VPN tweede pc werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winfred01
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 27-10-2020
Hallo, ik heb een goed werkende Windows 10 VPN verbinding met mijn Synology server op kantoor. Ik kan op verschillende locaties inloggen op de server met verschillende pc’s, ook gelijktijdig. Als ik op 1 locatie (thuis) met twee verschillende pc’s gelijktijdig wil inloggen ontstaat er een probleem. Inloggen gaat prima en ik zie in verkenner ook alle mappen en bestanden. Ik kan alleen via de tweede ingelogde pc de bestanden niet downloaden/openen. Dan loopt verkenner vast. Waar zit dit probleem en Hoe kan ik dit oplossen?

Groet Winfred

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06 21:51

JdM

Humbled

Beetje weinig info nog. Welke soort VPN gebruik je en welke config? Wat heb je allemaal zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:38
Die Synology Vpn server kan geen twee connecties vanaf hetzelfde ipadres opzetten.
Je zit thuis achter Nat dus voor de buitenwereld komt alles vanaf hetzelfde ipadres.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ben(V) schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:47:
Die Synology Vpn server kan geen twee connecties vanaf hetzelfde ipadres opzetten.
Je zit thuis achter Nat dus voor de buitenwereld komt alles vanaf hetzelfde ipadres.
Ik maak met 6 verbindingen/gebruikers vanaf mijn kantoor tegelijk verbinding met de VPN op de NAS die bij me thuis staat. De NAS hoeft geen connecties op te zetten, de NAS is de VPN server als ik TS goed begrepen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:38
Nee het is precies andersom dan bij jouw.
De Nas en dus de Vpn server staat bij hem op kantoor.

Als je Vpn client op je pc dan een connectie opzet met die Nas, komt dat voor die Nas vanaf z'n thuis ipadres dat hij van z'n Isp krijgt.
Een tweede Pc komt dan vanaf datzelfde ipadres en de Vpn server kan geen onderscheid meer maken.

Welk Vpn protocol gebruik je?
OpenVpn of Ipsec?
Je zou kunnen proberen beiden op te zetten op de Vpn server en dan de ene Pc met OpenVn gebruiken en de andere met Ipsec misschien dat het zo wil werken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ben(V) schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 23:02:
Nee het is precies andersom dan bij jouw.
De Nas en dus de Vpn server staat bij hem op kantoor.
[...]
Dat lijkt me geen verschil. Ik heb op kantoor ook gewoon een normale internetverbinding naar buiten vanaf hetzelfde ip adres. Of ik de NAS nou thuis als VPN server heb staan en vanaf kantoor 6 keer verbind, of ik heb de NAS als VPN server op kantoor staan en vanaf thuis 6 keer verbind, is hetzelfde.

Hieronder een voorbeeld uit de logs van 4 verbindingen tegelijk naar de NAS op een extern adres vanaf hetzelfde ip adres:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z00jELVey7eI7FuYz1LcRdwhD4Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CDJIWj17FYddZbAN7QWvhQgf.png?f=user_large

Mogelijk maakt TS verbinding met dezelfde gebruikersnaam en herkent de NAS om die reden de verschillen niet, maar ik kan me herinneren dat dat bij mij ook wel gewoon werkt als ik dat op kantoor doe. Vandaar dat meer info wel wenselijk is.

[ Voor 36% gewijzigd door JdM op 11-10-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winfred01
Dank voor jullie antwoorden. De situatie is zoals Ben omschrijft. Ik gebruik IPSec en zelfde gebruikersnaam. Ik krijg gewoon verbinding en kan alle bestanden zien. Alleen niet openen. Dacht zelf dat het aan de router thuis ligt? Of moet ik het probleem bij de server zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Maak eens een aparte gebruikersnaam aan op de NAS met rechten voor de VPN verbinding en gebruik die op de tweede/andere PC thuis, hoe gaat het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winfred01
Heb tweede gebruiker gemaakt maar dat maakt geen verschil helaas
Pagina: 1