Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOne1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10-2020
Mijn vraag
Hoii mensen mijn buurvrouw heeft een Acer Aspire E5-573 waarbij haar microphone niet werkt via Zoom.
Inmiddels heb ik ontdekt dat haar microphone helemaal niet werkt. Ook buiten Zoom om werkt het dus niet.
In zoom staan de microphone instellingen goed.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ik heb namelijk al heel veel dingen gedaan maar ik kom er niet uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 home

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De nieuwste updates van windows geïnstalleerd.
Bij apparaat beheer de microphone verwijderd en opnieuw toegevoegd.
Handmatig bij apparaatbeheer de microphone voorzien van de nieuwe drivers (gedownload via de acer site voor dit type laptop)
De microphone staat niet als gedempt maar zodra ik een DB test uitvoer komt er geen input doorheen.
De microphone wordt herkend (als Realtek microphone) ik heb nog alle instellingen gereset naar de standaard instellingen maar evengoed werkt de microphone niet.
Het zou kunnen dat dit een hardware defect is maar daar ga ik nu nog even niet vanuit.
Alvast bedankt ;)

...

Beste antwoord (via SpeedOne1 op 12-10-2020 10:55)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Fn-F2 of vergelijkbare sneltoets? Is er misschien in de BIOS een instelling?

Doe anders eerst toch even een test of het aan de hardware ligt: boot van een USB stick en probeer daar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Fn-F2 of vergelijkbare sneltoets? Is er misschien in de BIOS een instelling?

Doe anders eerst toch even een test of het aan de hardware ligt: boot van een USB stick en probeer daar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOne1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-10-2020
Daar heb ik ook naar gekeken helaas was er geen sneltoets (fn+...) die de webcam kon in of uitschakelen.
Maar misschien inderdaad in de bios iets, ookal denk ik dat het niet voor de webcam geld. Ik denk eerlijk gezegd als ik opnieuw windows 10 erop zet dat het verholpen is. Misschien veel werk maar wel het beste.
Eerst maar win 10 booten vanaf een usb inderdaad en kijken of het dan wel werkt. Op basis daarvan kom ik verder.
Thanks voor je reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Nu online
Weet je zeker dat de laptop een microfoon heeft, is het niet gewoon de mircofoon jack waar je nu mee test?