Xeon processor voor home server nergens te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AeonLucid
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-12-2025
Mijn home server is toe aan een rebuild, alleen kan ik de CPU die ik het liefst wil nergens te koop vinden. Hij staat wel op maxict en centralpoint, maar van de reviews van die winkels wordt ik niet echt vrolijk. Overal lijkt het ook uitverkocht te zijn.

Ik zoek een?
Recente xeon processor met 8 (16) of meer cores en een Intel UHD Graphics P630 iGPU. Ik sta open voor alternatieve xeons maar het liefst heb ik onderstaande. Ik wil geen i7.

pricewatch: Intel Xeon W-1290P Tray

De normale versie zonder P (Intel Xeon W-1290) is ook goed maar ook overal uitverkocht.
Bijvoorbeeld: https://azerty.nl/product...on-w-1290-3-2-ghz-10-core

Wat is je budget?
Liefst niet boven de 650, hoe goedkoper hoe beter. Zolang dit niet performance verminderd.

Gebruik
Ik heb nu 2x xeon e5-2660 en een 1070 voor HW transcoding, wil het graag vervangen met één goede CPU en een normale socket / mobo omdat ik moe wordt van de Intel 2600CP. Dit topic gaat overigens alleen over de CPU.

[ Voor 11% gewijzigd door AeonLucid op 11-10-2020 00:16 ]

Beste antwoord (via AeonLucid op 11-10-2020 06:27)

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@AeonLucid je kan hier nog even kijken. Er zijn zelfs nog een aantal partijen die de CPU op voorraad hebben.

Gezien je specifieke vraag heb je hier vast over nagedacht, maar ter dubbelcheck, je hebt een geschikt moederbord (of gevonden) voor deze CPU?

I browse with Vivaldi

Alle reacties

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je doel ECC geheugen is, wat een typische reden is om voor Xeon te kiezen, zou je ook Ryzen/Threadripper kunnen proberen -- consumer/workstation-grade maar met ECC support. Let wel op dat je een bordje kiest wat IGP-loos kan booten. Wat is overigens de workflow van je home server? Iets in de lijn van unraid?

• AeonLucid
Umbrah schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:42:
Als je doel ECC geheugen is, wat een typische reden is om voor Xeon te kiezen, zou je ook Ryzen/Threadripper kunnen proberen -- consumer/workstation-grade maar met ECC support. Let wel op dat je een bordje kiest wat IGP-loos kan booten. Wat is overigens de workflow van je home server? Iets in de lijn van unraid?
De reden voor de xeon en geen ryzer/threadripper is vooral de P630 iGPU die erg goed werkt in combinatie met Plex. Inderdaad unraid met een hoop docker containers en een aantal VMs. Heb nu 2x xeon e5-2660 en een 1070 voor HW transcoding en wil het graag vervangen met één goede CPU.

Acties:
  • Beste antwoord

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@AeonLucid je kan hier nog even kijken. Er zijn zelfs nog een aantal partijen die de CPU op voorraad hebben.

Gezien je specifieke vraag heb je hier vast over nagedacht, maar ter dubbelcheck, je hebt een geschikt moederbord (of gevonden) voor deze CPU?

I browse with Vivaldi

• AeonLucid
@rlkz Thanks, handige site zal daar even op kijken. Als moederbord had ik dit gevonden pricewatch: Asus Pro WS W480-ACE. Support ECC, M.2, 2x LAN poorten (die ik ook nodig heb) en voldoende PCI sloten om de SATA poorten uit te breiden.