Ik heb een bijna 5 jaar oude (indertijd zelfgebouwde) pc met volgende componenten:
Asus H170 Pro Gaming moederbord
Intel Core i5-6500 Boxed CPU
MSI Geforce GTX 960 GPU
8 GB Kingston Hyper X Fury DDR4 2400 Mhz RAM
Crucial BX100 - 500 GB SSD
Seasonic Focus Plus 550Gold voeding
Mijn beeldscherm is een DELL U2515H Quad HD scherm. De laatste jaren ben ik meer en meer gaan gamen en wil ik graag comfortabel kunnen gamen op Quad HD resolutie (2560x1440).
Mijn vraag
Is het met bovenstaande configuratie (die nog prima werkt) nog de moeite om mijn RAM geheugen te upgraden naar 16 GB en te investeren in een nieuwe grafische kaart?
Wat is je budget?
Ik reken een kleine 100 EUR voor het geheugen en 250 tot max. 500 EUR voor de GPU - comfortabel gamen betekent voor mij niet alle instellingen op Ultra, maar hopelijk toch op High of zo. Frame rate 60 FPS is voldoende.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren - beste prijs/kwaliteit is goed.
Asus H170 Pro Gaming moederbord
Intel Core i5-6500 Boxed CPU
MSI Geforce GTX 960 GPU
8 GB Kingston Hyper X Fury DDR4 2400 Mhz RAM
Crucial BX100 - 500 GB SSD
Seasonic Focus Plus 550Gold voeding
Mijn beeldscherm is een DELL U2515H Quad HD scherm. De laatste jaren ben ik meer en meer gaan gamen en wil ik graag comfortabel kunnen gamen op Quad HD resolutie (2560x1440).
Mijn vraag
Is het met bovenstaande configuratie (die nog prima werkt) nog de moeite om mijn RAM geheugen te upgraden naar 16 GB en te investeren in een nieuwe grafische kaart?
Wat is je budget?
Ik reken een kleine 100 EUR voor het geheugen en 250 tot max. 500 EUR voor de GPU - comfortabel gamen betekent voor mij niet alle instellingen op Ultra, maar hopelijk toch op High of zo. Frame rate 60 FPS is voldoende.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren - beste prijs/kwaliteit is goed.