gegevens uit tabel halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bickyvp
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11-10-2020
Hier ben ik nog eens met een vraagje:

Ik ben nu dus bezig met een Excel waarbij ik met men smartphone barcodes/QR-codes kan inscannen en deze automatisch terecht komen in een Excel sheet.
Zo ver ben ik dus.

Dan heb ik het bestand wat ingekleed, alsook een beweegbare knop die wisselt tussen “IN” en “OUT”.
Met wat opmaak (om duidelijk te maken dat er een verschil is).

Nu wil ik dus nog:

Als op sheet1 “IN” geselecteerd staat dus INKOPEN, dan zouden de gegevens van de tabel uit Sheet2 zichtbaar moeten zijn in de tabel op sheet1.

Als op sheet1 “OUT” geselecteerd staat dus VERKOPEN, dan zouden de gegevens van de tabel uit Sheet3
Zichtbaar moeten zijn in tabel op sheet1.

In cel B1 veranderd de waarde tussen “IN” & “OUT”, daardoor beweegt de button van links naar rechts.
En veranderd de opmaak, maar de tabel zelf veranderd niet.

Als ik dan zou scannen, komen alle IN & OUT gescande producten in dezelfde tabel, dat is niet de bedoeling,
Daarom wil ik de IN gescande producten in sheet2 laten komen en de OUT gescande in de tabel sheet3.
Dat ze op die locatie komen, is al in orde. Enkel moeten die gegevens nog verschijnen in de hoofdtabel op sheet1.

Hoe krijg ik dit voor elkaar ?

Ben al uren hieraan bezig, maar begin alles door elkaar te slagen van functies en in VB.
Internet geeft me niet de juiste oplossingen…

hoe kan ik een voorbeeld bestandje delen hier ?

Groetjes,
Michaël.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:42

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Welkom op het forum en de wil om te helpen is vaak groter als je laat zien waar je precies tegenaan loopt (foutmeldingen, wat lukt nog wel en wat lukt niet, etc, etc). Een voorbeeld is "Internet geeft me niet de juiste oplossingen", dat is te vaag/generiek, dus dan krijg je wedervragen zoals "Welke oplossingen heb je geprobeerd?" en "Wat voor foutmeldingen kreeg je dan?" e.d.

Daarnaast kan ik niet helemaal wijs worden uit je verhaal. Lukt het überhaupt om wel de gegevens in te scannen en dat die daadwerkelijk in Excel komen? Zo niet, dan kan ik je al moeilijker helpen en zou het helpen om te beginnen met op welke termen je gezocht hebt, welke app gebruik je, etc etc?

Zo wel, dan ben je mijn inziens al redelijk in de buurt van de finishlijn, hoewel ik je geen kant en klare oplossing ga aanbieden, merendeels omdat ik ook niet helemaal wijs word uit hoe het uiteindelijk moet functioneren. Alles moet op sheet 1 komen, maar soms met gegevens uit sheet 2 of sheet 3, maar het moet ook afhankelijk van In of Out ook op sheet 2 dan wel 3 komen 8)7

Maar mocht je het al wel lukken om gegevens in Excel te krijgen, dan adviseer ik om de sheet waar de gegevens ingevuld worden er een Tabel van te maken (en kies een toepasselijke naam zoals bijvoorbeeld Producten) dat kan je onder het menu "Invoegen". Je hebt ook niet aangegeven hoe die gegevens er uit zien, maar laten we zeggen 2 kolommen en geef die toepasselijke headers zoals bijvoorbeeld Product en Status (dat is je In Out kolom)
Dan kan je op elk willekeurig andere sheet simpele formules gebruiken zoals:
code:
1
2
3
=FILTER(Producten;Producten[Status]="IN")
of
=FILTER(Producten;Producten[Status]="OUT")

Wil je extra gegevens erbij, dan kan je met VERT.ZOEKEN of een combinatie van INDEX & VERGELIJKEN

Succes er verder mee of je moet met concrete zaken op de proppen komen, dan kan er misschien ook een concreet antwoord gegeven worden.

[ Voor 0% gewijzigd door GRDavies75 op 12-10-2020 13:49 . Reden: typo ]