Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Threadripper montage, hoogteverschil tov beugel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-11 00:29
Ik heb een vraag met betrekking tot hoe de cpu in de beugel moet zitten.

Het viel mij namelijk op, dat nadat ik de 3 schroeven had vastgezet (met amd tool), dat er hoogte verschil zit in de cpu tov de beugel.

Ik voelde het al met mijn vinger, maar heb het gemeten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJYAWcapH8cfgenKJ1Ird4xaJwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KcdITW7JiG2dMeD3Q2bK1lNm.jpg?f=fotoalbum_large

Links steekt hij 0.3mm boven de beugel uit, en rechts 0.6mm. Mijn vraag is; kan dat kwaad/hoort dat?
Is dit puur het verbuigen van de beugel?

Ik heb hem meerdere keren losgehaald en weer gemonteerd maar blijft zo, de cpu zit goed in het slot eronder.

Beste antwoord (via dominition op 12-10-2020 11:13)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zo lang het contact tussen die, heatspreader en heatsink goed is mag de rest zo scheef zijn als je wilt iig

Op bijv. de dikte van de cpu zit ook 0,5mm speling, waarschijnlijk vooral door de sealing waarmee de hs op de pcb zit, of de verbinding tussen die en hs. Iig toleranties blijf je houden, niks mis mee.

specs

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:59
Heb je de schroeven in de juiste volgorde vastgezet?

• dominition
Uszka schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:45:
Heb je de schroeven in de juiste volgorde vastgezet?
Zeker :)

Als ik montagevideo's zie op YT, lijkt het alsof bij hun de kant met de 2 schroeven de beugel ook iets lager zit, zou kunnen natuurlijk door de extra kracht ipv 1 schroef in het midden.

• maratropa
  • Niet online
Die gestampte deuken is waar de bracket de cpu HS rand raakt, en deze verdieping ontbreekt aan de kopse kant van de 2 schroeven. Misschien dat door het gebrek van die ondersteuning het metaal van de bracket ietsje krom gaat staan waardoor het ter plekke wat lager komt te liggen dan de heatspreader. Mogelijk zo bedoelt als "veer"?
Of de bracket heeft gewoon wat tolerantie die ze er aan de onderkant uitstampen met die verdiepingen.

Betast jij alles op die manier? :p

specs

• dominition
maratropa schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 00:15:
Die gestampte deuken is waar de bracket de cpu HS rand raakt, en deze verdieping ontbreekt aan de kopse kant van de 2 schroeven. Misschien dat door het gebrek van die ondersteuning het metaal van de bracket ietsje krom gaat staan waardoor het ter plekke wat lager komt te liggen dan de heatspreader. Mogelijk zo bedoelt als "veer"?
Of de bracket heeft gewoon wat tolerantie die ze er aan de onderkant uitstampen met die verdiepingen.

Betast jij alles op die manier? :p
Haha :+

Ik ben een pietje precies en het viel me gewoon op dat er verschil in zat.
Cpu zit verder gewoon goed en anders monteren kan niet, heb ook niet de problemen die er eerder waren met de Foxconn brackets, schroeven gaan zonder morren vast.

Heb nog gekeken met een liniaal hoe recht de cpu zit tov de bevestigingen voor de koeler, en dat lijkt wel aardig te zijn, zal eens kijken als mn koelblok binnen is hoe de montage daarvan gaat :)

Acties:
  • Beste antwoord

• maratropa
  • Niet online
Zo lang het contact tussen die, heatspreader en heatsink goed is mag de rest zo scheef zijn als je wilt iig

Op bijv. de dikte van de cpu zit ook 0,5mm speling, waarschijnlijk vooral door de sealing waarmee de hs op de pcb zit, of de verbinding tussen die en hs. Iig toleranties blijf je houden, niks mis mee.

specs

Pagina: 1