[VM] Threadripper + 4X 2080ti virtualiseren met GPU-Passthru

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik wil graag mijn test-setup kunnen virtualiseren met GPU passthrough. Ik ben met verschillende partijen in gesprek waaronder vDesk en heb me ingeschreven bij Citrix voor een testaccount, daarnaast al aan het klooien geweest met VM, echter bleek daar geen passtrough mogelijk. Nu hoopte ik bij mijn geliefde tweakers wat meer informatie te krijgen waar mijn mogelijkheden liggen, valkuilen en tips alvorens op mn eigen houtje verder te ploeteren. Ik heb DaaS oplossingen gezien waar ze ook 1080ti's en 2080ti's verhuren dus het lijkt mij dat mijn wensen mogelijk zijn.

Lijkt me handig allereerst te vertellen waar de test-setup uit bestaat:

- Gigabyte trx40 Aorus Extreme
- TR 3970X 32c/64t
- 256GB ECC 2666Mhz ram (8x16gb)
- 4x 2080Ti
- Custom 2500w PSU

Met VMware heb ik 4 VM's draaien van elk 6 cores en 48GB ram, dan blijft er 8-cores en 60GB over voor overhead. Leek mij een prima verdeling. Het draaien van CB20 op elke VM leverde ongeveer een performancehit van 15% op, wat mij acceptabel lijkt?

Opslag-oplossing verder nog niet gekozen, voorlopig om te testen een 500GB 860 EVO. in een later stadium wellicht hypercoverged, maar voor nu zou het al fijn zijn om gewoon de 2080ti's te kunnen virtualiseren.Ik zou het liefst een Windows based Hypervisor gebruiken omdat ik daar het meest bekend mee ben, mocht dit niet mogelijk zijn wil ik kijken naar Linux, maar dat is een pad waar ik nog veel tijd in zou moeten investeren.

Wie o wie geeft mij wat pointers waar ik verder op kan researchen? Alvast waanzinnig bedankt.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Een ander alternatief is Unraid. Niet geheel gratis maar ook niet duur.

Het kan precies wat je wil, al moet er wel een video uitgang overblijven voor evt. lokaal
beheer mocht dat nodig zijn. Het is verder qua configuratie volledig web based.

Hyper-V kan het ook wel, met DDA (discrete device assignment) onder Windows Server 2016.
Onder Server 2019 werkt het weer niet. Dit heb ik getest met een GTX1050Ti.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Topicstarter
@nelizmastr Dank voor je antwoord kerel! Ik was mij bewust van het bestaan van Unraid en ben er ingedoken. Hoop leeswerk, maar ik ben ervan overtuigd dat het goed moet komen. Helaas werken we met Server 2019 dus Hyper-V is a no-go. Uiteraard zal ik hier terug reporten, mocht iemand nog op of aanmerkingen hebben, gooi maar door!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:33
Waarom zou Server 2019 trouwens geen DDA doen, ik mijn ervaring kan dat prima en ook MS zie ik nergens aangeven dat Server 2019 geen DDA zou doen.

https://docs.microsoft.co...eration-in-windows-server