Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

sata psu connetor vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nas is gesneuveld. Nu wil ik hem een tweede leven geven door er een rpi in te plaatsen, werkend op openmediavault. De witte connector rechts, voorzag de 3,5 inch HDD van stroom.De connector was aangesloten op de printplaat. De connector gaat naar de sata stroomkabel. Die connector is niet standaard en zal ik moeten vervangen door de standaard sata connector. Op de linkse foto bovenaan, is een standaard sata psu connector. Aansluitingen zitten per drie. Kan ik K3 en K1 samen solderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGCbUS-6-ibC9bNfNu610DqD6Do=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VnWExuacT59c4H8VXBHEAjbQ.jpg?f=user_large

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je de tabel op onderstaande site bekijkt dan kan het prima. K1 en K3 zijn ground, dus zijn met elkaar verbonden. Dit kun je ook zien omdat ze maar 1 verbindingspunt richting de voeding, dus dat moet al helemaal geen probleem geven.
https://pinoutguide.com/Power/sata-power_pinout.shtml

@Verwijderd Wat ik me net bedenk: Je moet natuurlijk de spanningen op de aansluitingen van de witte connector wel even meten voordat je wat gaat doen. Anders krijg je de verkeerde spanningen op de verkeerde punten uiteraard.

[ Voor 28% gewijzigd door sypie op 11-10-2020 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:06:
@Verwijderd Wat ik me net bedenk: Je moet natuurlijk de spanningen op de aansluitingen van de witte connector wel even meten voordat je wat gaat doen. Anders krijg je de verkeerde spanningen op de verkeerde punten uiteraard.
Ja, maar het probleem is dat de nas niet meer opstart, dus de spanning kan ik niet meer meten. Maar lijkt het me niet standaard? Geel = 12v en rood 5? 3v wordt niet gebruikt, de kabels van de witte connector meten niet door op dat aansluitpunt van de sata psu connector.