MacPro 5,1 MacOS 10.13.6 installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Mijn MacPro 5,1, waarop MacOS 10.13.6 'High Sierra' geïnstalleerd staat, heeft een paar vervelende drempels bereikt.

Eerste probleem: vanuit de App Store installeren van de laatste beveiligingsupdate voor MacOS 10.13.6 lukt niet. Ik krijg steeds de melding 'bekijk details', en de update installeert vervolgens niet.

Tweede probleem: ik wil van mijn MacPro 3,1 de videokaart (Nvidia GeForce GTX 950), die daarin prima werkt, overzetten, daarvoor wil ik de meest recente Nvidia web driver installeren. Welke versie ik ook kies, de installer weigert dienst.

https://www.insanelymac.c...erra-update-sept-25-2020/

Het begint nogal wat ergernissen op te wekken.

Want ik zit nu ook met een 'catch-22': MacOS 10.14 'Mojave' kan ik alleen installeren met een 'Metal'-compatibele videokaart. Deze videokaart krijg ik 'dus' niet geïnstalleerd, omdat op één of andere manier de Nvidia-installer 'de web driver' niet wil installeren.

:(

Heeft iemand een idee?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Ramzzz schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:58:
Mijn MacPro 5,1, waarop MacOS 10.13.6 'High Sierra' geïnstalleerd staat, heeft een paar vervelende drempels bereikt.

Eerste probleem: vanuit de App Store installeren van de laatste beveiligingsupdate voor MacOS 10.13.6 lukt niet. Ik krijg steeds de melding 'bekijk details', en de update installeert vervolgens niet.

Tweede probleem: ik wil van mijn MacPro 3,1 de videokaart (Nvidia GeForce GTX 950), die daarin prima werkt, overzetten, daarvoor wil ik de meest recente Nvidia web driver installeren. Welke versie ik ook kies, de installer weigert dienst.

https://www.insanelymac.c...erra-update-sept-25-2020/

Het begint nogal wat ergernissen op te wekken.

:(

Heeft iemand een idee?
Die web driver installeert waarschijnlijk pas nadat je de beveiligingsupdate installeert, die verhoogt het build nummer van macOS en daar wordt door bepaald of je mag installeren of niet. Anders moet je oudere versies proberen.
Want ik zit nu ook met een 'catch-22': MacOS 10.14 'Mojave' kan ik alleen installeren met een 'Metal'-compatibele videokaart. Deze videokaart krijg ik 'dus' niet geïnstalleerd, omdat op één of andere manier de Nvidia-installer 'de web driver' niet wil installeren.
Er is geen web driver voor Mojave en later en die komt er ook niet meer. Kort gezegd kan je geen Nvidia kaarten van na Kepler meer gebruiken in macOS. Het houdt op bij de 700 serie, 750 uitgezonderd. Wil je naar Mojave, dan moet je een AMD kaart kopen, idealiter RX400 serie of nieuwer.

I reject your reality and substitute my own