Beste mede-Tweakers,
kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken omtrent het verduurzamen van ons huis.
Het huis zelf is gebouwd in 1985 het betreft een 2/1 kap en het enige wat er nu gedaan is qua verduurzaming/besparing is dubbel glas (op 1 raam na op de zolder). We zitten aan een redelijk drukke straat wat ook wat lawaai veroorzaakt.
Huis wordt middels een Brink hetelucht verwarmingssysteem verwarmd, deze dateert van de bouw in 1985.
Indien jullie specs of foto's nodig hebben graag melden, dan kan ik die vanavond voorzien.
Onze grootste wensen/doelstelling:
Begane grond:
De meest logische volgorde lijkt mij eerst alles isoleren, zorgen dat alle kieren opgelost zijn en daarna pas naar een ander verwarmingssysteem kijken en daarna pas de zonnepanelen?
In hoeverre kunnen die twee schuifpuien kwaad? Ze zijn allebei voorzien dubbel glas en als alles goed geïsoleerd is op dat na hoeveel verlies zou je dan hebben?
Hopelijk kunnen jullie adviezen delen met ons
kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken omtrent het verduurzamen van ons huis.
Het huis zelf is gebouwd in 1985 het betreft een 2/1 kap en het enige wat er nu gedaan is qua verduurzaming/besparing is dubbel glas (op 1 raam na op de zolder). We zitten aan een redelijk drukke straat wat ook wat lawaai veroorzaakt.
Huis wordt middels een Brink hetelucht verwarmingssysteem verwarmd, deze dateert van de bouw in 1985.
Indien jullie specs of foto's nodig hebben graag melden, dan kan ik die vanavond voorzien.
Onze grootste wensen/doelstelling:
- Van het gas af
- Ander verwarmingssysteem of de huidige situatie aanpassen middels de Brink Elan serie (https://www.brinkclimates.../luchtverwarming/elan-2-0)
- Huis voorzien van isolatie (dak, spouwmuur en wellicht ook de kruipruimte)
- Aan de voorzijde moet een klein raam vlakbij de voordeur vernieuwd worden omdat deze niet goed aansluit en dus enorm tocht. Momenteel lossen we dat op met een simpele tochtstrip. Tevens moet het raam voorzien worden van isolerend en geluidswerend glas
- Aan de voorzijde moet een groot raam vernieuwd vervangen worden door isolerend en geluidswerend glas
- Aan de voor- en achterzijde een kunststof deur
- Aan de voor- en achterzijde andere klapraampjes boven de voor- en achterdeur
- Van origine had het huis een Frans balkon, de vorige eigenaar had het hek voor de deuren al weggehaald. Ik zie hier totaal geen nut in en zou deze het liefst willen vernieuwen voor reguliere kozijnen met kiep/klap ramen. Ook deze zouden dan wat geluidswerend moeten zijn.
- Zonnepanelen (achterzijde van het dak is op het zuiden dus uitermate geschikt)
Begane grond:
- Twee schuifpuien in de eetkamer (1 is ook daadwerkelijk open te schuiven)
- Een reguliere deur in de keuken naar de keuken
- Twee reguliere ramen in 1 slaapkamer waar niets aan mankeert
De meest logische volgorde lijkt mij eerst alles isoleren, zorgen dat alle kieren opgelost zijn en daarna pas naar een ander verwarmingssysteem kijken en daarna pas de zonnepanelen?
In hoeverre kunnen die twee schuifpuien kwaad? Ze zijn allebei voorzien dubbel glas en als alles goed geïsoleerd is op dat na hoeveel verlies zou je dan hebben?
Hopelijk kunnen jullie adviezen delen met ons