Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retsina
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-11-2024
Mijn vraag...
Ik gebruik twee Logitech muizen op één PC met Windows 10. Rechts heb ik een ergonomische MX Master 2S, links een MX Anywhere 2S. Ik wil dat de rechtermuis 'normaal' staat, dus links klikken. De linkermuis wil ik 'gespiegeld' hebben staan dus de knoppen verwisseld. Ik vind helaas maar één setting voor álle muizen gezamenlijk. Is dit ergens apart in te stellen?

Relevante software en hardware die ik gebruik...
Als software gebruik ik de 'Logitech Options'. Zet ik de linkermuis op 'knoppen verwisselen' dan gaat de rechtermuis mee. In Windows 10 hetzelfde probleem: maar één setting. Naast de twee muizen heb ik ook nog een Logitech K800 toetsenbord. Werkt allemaal perfect.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb...
Ik heb ipv. 1 Logitech universele ontvanger er twee geplaatst, waarbij ik ook nog de muizen op verschillende kanalen heb ingesteld. Ik heb de vraag aan Logitech gesteld; of in hun software deze instelling onafhankelijk per muis aan te vinken is. Na wat over en weer gemaild te hebben hoor ik niets meer.

Ik ben geïnteresseerd in oplossingen hiervoor, niet in vragen naar het waarom van deze configuratie.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:45
Volgens mij bepaald windows zelf wat de actie is van "linker" en "rechter" knop, en zenden de muizen enkel door aan windows welke knop ingedrukt worden. Windows houdt zich echter niet bezig met hoeveel muizen aangesloten zijn. Je zutl dus of software moeten hebben die tussen de fysieke muis input verwerking en het mappen van acties van windows gaat zitten.

Is een alternatief wellicht om bij 1 van de muizen de knoppen fysiek om te draaien met wat creatief soldeer werk?

Als ik kijk in de opties van mijn corsair muis zie ik dat ik elke knop kan aanpassen met uitzondering van de linker knop. Heel mischien zijn er andere merken muizen die op gaming gericht zijn waarbij het wel helemaal aan te passen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retsina
Ja helaas, Windows ziet maar één HID. Ik had gehoopt dat de software van Logitech dit mogelijk zou maken zoals jij ook al aangeeft.

Solderen is een optie! Die had ik nog niet bedacht. Wacht ik wel even tot na de garantie.... want ik heb die spullen pas sinds kort.

Ik heb nog even gekeken in de Logitech Options software. Ik kan de functie van iedere knop bij beide muizen aanpassen, behalve natuurlijk de functie van de linker- en rechterknop. Die zijn bij beide muizen vast en alleen gezamenlijk om te wisselen, wat ik best een beperking vind in die software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 12:43
Ziet Windows ook maar één HID als je ipv 2 Logitech muizen eens probeert om 2 echt verschillende muizen (Bijv een Logitech en een Razer) aan te sluiten?

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:48
Wat je kan proberen is iets van Razer. Daar zit software bij die (zoals @Aragnut zegt) tussen de hardware en het OS zit, namelijk Razer Central.

Hier twee screenies die ik even snel voor je heb gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/szwSW4KIeKWvD6j0sdFJCLlRmek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haCklViP5A8de2A7Y725ylx1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7_1a2JDg3PIM5W6TVV4Nd1_vGg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9L6Yu1Soez3U4KpowWmV6sC.jpg?f=fotoalbum_tile

Je kan de Razermuis dus inderdaad zo instellen dat de linker- en rechterknop qua functie geruild zijn. Of je daarnáást ook nog een non-Razer muis kan zetten (Waar Windows direct de instellingen over beheert), dat lijkt me wel. Zeker weten doe ik het niet want ik heb het nooit geprobeerd.

Ik zou zeggen - probeer via de V&A een Razer muis te lenen en probeer het uit.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Retsina
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik heb zowel de tips van @DivxLover en @5pë©ïàál_Tèkén geprobeerd echter niet met een Razer... maar helaas. Ik kom niet verder dan dat het één setting blijft voor alle muizen. Van de Logitech Options software had ik iets meer flexibiliteit verwacht.
Ik heb nog eens op internet gezocht en al zoekend in het Engels heb ik een voor mij perfecte oplossing gevonden: het gratis programmaatje op https://www.eithermouse.com
Dit is een executable (of te installeren) waar Windows natuurlijk eerst over mekkert, maar het doet precies wat ik wil: beweeg ik de rechtermuis dan wijst het trayicoon naar rechts en zijn die settings actief. Beweeg ik de linkermuis, dan wijst het trayicoon naar links en is de tweede set settings actief.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1lYDI6e82Hv1mQ8P5sqK3HpYng=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/edzJE0gtUXDU8IcVBMxjOGbm.jpg?f=user_large
Voor de volledigheid: het werkt niet met één Logitech ontvanger. Windows moet twee HID's zien.

[ Voor 5% gewijzigd door Retsina op 13-10-2020 11:24 ]

Pagina: 1