Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor (RGB) Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-11 14:14
Op dit moment ben ik bezig met het samenstellen van een Game PC met (voor het eerst) RGB aan boord. Eerdaags krijg ik de RTX 3080 binnen en wil ik de build rond hebben. Ik heb hiervoor jullie hulp nodig :) Zie hieronder:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Graag wil ik op deze PC minimaal 1440P (144Hz) de nieuwe games kunnen spelen. Graag ook gamen en tegelijk hiermee streamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000 euro, maar het liefst rond de totale prijs dat in de samenstelling hieronder staat.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze componenten wil ik sowieso meenemen:
- Crucial Ballistix RGB BL2K8G36C16U4BL
- Samsung 970 Evo Plus 1TB
- MSI Gaming X Trio RTX 3080.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de samenstelling hieronder. Naar mijn weten is dit hetgeen wat het moet zijn. Wellicht nog enkele RGB ventilatoren.
Ik sta open voor jullie feedback! :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja, ik wil graag een AMD Ryzen build maken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Nee. Dat ben ik ook op langer termijn niet van plan. Vandaar de NON-OC variant van de RTX 3080.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb een paar vragen en hoop die door jullie beantwoord te hebben:
- Is de airflow voldoende in deze case, dit vanwege de RTX 3080? Zo niet, welke case kan ik het beste kiezen? (uiteraard dat de RGB mooi te zien is).
- Is een andere proceskoeler beter (closed water CPU cooling)? Zo ja, welke?
- Springt de RGB hier mooi uit? Of net te veel / weinig?
- Naar mijn weten kan de combinatie B550 Tomahawk, Crucial RAM met de RTX 3080. 2x checken..
- Kan je met deze PC build tegelijk gamen en streamen?
- Extra ventilatoren nodig?

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie feedback! :D

Alvast heel erg bedankt!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed€ 189,-€ 189,-
1MoederbordenMSI MAG B550 Tomahawk€ 165,-€ 165,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G€ 813,73€ 813,73
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 72,81€ 72,81
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 ARGB Plus€ 68,10€ 68,10
1Geheugen internCrucial Ballistix RGB BL2K8G36C16U4BL€ 92,73€ 92,73
1VoedingenCorsair RM750 (2019)€ 106,90€ 106,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 1TB€ 144,99€ 144,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.653,26

[ Voor 47% gewijzigd door CyberDonky op 12-10-2020 08:03 . Reden: Verkeerde SSD attached. Dit moet de 970 Evo Plus zijn. ]

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
prima build. Ik zou alleen de voeding veranderen naar een betere:
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M

650W is voldoende. Als je nu alvast meer vermogen wil hebben voor een nieuwe zware processor of nog zwaardere kaart in de toekomst:
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 750 watt
CyberDonky schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:06:

Ik heb een paar vragen en hoop die door jullie beantwoord te hebben:
- Is de airflow voldoende in deze case, dit vanwege de RTX 3080? Zo niet, welke case kan ik het beste kiezen? (uiteraard dat de RGB mooi te zien is).
De kast is niet de absolute top qua airflow, maar wel voldoende. Vooral in dit segment.
- Is een andere proceskoeler beter (closed water CPU cooling)? Zo ja, welke?
Een 240mm AIO gaat niet passen, want dat blokkeert de ram. Ik zou niet voor waterkoeling gaan. Als je van RGB houdt is je huidige koeler natuurlijk top.
- Springt de RGB hier mooi uit? Of net te veel / weinig?
Ik vind dit zelf al voldoende. Je kunt nog de huidige 2 fans desgewenst vervangen voor de RGB variant pricewatch: NZXT Aer RGB 2, 120mm.
- Naar mijn weten kan de combinatie B550 Tomahawk, Crucial RAM met de RTX 3080. 2x checken..
ja dat kan.
- Kan je met deze PC build tegelijk gamen en streamen?
ja dat moet kunnen met de huidige games.
- Extra ventilatoren nodig?
nee, de kast maakt gebruik van "negative pressure" oftewel 2x exhaust. De warme lucht wordt uit de kast geblazen. Er zijn geen fans die koele lucht de kast inblazen. Extra fans aan de voorkant (plaats voor 2x 140mm) schijnen geen effect te hebben.

[ Voor 50% gewijzigd door Djarune op 11-10-2020 20:50 ]

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-11 14:14
Djarune schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 13:29:
prima build. Ik zou alleen de voeding veranderen naar een betere:
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt
pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W
pricewatch: BitFenix Whisper BWG650M

650W is voldoende. Als je nu alvast meer vermogen wil hebben voor een nieuwe zware processor of nog zwaardere kaart in de toekomst:
pricewatch: Enermax Revolution D.F. 750 watt

[...]

De kast is niet de absolute top qua airflow, maar wel voldoende. Vooral in dit segment.

[...]

Een 240mm AIO gaat niet passen, want dat blokkeert de ram. Ik zou niet voor waterkoeling gaan. Als je van RGB houdt is je huidige koeler natuurlijk top.

[...]

Ik vind dit zelf al voldoende. Je kunt nog de huidige 2 fans desgewenst vervangen voor de RGB variant pricewatch: NZXT Aer RGB 2, 120mm.

[...]

ja dat kan.

[...]

ja dat moet kunnen met de huidige games.

[...]

nee, de kast maakt gebruik van "negative pressure" oftewel 2x exhaust. De warme lucht wordt uit de kast geblazen. Er zijn geen fans die koele lucht de kast inblazen. Extra fans aan de voorkant (plaats voor 2x 140mm) schijnen geen effect te hebben.
Bedankt voor je reactie en je hulp @Djarune! Fijn om te horen dat ik op de goede weg zit om met deze componenten een computer samen te stellen.

Ik zal even naar de voeding kijken, misschien stop ik er dan toch inderdaad 750Watt in. Kan maar altijd van te pas komen in de toekomst. :) Bedankt!

Het vervelende is wel dat die Ryzen 3600 en b550 wel duurder is geworden. :'( Hopelijk komt er nog iets met Amazon prime days haha