Philips 439P9H + MBP16" dock = geen controle uitvoervolume?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinezzz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-10 14:06
Hi all,

Ben heel happy met mijn MBP 16" + 43" curved Philips 439P9H. Dockfunctie werkt ook heel fijn.
Maarrrr... ik kan nu de volume slider + shortcuts op mac toetsenbord niet meer gebruiken om het geluid aan te passen. Iemand enig idee wat ik kan doen om die functies weer aan te krijgen? Ik kan m'n volume van muziek wel regelen via de regelaar van Spotify zelf bijvoorbeeld, maar als ik een nieuwe mail binnen krijg dan komt er toch een kneiterharde melding uit m'n scherm.

Thanks!
Martijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Hoe is het aan elkaar gekoppeld, via HDMI of via USB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinezzz
USB-C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 09:45

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Martinezzz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:22:
Hi all,

Ben heel happy met mijn MBP 16" + 43" curved Philips 439P9H. Dockfunctie werkt ook heel fijn.
Maarrrr... ik kan nu de volume slider + shortcuts op mac toetsenbord niet meer gebruiken om het geluid aan te passen. Iemand enig idee wat ik kan doen om die functies weer aan te krijgen? Ik kan m'n volume van muziek wel regelen via de regelaar van Spotify zelf bijvoorbeeld, maar als ik een nieuwe mail binnen krijg dan komt er toch een kneiterharde melding uit m'n scherm.

Thanks!
Martijn
Dit kan helaas niet in MacOs als je geluid via een digitale verbinding loopt. Hiervoor zou je je geluid via de 3.5mm jack moeten laten lopen. Je kunt uiteraard het volume van de tv zelf wel aanpassen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinezzz
Thanks, maar vanwege de negatieve die onder dit artikel staan ga ik toch maar liever niet voor deze software :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinezzz
Greveldinges schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Dit kan helaas niet in MacOs als je geluid via een digitale verbinding loopt. Hiervoor zou je je geluid via de 3.5mm jack moeten laten lopen. Je kunt uiteraard het volume van de tv zelf wel aanpassen.
Thanks, dat ga ik proberen. Even zo'n kabeltje opzoeken. Geluid bedienden 'op tv' is niet zo fijn, want het is een monitor. Dus dan moet ik steeds 10x klikken in zo'n old school monitor setup systeempje haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinezzz
Helaas krijg ik het ook met een mini jack kabel niet voor elkaar. Ik heb dan helemaal geen geluid meer :-) Ook niet als ik het input kanaal wijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:42
Wat ik doe is het volume op 40 zetten (is vrij luid) en dan in apps/sites zelf het volume wijzigen... dus niet je master volume meer wijzigen...

Je kan ook een softwarematige equalizer overwegen zoals Boom, waarin je dan custom sound controls en shortcuts kan instellen.

XPENG G9 Performance 2024

Pagina: 1