Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik heb een puzzeltje waar ik niet uit kom. Ik wil de volgende hardware aan elkaar koppelen:
  • Apple TV
  • Blue ray speler
  • beamer
  • actieve boxen (waarvan de volume knoppen moeilijk bereikbaar zijn)
Ik zoek een kastje waarmee ik deze vier apparaten kan verbinden. Ik zou daar dus graag aan willen kunnen geven wat mijn HDMI source wordt. Het beeld moet dan (via HDMI) naar de beamer gestuurd worden en de (onversterkte) audio naar de actieve boxen. Verder wil ik met een afstandbediening het volume kunnen regelen. Ik heb overwogen om dit door de beamer te laten doen. Maar ten eerste staat de beamer ver van de rest af. Het liefsrt laat ik daar maar één HDMI kabel naar toe lopen. En ten tweede zou ik het liefst ook audio willen kunnen lijsten als de beamer uit staat.

Ik heb de volgende producten gevonden:Beide zijn nogal overkill. Ik heb gevoed dat dat een stuk goedkoper moet kunnen. Heeft iemand tips?

Dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jaspecram schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:38:
Ik heb een puzzeltje waar ik niet uit kom. Ik wil de volgende hardware aan elkaar koppelen:
  • Apple TV
  • Blue ray speler
  • beamer
  • actieve boxen (waarvan de volume knoppen moeilijk bereikbaar zijn)
Ik zoek een kastje waarmee ik deze vier apparaten kan verbinden. Ik zou daar dus graag aan willen kunnen geven wat mijn HDMI source wordt. Het beeld moet dan (via HDMI) naar de beamer gestuurd worden en de (onversterkte) audio naar de actieve boxen. Verder wil ik met een afstandbediening het volume kunnen regelen. Ik heb overwogen om dit door de beamer te laten doen. Maar ten eerste staat de beamer ver van de rest af. Het liefsrt laat ik daar maar één HDMI kabel naar toe lopen. En ten tweede zou ik het liefst ook audio willen kunnen lijsten als de beamer uit staat.

Ik heb de volgende producten gevonden:Beide zijn nogal overkill. Ik heb gevoed dat dat een stuk goedkoper moet kunnen. Heeft iemand tips?

Dank alvast!
In principe zoek je dus iets als een receiver met voldoende hdmi poorten en 1 hdmi poort uit.

Een reciever is dan het eenvoudigst. Met de gegevens die je geeft zou ik de goedkoopste receiver pakken die er is.
https://tweakers.net/vers...JiC5LzFGyilaytLRUiq2trQUA

Veel goedkoper gaat het niet worden.

edit,

en met pre-out voor de active speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Klinkt inderdaad alsof je gewoon een receiver zoekt. Je actieve boxen aansturen doe je dan met de pre-out en dan ben je klaar.
Als je twijfelt kan je altijd nog eerst een tweedehands exemplaar op de kop tikken, als dat niet bevalt verkoop je die gewoon weer.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat @DonJunior zegt, inderdaad wel een met pre-out voor je active speakers. Ik zie alleen zo snel geen mogelijkheid om daarop te filteren in de PW.

Zoals de Marantz,

pricewatch: Marantz NR1508 Zilver

De pre-out maakt het allemaal wat duurder.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
Bedankt voor het medenken. Ik ben ook bang dat het toch een reveiver moet worden. Ik vind het een beetje vreemd aanvoelen omdat ik het vermoeden heb dat het meeste volume/aandacht/werk/geld voor het maken van ee receiver in het eind-versterker gedeelte zit. En dat heb ik juist niet nodig. Maar de Marantz is een goede tip. Maakt het weer significant goedkoper....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
Oh en nog een laatste vraagje.... Werkt de volume knop wel op de pre-out? Of is dat alleen voor de versterkte uitgangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspecram schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:34:
Oh en nog een laatste vraagje.... Werkt de volume knop wel op de pre-out? Of is dat alleen voor de versterkte uitgangen?
In mijn ervaring werkt dat gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een echte pre-out zou gewoon moeten werken, die doet ook volumeregeling. Ik zie net bij de specs op de site van marantz zelf dat ie 2.2 preouts heeft (klopt met het plaatje :P ) maar via die uitgangen geen multizone ondersteunt. In jouw geval exact wat je wilt hebben dus :)

Rest mij alleen de vraag welke actieve speakers je hebt en waarom je actieve speakers gebruikt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
@The Eagle Bedankt voor het uitzoekwerk en goede vragen. Ik heb als speakers de https://tweakers.net/pricewatch/430186/jbl-lsr305-zwart.html met de https://tweakers.net/pric...37/jbl-lsr310s-zwart.html sub-woofer. De reden dat ik daarvoor gekozen heb was de review van Stijn IJssel de S. op https://www.bax-shop.nl/s...ve-studiomonitor-per-stuk (ik kan helaas niet linken naar die specifieke review, hij is alleen te vinden door in de pagina te zoeken naar "Stijn IJssel" :-( )

Wat is multi-zone en waarom wil ik dat niet?

