Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarv
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb een (oude) AWB ThermoMaster 2 in een niet permanent bewoonde woning. Deze heeft een kleine boiler voor tapwater die continue op temperatuur wordt gehouden. Dat is onnodig in de betreffende woning. Met de thermostaat zetten we de verwarming wel op een zeer lage stand, maar nog steeds wordt de boiler op temperatuur gehouden met navenant onnodig verbruik.

Mijn vraag is of OpenTherm protocol dit ook zou moeten kunnen regelen? Ik kan wel een Honeywell Round met WW knop vinden, maar die is niet meer leverbaar. Tevens wil ik graag de connected uitvoering die er nooit geweest lijkt te zijn met deze warmwaterknop. Ook overweeg ik zoneverwarming waardoor een EvoHome waarschijnlijk een betere oplossing is.
Een Nest 3rd gen lijkt ook een optie, maar dan heb ik geen zoneverwarming.

Geeft de EvoHome de benodigde signalen aan de ketel om te stoppen met het warmhouden van het tapwater? En welke ketel zou dit ondersteunen? De handleiding van de huidige zegt er niets over. Op (korte) termijn is hij aan vervanging toe en graag zou ik wel voorbereid zijn.

Momenteel zetten we de ketel op de holiday stand als we weggaan. Wat niet al te praktisch is.

[ Voor 4% gewijzigd door edgarv op 11-10-2020 11:27 ]

Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF