Geschikt accespoint via 4G/5G voor het thuisnetwerk gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 10:59
Omdat we een zeer onstabiele en slechte Ziggo verbinding hebben, ben ik getipt over het aanbod van T-mobile voor een modem/router die extern via de 4G/5G masten loopt. De mast zie ik vanuit mijn huis staan.
Ik wil daar graag wat meer over weten omdat T-mobile nog de enige is die dit levert.

- welke snelheden worden hiermee gehaald? Volgens het dekkingsplan zit ik vol in het 5G gebied
- Accepteert een provider een onbeperkte datastroom. Ik doe nog wel eens wat videowerk en dat word via het internet opgehaald/verzonden
- Welke modems zijn hiervoor geschikt?
- Welk soort kaartje is hiervoor geschikt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:35
Ik zou kijken of je geen vdsl of glasvezel kan krijgen. Beter dan 4g/5g op dit moment. https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/. Je komt snel aan data limieten/of hoge pings. Wel is upload relatief hoog voor upload.

En vraag hier is al topic over 4G internetverbinding voor thuis.

Deze provider zegt echt unlimited te zijn https://evenwifi.nl/onbeperkt-4g/.

[ Voor 53% gewijzigd door saharoen op 12-10-2020 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Daar kan je kijken of T-mobile, 4G voor thuis, op jouw adres aanbied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die slechte Ziggoverbinding die je hebt, is dat bekabeld of via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• podarcis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Wat is je probleem met ziggo? Wat gaat er niet goed? Mogelijk is dat een eenvoudiger oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Wat is je probleem met ziggo? Wat gaat er niet goed? Mogelijk is dat een eenvoudiger oplossing...
Had ik ook en na Ziggo modem in bridge mode en nu eigen asus router erachter prima verbinding;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:29
Waarom of hoe constateer je dat de ziggo verbinding onstabiel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
Dank voor jullie support.
Er ligt hier een heel oud kabelnetwerk in een klein dorp. de buitengebieden hebben wel glasvezel en heb volgens KPN Netwerk gaat dit er pas over ene paar jaar komen.
De BEKABELDE verbinding is erg onstabiel en in drukken tijden zakt de download van 230 max naar nog geen 20. Speedtest ziet er op bepaalde momenten goed uit, maar op drukken momenten (begin middag tot in de avond, is het bagger)
Monteur is geweest en hij gaf aan dat er "ergens" in het dorp een probleem zit in een kabelverbinding. In huis is alles top. Ziggo gaat hier niets aan doen, dus daar hebben we ondanks de kosten geen invloed op.

De link van T-mobile is bekend en de link in dit forum nog niet.

Blijft alleen de vraag nog over, over de snelheid. Wat kunnen jullie aangeven en zijn er vergelijkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
https://community.t-mobile.nl/4g-voor-thuis-506

Wat ik zo lees 100gb per maand. Ik zou kijken wat je via koper kan krijgen? ;)

[ Voor 46% gewijzigd door saharoen op 12-10-2020 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
Even alles op een rijtje vind ik het aanbod van T-mobile alles behalve aantrekkelijk:

- Snelheid (snelste pakket) 100/10 Mbit/s terwijl ik nu wel onstabiel 250/25 Mbit/s heb
- Datalimiet 500Gb en dan naar redelijkheid. Wat is redelijk en dan komen de kleine lettertjes in het contract

Er wordt geroepen dat 5G zo snel is, maar lees nergens dat er al 5G thuisnetwerkverbindingen zijn.
Ook als je een provider belt geven ze aan dat draadloos de toekomst is en 5G het helemaal is, maar blijkbaar mis ik dus iets.

Zijn er al mensen hier die een 5G verbinding gebruiken voor het thuisnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:06
casperb71 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:55:
Even alles op een rijtje vind ik het aanbod van T-mobile alles behalve aantrekkelijk:

- Snelheid (snelste pakket) 100/10 Mbit/s terwijl ik nu wel onstabiel 250/25 Mbit/s heb
- Datalimiet 500Gb en dan naar redelijkheid. Wat is redelijk en dan komen de kleine lettertjes in het contract

Er wordt geroepen dat 5G zo snel is, maar lees nergens dat er al 5G thuisnetwerkverbindingen zijn.
Ook als je een provider belt geven ze aan dat draadloos de toekomst is en 5G het helemaal is, maar blijkbaar mis ik dus iets.

Zijn er al mensen hier die een 5G verbinding gebruiken voor het thuisnetwerk?
Die 5G voor thuis abonnementen zijn er ook nog (lang) niet. 4G is in veel gevallen zelfs nog sneller dan. 5G. Technisch een lang verhaal maar de potentie van 5G komt pas met een paar jaar echt tot z'n recht. Tot die tijd is het 4G voor Thuis van T-Mobile met een datacap. (Die je overigens wel weer kan aanvullen, maar dat kan vervelend ervaren worden).

Die 500GB vind ik niet raar. Ja, het is niet onbeperkt, maar je deelt die mast met tientallen andere gebruikers. Je kan het heel mooi zien als je met meerdere toestellen op het zelfde netwerk kort na elkaar een speedtest start, de snelheden op alle telefoons naar beneden dondert. Als jij de verbinding dan urenlang belast met veel verkeer, dan gaan andere gebruikers dat sneller merken dan op een vaste aansluiting.

Overigens haal je met een beetje geluk boven de 200Mbits op 4G. In veel gebieden mag je blij zijn als je met 4G dan de 100 aantikt.

Die 100/10 kan hoger uitvallen, vooral de upload. Naar mijn weten knijpen ze niet echt in de upload (tenzij dit inmiddels aangepast is). Even kijken wat de andere ervaringen van 4G thuis gebruikers zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 12-10-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
Probeer jij het gewoon je kan met deze actie binnen 1 maand opzeggen. https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/test-ons-nu.
Let op zonder modem in voorwaarden Staat
Een Sim Only abonnement in combinatie met
een toestel, router en/of Toestelkredietovereenkomst komt niet in
aanmerking voor de Actie.

En deze koop je hier V&A aangeboden: TP-Link 300Mbps Wireless N 4G LTE Router

Mocht je iets betere router willen dan deze
https://www.ebay.de/itm/401958346744
Wel wat duurder.

Mocht je wel router van tmobile willen dan 14 dagen bedenktijd ;)

En dan laat je het ons weten :).

[ Voor 82% gewijzigd door saharoen op 12-10-2020 19:34 ]

Pagina: 1