[ Voor 8% gewijzigd door jaspecram op 12-10-2020 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Multi zone / multiroom is dat je een receiver hebt die meerdere zones of rooms individueel aanstuurt met 1 versterker, bijv de woonkamer en de keuken. maar da's niet iets waar jij nu behoefte aan hebt :)

En dat het ding geen multi room ondersteunt is niet helemaal waar, dat doet ie wel, maar alleen via HEOS, Denon / Marantz' eigen systeem

Je gaat trouwens even moeten kijken hoe je eea aan gaat sluiten dan. Die JBL's hebben een Balanced ingang middels XLR of Jack, terwijl de Marantz unbalanced pre-outs heeft. Daar moet dus sowieso iets tussen denk ik - maar daar zijn wel verloopjes voor :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06
jaspecram schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:12:
Ik vind het een beetje vreemd aanvoelen omdat ik het vermoeden heb dat het meeste volume/aandacht/werk/geld voor het maken van ee receiver in het eind-versterker gedeelte zit. En dat heb ik juist niet nodig.
Als je dat niet wilt zal je moeten zoeken op een voorversterker, pre/pro, processor, et cetera. Dat is een receiver zonder eindversterker. Echter zijn die alles behalve goedkoper omdat het een product is voor een niche markt. Ik zou zelf dan eerder een receiver nemen en daarvan de eindversterkers simpelweg niet gebruiken.

Ik mis trouwens de merken en types van de apparatuur die je hebt. Indien het oudere apparatuur is en je bijvoorbeeld aan HDMI 1.3 of HDMI 1.4 genoeg hebt zijn er genoeg oudere receivers die aan je eisen voldoen die je voor een leuke prijs tweedehands aan kan schaffen. Als je de nieuwste HDMI standaarden wilt en Pre Out op de Main Zone dan wordt het een duurder grapje. Eventueel zou je nog met converters kunnen werken, High to Low Level Converters. Zouden in principe hetzelfde moeten doen als een ingebouwde Pre Out maar je zit wel met een los kastje. Eventueel heeft de beamer of de Blu-rayspeler mogelijk een audio uitgang of iets in die trant waarmee nog andere oplossingen mogelijk zijn, dat is nu niet te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 12-10-2020 17:21 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
Beamer: https://tweakers.net/pricewatch/1496024/acer-m550bd-4k.html
Blu-Ray speler: een of andere oude panasonic
Apple TV: https://tweakers.net/pric...793/apple-tv-4k-64gb.html
Boxen: https://tweakers.net/pricewatch/430186/jbl-lsr305-zwart.html met de https://tweakers.net/pric...37/jbl-lsr310s-zwart.html sub-woofer

(bovenstaande types zijn trouwens deels wat ik al heb en deels wat ik op een gegeven moment wil gaan kopen)

De beamer heeft audio-uit. Maar die wil ik het liefst niet gebruiken (zie initial post). Ik denk dat ik zo'n Marantz van +/-€400 toch de meest elegante oplossing vind. Moet ik alleen nog ff uitzoeken hoe ik de unbalanced pre-out van de Marantz in de balanced in van mijn boxen krijg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:06
Dat is wel een 4K model. Een oudere receiver met HDMI 1.3 op de kop tikken valt dan af.
Moet ik alleen nog ff uitzoeken hoe ik de unbalanced pre-out van de Marantz in de balanced in van mijn boxen krijg.....
Verloopje van RCA naar XLR of TRS. Signaal is dan niet balanced meer maar dat maakt voor dit gebruik niet uit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

En een losse audio extractor ? Zoals ze hier bespreken ?
YouTube: Best HDMI Audio Extractors: Complete List with Features & Details - ...
of zo'n ding http://www.cypeurope.com/...verter-4K-HDCP2.2-HDMI2.0

[ Voor 20% gewijzigd door enriqueeeee op 13-10-2020 10:54 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspecram
@enriqueeeee Volgens mij hebben de audio extractors van het filmpje geen van alle volume control. Of wel?

De CYP SY-4KS-4K22 die jij ook noemde heeft maar één HDMI input en ook geen volume control. De CYP DCT-37 HDMI DAC van datzelfde merk heeft dat wel, maar die is weer 50% duurder dan een AV receiver die hetzelfde kan (en veel meer)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

jaspecram schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:15:
@enriqueeeee Volgens mij hebben de audio extractors van het filmpje geen van alle volume control. Of wel?

De CYP SY-4KS-4K22 die jij ook noemde heeft maar één HDMI input en ook geen volume control. De CYP DCT-37 HDMI DAC van datzelfde merk heeft dat wel, maar die is weer 50% duurder dan een AV receiver die hetzelfde kan (en veel meer)....
Volume heb ik overheen gelezen, weet ook niet of ze dit hebben eerlijk gezegd.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Pagina: 1