Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:40

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn APC ES 700G ups. Als de stroomtoevoer naar de ups uitvalt, vallen ook de op de ups aangesloten apparaten uit. Deze zitten uiteraard op de goede uitgangen (power backup and surge protection) aangesloten. Het gekke is dat een paar weken geleden volgens de logging van mijn NAS, de boel nog netjes down ging en de ups dus nog wel goed functioneerde. De accu van de ups is een paar maanden geleden vervangen door een nieuwe, dus dat is het probleem ook niet. Ik heb ook geen vreemde lampjes of geluidssignalen. Op het moment dat de stroomtoevoer wegvalt valt het power lampje uit, om enkele seconden later weer aan te gaan. Maar dan zijn de aangesloten apparaten dus al uitgevallen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

De islam kan uw vrijheid schaden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:11

MsG

Forumzwerver

De accu van de ups is een paar maanden geleden vervangen door een nieuwe, dus dat is het probleem ook niet.
want iets wat nieuw is kan niet stuk zijn/gaan? Het product zou dan j́uist het euvel kunnen zijn, gezien het nog redelijk onbewezen is.

Heb je de oude accu nog? Wat als je die er in zet? Werkt het dan ook niet? Dan heb je in ieder geval al een onderdeel kunnen uitsluiten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
@MsG De oude accu heb ik niet meer. Het vreemde is dus dat een paar weken geleden de boel (met de nieuwe accu) goed functioneerde. Ook zijn er geen (led/geluid) indicaties dat er iets mis is met de accu.

Ik zal de Powerchute software eens installeren op mijn laptop om te kijken of ik daarmee kan zien wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Misschien de accu eens opnieuw calibreren als dat kan?

[ Voor 47% gewijzigd door Nielson op 12-10-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:05

bloody

0.000 KB!!

Wokschotel schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 07:26:
Ik heb een probleem met mijn APC ES 700G ups. Als de stroomtoevoer naar de ups uitvalt, vallen ook de op de ups aangesloten apparaten uit. Deze zitten uiteraard op de goede uitgangen (power backup and surge protection) aangesloten. Het gekke is dat een paar weken geleden volgens de logging van mijn NAS, de boel nog netjes down ging en de ups dus nog wel goed functioneerde. De accu van de ups is een paar maanden geleden vervangen door een nieuwe, dus dat is het probleem ook niet. Ik heb ook geen vreemde lampjes of geluidssignalen. Op het moment dat de stroomtoevoer wegvalt valt het power lampje uit, om enkele seconden later weer aan te gaan. Maar dan zijn de aangesloten apparaten dus al uitgevallen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Hi @Wokschotel, heb je dit probleem uiteindelijk kunnen oplossen?
Ik heb hetzelfde met een APC ES 550VA.

Heb al tweemaal een mail gestuurd naar de support van APC, maar nog steeds geen reactie..

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Controleer de accu met een DC voltmeter. Een goede accu zal rond de 13 volt zijn. In ieder geval boven de 12.
Je zou een zogeheten braindead reset kunnen proberen. Haal de stekker uit het stopcontact en ontkoppel de accu. Druk op de AAN knop om het laatste restje stroom uit de condensators te ontladen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Topicstarter
bloody schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:21:
[...]

Hi @Wokschotel, heb je dit probleem uiteindelijk kunnen oplossen?
Ik heb hetzelfde met een APC ES 550VA.

Heb al tweemaal een mail gestuurd naar de support van APC, maar nog steeds geen reactie..
Uiteindelijk is ie uit zichzelf weer gaan werken, althans, enige dat ik heb gedaan is de powerchute software geïnstalleerd en een keer verbinding gemaakt. In de logging was niks geks te zien. Ik heb hem nog een paar keer getest door de spanning eraf te halen en toen functioneerde de ups wel goed. Maar ik vertrouw het eigenlijk niet meer.
Tyrian schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:09:
Controleer de accu met een DC voltmeter. Een goede accu zal rond de 13 volt zijn. In ieder geval boven de 12.
Je zou een zogeheten braindead reset kunnen proberen. Haal de stekker uit het stopcontact en ontkoppel de accu. Druk op de AAN knop om het laatste restje stroom uit de condensators te ontladen.
Thanks, zal ik alsnog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Tyrian schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:09:
Dit wel meten met de accu's losgekoppeld van de ups. Anders meet je gewoon de laadspanning.

Mooiste is eigenlijk om de accuspanning te meten terwijl je de netspanning onderbreekt. Als er een slechte cel is kan het ook prima dat hij netjes spanning lijkt te geven, totdat je stroom vraagt. Dan gaat hij direct tegen de vlakte.
Pagina: 1