Hallo, ik heb een vraag over kleurenlaserprinters en toners.
Ik heb zo’n HP kleuren laserjet die relatief goed werkt (CP1515n).
Ik gebruik deze met een huismerk toner omdat dit een groot verschil maakt in prijs.
Er is echter een probleem met de calibratie van de kleuren.
Zodra de toner cardriges meer gebruikt zijn, raken ze steeds meer uit calibratie.
De CMYK kleuren liggen dan niet mooi meer over elkaar (om een nieuw kleur te vormen), maar zijn lichtjes verschoven.
Dit geeft een vaag effect dat erg storend is.
Bij zwarte afdrukken is er geen probleem omdat dit maar 1 kleur is, maar bij kleur - gebruik van CMYK - is de calibratie wel belangrijk.
Uit ervaring weet ik ondertussen dat dit probleem met de calibratie van de kleuren aan een toner cardrige ligt die stuk gaat.
Het lijkt er ook op dat printers van HP wat moeite hebben met callibratie. Mijn vorige model HP 2600n had dit ook.
Nu vraag ik me af of een originele HP toner wel beter gaat zijn?
Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik twijfel tussen 3 keuzes:
- nieuwe toner van huismerk -> hiermee komen de calibratie problemen terug naar het einde toe.
- originele toner -> duur en de kwaliteit is me onbekend.
- een nieuwe printer van een ander merk dan HP
Wat zijn jullie ervaringen met HP kleuren laser printers en wat kunnen jullie me aanraden?
Ik heb zo’n HP kleuren laserjet die relatief goed werkt (CP1515n).
Ik gebruik deze met een huismerk toner omdat dit een groot verschil maakt in prijs.
Er is echter een probleem met de calibratie van de kleuren.
Zodra de toner cardriges meer gebruikt zijn, raken ze steeds meer uit calibratie.
De CMYK kleuren liggen dan niet mooi meer over elkaar (om een nieuw kleur te vormen), maar zijn lichtjes verschoven.
Dit geeft een vaag effect dat erg storend is.
Bij zwarte afdrukken is er geen probleem omdat dit maar 1 kleur is, maar bij kleur - gebruik van CMYK - is de calibratie wel belangrijk.
Uit ervaring weet ik ondertussen dat dit probleem met de calibratie van de kleuren aan een toner cardrige ligt die stuk gaat.
Het lijkt er ook op dat printers van HP wat moeite hebben met callibratie. Mijn vorige model HP 2600n had dit ook.
Nu vraag ik me af of een originele HP toner wel beter gaat zijn?
Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik twijfel tussen 3 keuzes:
- nieuwe toner van huismerk -> hiermee komen de calibratie problemen terug naar het einde toe.
- originele toner -> duur en de kwaliteit is me onbekend.
- een nieuwe printer van een ander merk dan HP
Wat zijn jullie ervaringen met HP kleuren laser printers en wat kunnen jullie me aanraden?