Mijn ouders gaan overstappen naar een warmtepomp en hebben daarvoor, uiteraard, het advies gekregen om vloerverwarming te installeren. Nu hebben ze een huis uit begin jaren 70', met een nehobo vloer. De installateur stelt voor om de boel in te frezen, maar ik lees wisselende verhalen daarover online met betrekking tot isolatie en of infrezen bij een nehobo vloer überhaupt een optie is. Vandaar dat ik hier ook even de volgende vragen neer wil leggen:
- Kun je bij een nehobo vloer vloerverwarming infrezen of gaat dit ten koste van de constructie en is een droogbouw systeem de enige mogelijkheid?
- Is isolatie van de vloer met Tonzon (wat mijn ouders van plan zijn) voldoende? Mijn moeder kwam namelijk met een verhaal aan dat ze had gelezen dat bij nehobo de warmte van vloerverwarming weg zou lekken naar de muren...
- Kun je bij een nehobo vloer vloerverwarming infrezen of gaat dit ten koste van de constructie en is een droogbouw systeem de enige mogelijkheid?
- Is isolatie van de vloer met Tonzon (wat mijn ouders van plan zijn) voldoende? Mijn moeder kwam namelijk met een verhaal aan dat ze had gelezen dat bij nehobo de warmte van vloerverwarming weg zou lekken naar de muren...
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.