Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 18:27
Om mijn vraag te onderbouwen heb ik het volgende onderzocht:
* Welk formaat zou ik nou willen hebben
* Wat ga ik ermee doen
* Wat wil ik ervan verwachten
* Welke zouden mijn interesse hebben
* Wat is de prijs die ik er ongeveer aan wil uitgeven

Het formaat dat ik zoek zou eigenlijk minimaal 27" zijn, omdat het anders te klein is voor mijn gebruik. Heb nu een Iiyama XU2590HS-B1 en die valt net iets te klein uit. Ook is dit maar 1080P, voor nu genoeg met een vega56 maar zou graag willen upgraden naar een rtx 3080. en daarom de keuze voor 4k.

Ik ga er hoofdzakelijk mee gamen. Voor nu even pc en ps4 slim, maar ik wacht tot de ps5 normaal te verkrijgen is. Dan komt die ook zeker in huis. Hierdoor ben ik dus opzoek gegaan naar een nieuwe monitor (althans een voor ernaast). Ik doe vooral in de zomer aan foto en video bewerking van de Nürburgring. Verder wel YouTube, browser en school. (echt schoolwerk doe ik op mn MacBook Pro 15" 2016)

Ik hou wel van spetterende kleuren en diepe zwartwaardes op een monitor. Was laatst bij de mediamarkt, maar dat was qua hoeveelheid monitoren om te huilen. Alleen maar 24" op voorraad en de modellen die ik vond in de pricewatch. Maar heb dus ook de twijfel genomen om misschien een 1440p wide of normale monitor ook in de vergelijking te zetten.

Mijn interesses heb ik in een lijstje gezet waar ik mogelijk over twijfel waar de Samsung LU32R590C Zwart of de Iiyama ProLite XB3288UHSU-B1 Zwart naar voren komen vanwege de grootte en 4k.

Mijn prijs zou ongeveer 400 euro moeten liggen

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenAcer Nitro VG280K Zwart€ 313,39€ 313,39
1MonitorenAOC CU34G2/BK Rood, Zwart€ 399,-€ 399,-
1MonitorenGigabyte G27QC Zwart€ 299,-€ 299,-
1MonitorenIiyama ProLite XB3288UHSU-B1 Zwart€ 388,43€ 388,43
1MonitorenLG UltraGear 32GK650F Zwart€ 299,-€ 299,-
1MonitorenSamsung LU28R550UQU Blauw, Grijs€ 279,-€ 279,-
1MonitorenSamsung LU32R590C Zwart€ 357,76€ 357,76
1MonitorenSamsung U28H750 Zwart€ 329,-€ 329,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.664,58

Wie kan me wat meer vertellen over deze monitoren? Van de iilyama 32" had ik de review gelezen en die kwam positief uit de grond. Dus daarom wilde ik die bestellen, maar ik ken mezelf en ga dan twijfelen. Toen zag ik de samsung 32" maar die is 250cd/2 helderheid. Al deze monitoren waren niet bij de winkels in de buurt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Zit te twijfelen over de pricewatch: Samsung LU32R590C Zwart

Kan iemand mij meer vertellen over dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-04-2024
Ik heb zelf de pricewatch: Philips Momentum 326M6VJRMB Zwart aangeschaft, FreeSync (G-sync compatible), DisplayHDR600, 60Hz. 4k, Ambiglow, goed te verstellen in hoogte en 32 inch... Kleuren zijn super prima met 128% sRGB en 98% DCI-P3, 4 aansluitingen (3xHDMI2.0 en 1xDisplayPort 1.4) 4xUSB3 Passthrough, build in speakers met DTS (maar ik vind ze wat tinnig klinken in vergelijking met mijn el cheapo Logitech 2.1 set) en Sound In via een jackplug of natuurlijk gewoon via de HDMI/DP aansluiting en kan passthrough naar een 3.5mm Jack out. Het scherm heeft local dimming maar het zijn maar 16 zone's, desalniettemin is de HDR prima. Het enige wat ik kan zien is dat je een scherm zoek tot maximaal 400 euro? Dan valt deze er helaas wel net buiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
michelstreurman schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:53:
Ik heb zelf de pricewatch: Philips Momentum 326M6VJRMB Zwart aangeschaft, FreeSync (G-sync compatible), DisplayHDR600, 60Hz. 4k, Ambiglow, goed te verstellen in hoogte en 32 inch... Kleuren zijn super prima met 128% sRGB en 98% DCI-P3, 4 aansluitingen (3xHDMI2.0 en 1xDisplayPort 1.4) 4xUSB3 Passthrough, build in speakers met DTS (maar ik vind ze wat tinnig klinken in vergelijking met mijn el cheapo Logitech 2.1 set) en Sound In via een jackplug of natuurlijk gewoon via de HDMI/DP aansluiting en kan passthrough naar een 3.5mm Jack out. Het scherm heeft local dimming maar het zijn maar 16 zone's, desalniettemin is de HDR prima. Het enige wat ik kan zien is dat je een scherm zoek tot maximaal 400 euro? Dan valt deze er helaas wel net buiten...
Heb inmiddels zelf een Dell S3221QS gehaald en moet zeggen 4k ziet er geweldig uit. helaas kan m'n vega 56 het niet bijbenen op 4k high in forza horizon 4. Zoek alleen een goede hdr setting.
Dit scherm was in de aanbieding voor 360 euro en voor wat ik kreeg ben ik dik tevreden.
Toch bedankt voor je antwoord, ziet er zeker heel gaaf uit. Misschien volgend jaar als de ps5 normaal te krijgen is dat ik deze doorschuif naar m'n broertje en ik die haal (mits er geen opvolger is ;) ).

[ Voor 10% gewijzigd door rominick op 17-10-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelstreurman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-04-2024
rominick schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Heb inmiddels zelf een Dell S3221QS gehaald en moet zeggen 4k ziet er geweldig uit. helaas kan m'n vega 56 het niet bijbenen op 4k high in forza horizon 4. Zoek alleen een goede hdr setting.
Dit scherm was in de aanbieding voor 360 euro en voor wat ik kreeg ben ik dik tevreden.
Toch bedankt voor je antwoord, ziet er zeker heel gaaf uit. Misschien volgend jaar als de ps5 normaal te krijgen is dat ik deze doorschuif naar m'n broertje en ik die haal (mits er geen opvolger is ;) ).
jah, ik vermoed dat de HDR er niet zo "popping" uit ziet, gezien de maximale brightness "slechts" 300cd/m2 is... maar voor de HDR in FH4 dien je Windows 10 HDR in te schakelen, daarna gewoon de stappen volgen die worden beschreven (de HDR Brightness op 0 zetten en de het HDR whitepoint instellen, voor mijn scherm was dat op 7000. Daarna de HDR brightness afstellen zodat je het eerste/linkse icoon nog net kan zien, voor mij was dat op 15) Het spel ziet er dan grandioos uit (ok, ik draai vol open op i9 9900k + RTX2080ti) met de zon die je gewoon echt kan verblinden en de "reflecties" (tussen quotes omdat het geen RTX titel is) van het licht ziet er super realistisch uit... andere games die voor mij de show stelen wat betreft HDR zijn The Division 2, Call of Duty Modern Warfare (waar je bijvoorbeeld in de eerste missie in het donker echt een kleurverschil hebt zoals zoals je in het donker dingen IRL ziet in vergelijking tot de non-HDR versie en in Multiplayer heb ik het idee dat ik enemies eerder zie, maar dat kan placebo effect zijn) en Death Stranding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1955
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10-2020
Ik vraag mij af of een 4k tv niet beter en goedkoper is dan een monitor. Als ik mijn ppc aan mijn Sony 4k tv hang heb ik een schitterend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Alex1955 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:20:
Ik vraag mij af of een 4k tv niet beter en goedkoper is dan een monitor. Als ik mijn ppc aan mijn Sony 4k tv hang heb ik een schitterend beeld.
Zat ook naar een tv te kijken, maar hoe mn kamer erbijstaat is een tv even geen mogelijkheid. Heb zelf een sony 32” tv uit 2013 die nu nog goed meekomt. Maar ik wacht toch tot de ps5 goed verkrijgbaar is (ik haal hem pas kerst 2021) dat ik dan ook een sony tv haal. Alleen om dan een 49”/55” tv op 1,5m afstand zie ik niet zo zitten haha.
michelstreurman schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:48:
[...]

jah, ik vermoed dat de HDR er niet zo "popping" uit ziet, gezien de maximale brightness "slechts" 300cd/m2 is... maar voor de HDR in FH4 dien je Windows 10 HDR in te schakelen, daarna gewoon de stappen volgen die worden beschreven (de HDR Brightness op 0 zetten en de het HDR whitepoint instellen, voor mijn scherm was dat op 7000. Daarna de HDR brightness afstellen zodat je het eerste/linkse icoon nog net kan zien, voor mij was dat op 15) Het spel ziet er dan grandioos uit (ok, ik draai vol open op i9 9900k + RTX2080ti) met de zon die je gewoon echt kan verblinden en de "reflecties" (tussen quotes omdat het geen RTX titel is) van het licht ziet er super realistisch uit... andere games die voor mij de show stelen wat betreft HDR zijn The Division 2, Call of Duty Modern Warfare (waar je bijvoorbeeld in de eerste missie in het donker echt een kleurverschil hebt zoals zoals je in het donker dingen IRL ziet in vergelijking tot de non-HDR versie en in Multiplayer heb ik het idee dat ik enemies eerder zie, maar dat kan placebo effect zijn) en Death Stranding.
Zal eens onderzoeken wat windows 10 hdr is. Aangezien mn monitor soort van hdr setting heeft. Ik merk wel in cod dat de kleuren wel poppen als wat ik gewend ben wat ik eerst had. Van dit scherm als ik hem op full brightness zet en een witte website of flashbang neerzet. Ben ik even verblind haha.
Pagina: 1