Platenspeler via laptop streamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 16:28
Ik bedacht me vandaag ineens dat het mogelijk zou moeten zijn de voorversterker van mijn platenspeler aan mijn Windows laptop aan te sluiten en dan het geluid via mijn FiiO m6 te streamen naar mijn bluetooth koptelefoon. Het kan vast... maar het lukt me niet.

Ik kan wel de audio van de plaat die ik draai opnemen, maar ik krijg het geluid niet (realtime) uit de speakers van mijn laptop. Ik snap dat dat er mee te maken heeft dat je normaal niet het geluid van een microfoon ook uit je speakers wil horen terwijl je opneemt.

Iemand enig idee wat voor instelling ik moet aanpassen om het geluid van de platenspeler gewoon live uit mijn laptop te krijgen of kan dit gewoon niet? Dus dat je eigenlijk gewoon je laptop als versterker gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar laat je de 'ground' aansluiting landen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:57
Volgens mij kon je bij de geluidsinstellingen van de opname bronnen kiezen om naar het apparaat te luisteren. Dan wordt het gewoon doorgestuurd naar het uitvoerapparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Will_M schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:25:
Waar laat je de 'ground' aansluiting landen?
Ground? Bedoel je de aarde van de platenspeler? Heeft ie niet. Als ie die had dan zou die aan de voorversterker moeten, maar dat is dus bij deze niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
.Maarten schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:40:
Volgens mij kon je bij de geluidsinstellingen van de opname bronnen kiezen om naar het apparaat te luisteren. Dan wordt het gewoon doorgestuurd naar het uitvoerapparaat
Dat zou dus gewoon in de Windows instellingen moeten zijn? Ik kon dat niet vinden. Straks nog maar eens een keer kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
In Windows 10 vind ik het ook niet zo duidelijk als vroeger (Win 2000 t/m 7), daar had je een mixer voor playback en voor recording devices.

Nu zie ik bij Settings -> Sound -> App volume and device preferences. Daar kun je voor elke app een input en output kiezen.

Is het niet gewoon handiger om je collectie te downloaden en dan te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Ik heb zo'n collectie waarvan een behoorlijk deel niet op Spotify staat...

Maar ik ga straks die settings bekijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvorselman
Gevonden! Bij de Extra Apparaatinstellingen van de microfoon (usb audio codec) kun je onder 'luisteren' instellen 'naar dit apparaat luisteren'. Dan komt het geluid van de invoer direct uit je speakers. Je luistert eigenlijk naar je microfoon dus. Werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Maar goed, nu is mijn nieuwsgierigheid geprikkeld... Ik denk dat ik deze eens ga proberen! Zonder mijn laptop er tussen moet het een stuk beter kunnen klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
hvorselman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:03:
Ik heb zo'n collectie waarvan een behoorlijk deel niet op Spotify staat...

Maar ik ga straks die settings bekijken!
Spotify is niet de enige aanbieder van muziek ;) Anders het minder legale circuit? Of als je de CD uitvoering hebt, die rippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
hvorselman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:33:
Maar goed, nu is mijn nieuwsgierigheid geprikkeld... Ik denk dat ik deze eens ga proberen! Zonder mijn laptop er tussen moet het een stuk beter kunnen klinken.
Er staat wel "sluit hem aan op je draaitafel", maar vervolgens staat er niks over een phono pre-amp in de specs. Of heeft jouw draaitafel een line out (pre-amp ingebakken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:32
Vergeet niet dat je nu 2 conversies introduceert, analoog naar de pc die het digitaliseert en een tweede conversie terug van digitaal naar analoog. Elke conversie is kwaliteitsverlies. Beter is om alles analoog te houden en bedraad de koptelefoon direct aan de versterker te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
aljooge schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:23:
Vergeet niet dat je nu 2 conversies introduceert, analoog naar de pc die het digitaliseert en een tweede conversie terug van digitaal naar analoog. Elke conversie is kwaliteitsverlies. Beter is om alles analoog te houden en bedraad de koptelefoon direct aan de versterker te verbinden.
Met een Bluetooth hoofdtelefoon wordt bedraad aansluiten wat lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Tja, maar het ging er natuurlijk om dat ik via bluetooth naar mijn platen wil luisteren. Een koptelefoon in mijn versterker pluggen kan ik al, maar ik heb niet voor niks een erg goeie bluetooth koptelefoon gekocht (die welbekende Sony). Ik heb een Rega platenspeler en een voorversterker met RIAA, ook Rega. Mooie spullekes en daar moet inderdaad niet een laptop aan met daar weer een bluetoothzender aan, zelfs al is dat een FiiO.. Het klinkt okee, maar kan zeker beter.

Dus die Argon Audio BT3 is al besteld, komt morgen binnen.
Pagina: 1