HP laserprinter calibratie probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-09 17:33
Hallo, ik heb een vraag over kleurenlaserprinters en toners.

Ik heb zo’n HP kleuren laserjet die relatief goed werkt (CP1515n).
Ik gebruik deze met een huismerk toner omdat dit een groot verschil maakt in prijs.

Er is echter een probleem met de calibratie van de kleuren.
Zodra de toner cardriges meer gebruikt zijn, raken ze steeds meer uit calibratie.
De CMYK kleuren liggen dan niet mooi meer over elkaar (om een nieuw kleur te vormen), maar zijn lichtjes verschoven.
Dit geeft een vaag effect dat erg storend is.
Bij zwarte afdrukken is er geen probleem omdat dit maar 1 kleur is, maar bij kleur - gebruik van CMYK - is de calibratie wel belangrijk.

Uit ervaring weet ik ondertussen dat dit probleem met de calibratie van de kleuren aan een toner cardrige ligt die stuk gaat.
Het lijkt er ook op dat printers van HP wat moeite hebben met callibratie. Mijn vorige model HP 2600n had dit ook.

Nu vraag ik me af of een originele HP toner wel beter gaat zijn?
Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik twijfel tussen 3 keuzes:
- nieuwe toner van huismerk -> hiermee komen de calibratie problemen terug naar het einde toe.
- originele toner -> duur en de kwaliteit is me onbekend.
- een nieuwe printer van een ander merk dan HP

Wat zijn jullie ervaringen met HP kleuren laser printers en wat kunnen jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:05

BCC

Eerste hit op Google :
At the front of the printer, use the left and right arrows to find the "System Setup" menu and press "OK".

Now find the "Print Quality" menu and press "OK".

Find the "Color Calibration" menu and press "OK"

Select "Calibrate Now" and press "OK"

The printer should spend a minute or two "Calibrating..."

You may want to try repeating this process two or three times.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkcburg1
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 10:35
De oplossing op bovenstaande klacht werkt niet, dit al diverse gedaan maar geen resultaat.
Ik heb een printer HP Color Laserjet CM2320nf MFP, met exact hetzelfde probleem, maar een betere oplossing anders dan het vervangen van halfvolle toners, krijg ik ook niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:27
En wat is het doel van je post @hkcburg1 ? Je schopt een vier jaar oud topic omhoog maar ik mis even wat de toegevoegde informatie danwel je vraag is? Wellicht lees ik niet goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal tekenaar
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-09 17:33
Ik denk dat dit topic inderdaad afgesloten mag worden.
Ik heb ondertussen al lang een nieuwe printer :)

... maar toch bedankt voor de late reactie :)

[ Voor 19% gewijzigd door Pascal tekenaar op 13-10-2024 21:11 ]