Simrace / Flightsim game PC €1000

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthogam
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-04 03:12
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag een nieuwe game PC samenstellen die enkel gebruikt gaat worden voor het spelen van online simrace spellen zoals Assetto corsa competizione, Dirt & Raceroom + occasioneel Microsoft flight simulator.
Ik ben niet van plan om games te streamen, wel moeten er simultaan hulpprogramma’s kunnen draaien zoals Simhub voor buttkicker & nextion display, Crewchief (spotter), discord & raceroom online race server.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000 met nog beetje rek op ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Phanteks evolv x behuizing, Corsair 750 Watt voeding, samsung SSD 860 1TB en misschien tijdelijk mijn Asus 980ti gpu.
huidige randapparatuur omvat Dell 27” 1440 display, Logitech MX muis & toetsenbord

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel of nieuwe AMD CPU,16 of 32GB Geheugen, mobo & GPU

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoek later nog nieuwe monitor(s) aan te kopen,
Samsung Odissey G9 of triples 27inch 1440p.
Welke GPU heb ik hier minstens voor nodig? Nvidia RTX3070? :?
Ben tevreden met high ipv ultra settings en 60+ FPS .

Ga je overklokken?
Mogelijks lichte overklok maar zeker niet vereist

Wat verwacht je van ons?
Hulp bij iets waar ik niet zoveel van afweet, welke CPU het meest geschikt is voor mijn toepassingen, componenten die goed bij elkaar passen (iets waar ik bij mijn vorige build nogal problemen mee had)
kortom een leuke game pc waar ik een tijdje mee vooruit kan. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:56
Wat heb je zelf al gevonden?

Je zou natuurlijk kunnen kijken naar big Navi videokaarten / rtx 3060 zodra die uitkomen. (3070 gaat mogelijk net binnen budget zitten).

Voor rest een i5, z490 bord, 16 GB 3200c16.

Als je wacht kan je kijken wat de benchmarks over de ryzen 5 5600x zeggen, hij wordt vrij duur, maar is beter in multitasken.