Universele afstandbedieningen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ownkruid434
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-05 17:32
Beste allemaal,

4 jaar geleden heb ik een Logitech Harmony Touch aangeschaft, wat een heerlijk apparaat! Alle apparaten aansturen met 1 AB!

Echter, in de huidige wereld worden steeds vaker apparaten aangestuurd dmv radiosignalen ipv IR.
Het begon met de ziggo box, en de (binnenkort) aankomende tv is (volgens mij) ook niet meer IR aangestuurd.

Ik ben het zat om voor elk apparaat een AB óf een app te moeten hebben om te kunnen afspelen.

Het wordt dus tijd voor een upgrade van de Harmony.

Hier loop ik echter vast.
De huidige series harmony lijken beperkt in hun kunnen (enkel IR), óf moeten een hub, óf zijn schreeuwend duur! (Logitech Harmony Elite = ca. €350)

Als ik wat rondzoek op universele AB's, krijg ik Action modellen van €25. Dit kan toch niet waar zijn?
Heeft er iemand ervaring met de huidige Logitech modellen? Hoe werkt dat met die hub?
Wat zijn (waardige) alternatieven voor Logitech?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:29
Ik ben persoonlijk erg tevreden gebruiker van de Harmony Hub met de companion remote.
Simpele afstandsbediening, met de knoppen die je nodig hebt. Je kunt tot maximaal 6 activities starten vanaf de remote.

Losse apparaten bedienen kan echter niet, en bij problemen (bijvoorbeeld 1 apparaat wat niet aan gaat) moet je wel je telefoon of de originele afstandsbediening er bij pakken. Dat gebeurt echter vrij zelden.

Voordeel is ook dat je hem bijvoorbeeld kunt integreren in Home Assistant, en zo ook je lichten kunt aanpassen op basis van je Harmony activities.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ownkruid434
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-05 17:32
TheFes schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:59:
Ik ben persoonlijk erg tevreden gebruiker van de Harmony Hub met de companion remote.
Simpele afstandsbediening, met de knoppen die je nodig hebt. Je kunt tot maximaal 6 activities starten vanaf de remote.
Mijn huidige Harmony Touch heeft touchscreen om door de (eventuele) menu's te scrollen. De Companion heeft dit niet. Heb je ervaring met AB met touchscreen en is het hebben van geen touchscreen dan prima?
6 activiteiten is zat, ik gebruik er toch maar 2 of 3.
Losse apparaten bedienen kan echter niet, en bij problemen (bijvoorbeeld 1 apparaat wat niet aan gaat) moet je wel je telefoon of de originele afstandsbediening er bij pakken. Dat gebeurt echter vrij zelden.
Dat is momenteel bij mij ook het geval, gebeurt af en toe, is acceptabel. The world ain't perfect :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Ownkruid434 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:10:
Mijn huidige Harmony Touch heeft touchscreen om door de (eventuele) menu's te scrollen. De Companion heeft dit niet. Heb je ervaring met AB met touchscreen en is het hebben van geen touchscreen dan prima?
6 activiteiten is zat, ik gebruik er toch maar 2 of 3.
Ligt er aan hoe vaak je een specifiek apparaat nog wilt bedienen in een activiteit. Zit je vaak in de settings van de tv, receiver oid, dan zul je dit via de app op je telefoon moeten doen of AB van het apparaat zelf. De app op de telefoon werkt prima, maar het is echt geen vervanger voor een AB wat mij betreft.

Ik heb ook een hub + companion en had jaren daarvoor een harmony one. Dat was een beetje de voorganger van de elite. Ook touchscreen, maar ik vond het echt helemaal niks. Dat touchscreen werkte eerder irritant dan dat ik het fijn vond. Ik miste gewoon de knopjes. De hub + companion vind ik echt een grote verbetering. Gewoon een oldskool AB in de hand die gewoon doet wat het moet doen. Het vereist uiteraard wel wat afstelling van de hub zelf. Dat is vaak een eenmalige exercitie en niet anders dan bij andere harmony apparaten. Het handige van de hub vind ik weer dat je via je telefoon in de settings van je hub en companion kan, zonder de boel eerst weer aan je pc te hoeven hangen. Dat moest bij de Harmony namelijk wel. Ff snel on the fly een knopje toewijzen, handig!

Ik kan je de hub met companion van harte aanbevelen. Ooit voor € 89 of € 79 gekocht in de aanbieding. Goedkope rommel van de action mijden als de pest. Worden toch gevalletjes goedkoop = duurkoop en dan kun je die paar tientjes beter aanvullen totdat je wat goeds kan kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 12-10-2020 17:07 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |