Mijn huidige ketel is 17 jaar oud en begint steeds meer kuren te vertonen, dus deze wil ik graag vervangen. Gezien de laatste hitte golven zou ik binnenkort ook graag airco's willen laten installeren en voor het klimaat wil ik daarmee tevens hybride kunnen verwarmen.
Huidige situatie:
Voor mij is betrouwbaarheid het belangrijkst, dan de zuinigheid en vervolgens het geluid omdat de cv kast in de hal naast de slaapkamers is. Ik dacht aan een Intergas Xtreme 30 omdat deze als beste uit de test komt, kan laag terug moduleren en lijkt me betrouwbaar zonder driewegklep.
Maar ik wil ook graag dat later de airco verwarming (ik denk aan Mitsubishi of Daikin) goed samen kan werken met de cv ketel. Zijn daar trouwens gecombineerde thermostaten voor die allebei kunnen aansturen? Of beïnvloed dat de keuze van de cv ketel?
Een warmtepomp lijkt me nu nog lastig met hoge temperatuur radiatoren, maar zou later een optie zijn met de vloerverwarming. Ik zie wel dat Intergas dat doet met een speciale variant van de Intergas HRec, niet met de Xtreme? Een andere optie zou een ventilatiewarmtepomp kunnen zijn.
Mijn gasverbruik van 2020 tot nu toe:
Huidige situatie:
- Geschakelde woning uit 2002, goed geïsoleerd, plat dak, HR++ ramen
- Mechanische ventilatie type C
- 140m2 woonoppervlak, 520 kuub inhoud
- Gasverbruik van ~1300 m3, 14 zonnepanelen
- Huidige ketel CW3 met 4.6-21.6 kW vermogen, 7 l/min tapwater, modulerende Chronoterm IV
- Normale douche + bad en keuken heeft een close-in boiler, we gebruiken geen 2 kranen tegelijk
- Boven en beneden standaard (hoogtemperatuur) radiatoren
- Over ~5 jaar zou ik eventueel beneden de vloer kunnen laten vervangen met vloerverwarming, als de aannemers weer beschikbaar zijn tegen normale tarieven
Voor mij is betrouwbaarheid het belangrijkst, dan de zuinigheid en vervolgens het geluid omdat de cv kast in de hal naast de slaapkamers is. Ik dacht aan een Intergas Xtreme 30 omdat deze als beste uit de test komt, kan laag terug moduleren en lijkt me betrouwbaar zonder driewegklep.
Maar ik wil ook graag dat later de airco verwarming (ik denk aan Mitsubishi of Daikin) goed samen kan werken met de cv ketel. Zijn daar trouwens gecombineerde thermostaten voor die allebei kunnen aansturen? Of beïnvloed dat de keuze van de cv ketel?
Een warmtepomp lijkt me nu nog lastig met hoge temperatuur radiatoren, maar zou later een optie zijn met de vloerverwarming. Ik zie wel dat Intergas dat doet met een speciale variant van de Intergas HRec, niet met de Xtreme? Een andere optie zou een ventilatiewarmtepomp kunnen zijn.
Mijn gasverbruik van 2020 tot nu toe:
/f/image/DmqEEOGNKDTgtMqfbG3vIJqW.png?f=fotoalbum_large)
你还记得吗 记忆的炎夏