Revox A77 taperecorder

Pagina: 1
Acties:
  • 633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik ben de trotse bezitter van een Revox A77 MK-I :) (zie pic)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fasi/zooi/a77.gif

Nou wil ik deze misschien gaan verkopen, maar ik heb geen idee hoeveel ik daar dan voor moet vragen. Het apparaat stamt uit 1968, hij heeft een tijd in een vochtige schuur |:( gestaan waardoor op de kast een aantal plekken te zien zijn.
Het ding werkt verder bijna helemaal goed, neemt op, speelt af, enz. enz. alleen 1 mankement; er is iets mis met de capstanmoter oid. De ene keer als ik em aanzet werkt alles goed, en de andere keer draait de capstanmotor te snel. Het maakt niet uit op welke snelheid ik em zet het blijft even snel draaien :(
filmpje (1,77mb divx 4)
Hier zie/hoor je dus dat de tape te snel draait... het zou 19cm/sec moeten zijn maar het gaat ongeveer 2x zo snel.
Zou dit makkelijk te verhelpen zijn, en hoeveel kan ik dan ongeveer voor dit apparaat vragen :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Studer = Revox. Ik heb hier een eindversterker en 100v line-transformer staan, was ook benieuwd naar wat het waard is. Ik stuurde toen een e-mailtje naar Studer en zei hebben me toen uitleg gegeven over deze spullen en een schatting van de waarde.
Als ik jou was zou ik ook een e-mailtje sturen naar Revox, kun je meteen vragen of ze een idee hebben over je probleem met de snelheid.

Verwijderd

is een mooie machine, maar helaas niet veel waard....

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-08 21:05

Oceria

I've been in between....

Zou ik niet te snel zeggen, fatboy, die revox dingen zijn best gewild. Ik ga me niet wagen aan een prijsopgave, maar een reparatie is zeker het overwegen waard.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Op vrijdag 10 augustus 2001 20:47 schreef Oceria het volgende:
Zou ik niet te snel zeggen, fatboy, die revox dingen zijn best gewild. Ik ga me niet wagen aan een prijsopgave, maar een reparatie is zeker het overwegen waard.
op www.hifi.nl staat er 1 te koop voor 75 piek....

Verwijderd

Heb d'r ook nog 1 staan, moet alleen nieuwe koppen in.

Verwijderd

bij marktplaats staan ze ook heel vaak voor een paar hondert krijg je een nieuwer type.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:08 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:

[..]

op www.hifi.nl staat er 1 te koop voor 75 piek....
waarvan de opnameversterker aan 1 kant kapot is... daar heeft mijn B77 helaas ook last van :(
maarja ik neem toch niet meer op met die dingen.
Ik + vader hebben alleen nog een shitload aan banden liggen (zo'n 300x 18cm en 30x 26cm) en dan is het nog wel eens handig om zo'n ding achter de hand te hebben... zitten nog wel een paar kostbare tapes tussen :)
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:17 schreef JcaG het volgende:
bij marktplaats staan ze ook heel vaak voor een paar hondert krijg je een nieuwer type.
Jah, dat is de MK-II die heeft een zwart frontje, en is een paar jaar nieuwer... of ie veel beter is weet ik niet

edit: ow je bedoelt vast de B77, die heb ik ook nog staan maar daar is de opname versterker van kapot aan 1 kant :( wanneer we de 26vm tapes hebben uitgezocht gaat die hoogst waarschijnlijk ook de deur uit :) (en tapes de vuilcontainer in, wat slijten die dingen hard in 20 jaar)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1