Dag mede tweakers,
Ik ben een trotse eigenaar van een ryzen 5 3600 gekoeld door een noctua l12s, rtx 2070 en een b450 itx moederbord. Dit zit allemaal in een cougar qbx case. Hier de build voor de geinteresseerden
Toen ik laatst de 24pin los trok uit mn moederbord heb ik mn cpu fan beschadigd en deze piept nu bij hogere rpm's. Na wat tweaken en stoeien heb ik dmv het aanpasen van de fancurve en een andere fanopstelling het een en ander op kunnen lossen.
Ook kijk ik regelmatig met open mond naar custom loops, voornamelijk in SFF builds. Dus ben ik gaan kijken naar de mogelijkheden in deze case. Met wat modden kun je net een 240mm aio op de side bracket kwijt, en met de juiste componenten ook een 240mm onder de gpu.
Ik ben verder alleen een beginner op het gebied van (custom) waterkoeling. Dus hierbij graag jullie hulp.
•/f/image/8QYghffhfhCtg5ama5olFReY.png?f=fotoalbum_large)
De HDD gaat tegen die tijd ook weg, en het gebruik van slim fans vind ik geen probleem.
Alle hulp wordt gewaardeerd! Mocht iets niet duidelijk zijn laat het me graag weten.
Ik ben een trotse eigenaar van een ryzen 5 3600 gekoeld door een noctua l12s, rtx 2070 en een b450 itx moederbord. Dit zit allemaal in een cougar qbx case. Hier de build voor de geinteresseerden
Toen ik laatst de 24pin los trok uit mn moederbord heb ik mn cpu fan beschadigd en deze piept nu bij hogere rpm's. Na wat tweaken en stoeien heb ik dmv het aanpasen van de fancurve en een andere fanopstelling het een en ander op kunnen lossen.
Ook kijk ik regelmatig met open mond naar custom loops, voornamelijk in SFF builds. Dus ben ik gaan kijken naar de mogelijkheden in deze case. Met wat modden kun je net een 240mm aio op de side bracket kwijt, en met de juiste componenten ook een 240mm onder de gpu.
Ik ben verder alleen een beginner op het gebied van (custom) waterkoeling. Dus hierbij graag jullie hulp.
- Is een 240mm aio genoeg voor een cpu en gpu? Of zouden jullie hier eerder een 240 + 120 configuratie aanraden? (denk aan een upgrade naar een 5600x en een 3070)
- Is het handiger om voor de cpu 1 aio te nemen, en voor de gpu ook 1 aparte aio dmv een kraken g12, ipv custom loop? En is het het waard (kijkend naar prijs/prestatie, temps en noise levels)
- Kun je met een Y-splitter 2 pompen aansluiten op 1 header? Zo ja is dit verstandig?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Waterkoeling | EK Water Blocks EK-CoolStream Classic SE 240 | € 50,34 | € 50,34 |
| 1 | Waterkoeling | EK Water Blocks EK-CoolStream SE 120 | € 39,99 | € 39,99 |
| 1 | Waterkoeling | EK Water Blocks EK-CryoFuel Clear Premix 1000ml | € 9,50 | € 9,50 |
| 8 | Waterkoeling | EK Water Blocks EK-HDC Fitting 16mm G1/4 - White | € 5,99 | € 47,92 |
| 2 | Waterkoeling | EK Water Blocks EK-Tube ZMT Schlauch 16/10 mm - mattzwart, 1m | € 11,88 | € 23,76 |
| 1 | Waterkoeling | EK Water Blocks EK-Vector RTX 2080 Ti RGB - Nickel + Acetal | € 145,47 | € 145,47 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 316,98 | ||
•
/f/image/8QYghffhfhCtg5ama5olFReY.png?f=fotoalbum_large)
De HDD gaat tegen die tijd ook weg, en het gebruik van slim fans vind ik geen probleem.
Alle hulp wordt gewaardeerd! Mocht iets niet duidelijk zijn laat het me graag weten.
[ Voor 14% gewijzigd door Pimmetjuuh op 11-10-2020 23:46 . Reden: Typo's ]