'goedkope troep' is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek luisteren, films/series kijken en gamen op mijn desktop pc.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Cooler Master MH751 (deze voldoet maar ik zou graag wat betere geluidskwaliteit willen)
pricewatch: Sennheiser HD 65 TV (Zwart) (geen echt rolletje maar misschien ook nog wel ok, verder verwacht ik niet zoveel van deze)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik zoek dus eigenlijk iemand die een goede koptelefoon in zijn bezit heeft en me met zekerheid kan zeggen dat er zo'n volumerolletje op zit. En of het uberhaupt bestaat wat ik wil...

Bedankt! :>

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is

Beste antwoord (via rara-avis op 12-10-2020 15:56)

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:26
Ik geloof dat zoiets inline volume control wordt genoemd. Wellicht dat dat je zoektocht verder brengt.
Ik zie wel legio losse kabels met inline volume control aangeboden worden, oa via Amazon. Als je dan kiest voor een headphone met afneembare kabel met de juiste jack diameter, is dat ook nog een optie.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:26
Ik geloof dat zoiets inline volume control wordt genoemd. Wellicht dat dat je zoektocht verder brengt.
Ik zie wel legio losse kabels met inline volume control aangeboden worden, oa via Amazon. Als je dan kiest voor een headphone met afneembare kabel met de juiste jack diameter, is dat ook nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 21:34
Eens met @LA-384. Je beperkt (zoals je al merkt) jezelf enorm als je alles af laat hangen van een feature die haast niet voorkomt. Maar ik heb zelf ook even rondgekeken naar een inline volume control kabel en de meeste resultaten zien er in ieder geval niet erg stevig / goed uit.

Deze lijkt wel stevig maar heeft een slider

[ Voor 52% gewijzigd door Grote Schurk op 12-10-2020 15:49 . Reden: Mispoes ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:01
mag het ook met knopjes zijn ?
sades (chinees merk) heeft dat bij heel veel koptelefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je deze enkel gebruikt aan je computer kan je misschien een toetsenbord met grote volumeknop zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rara-avis

rara-avis

hello human.

Topicstarter
Aha, ik had geen idee dat er ook losse kabels te bestellen waren! Dat is ook wel een idee ja. Zal eens rondkijken daarvoor.

Een toetsenbord met volumeknoppen heb ik, maar het rolletje gaat bij mij wat sneller 😅

Bedankt allen!!!

canon 5d mark ii ▫ canon 1200D [infrarood] ▫ sony a7 ▫ lensbaby circular 5.8mm f/3.5 ▫ meyer-optik gorlitz primotar 135mm f/3.5 ▫ canon 24-105mm f/4 ▫ 35mm f/1.4 ▫ 50mm f/1.8 ii ▫ 100mm f/2.8 is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 21:34
@rara-avis Let er wel op dat de mini-jack aan de koptelefoon kant het juiste aantal polen heeft. De meeste koptelefoons hebben er drie. Koptelefoons met inline microfoon hebben er soms vier (aan de kant van de bron sowieso, maar soms ook aan de koptelefoon-kant), en er zijn zelfs een aantal headsets met vijf.

Ik hoop dat ik met wat begrijpbaar maak: koop je een koptelefoon met afneembaar snoer, kijk dan even goed naar het aantal polen van de jack die de koptelefoon ingaat.

Aanvullend op @Admiral Freebee is dit niet een optie? https://www.amazon.com/No...+volu%2Caps%2C251&sr=8-15

[ Voor 21% gewijzigd door Grote Schurk op 12-10-2020 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rara-avis

rara-avis

hello human.

Topicstarter
Bedankt voor de tip, @Grote Schurk ! Ik had geen idee dat daar ook nog verschil in zat... zal daar even induiken en op gaan letten.

Dat volumedingetje is ook wel interessant ja! Goed om te weten dat er nog zoveel opties zijn!

Pagina: 1