Na bijna 7 jaar maar besloten om mijn systeem een upgrade te geven.
Mijn huidig systeem draait namelijk nog op een Intel i7 4770K.
Zelf zit ik de azen op de 5800X, maar zowiezo even de komende twee maandjes afwachten om te kijken wat de prijs gaat doen.
Een beetje dromen en vooruit kijken kan geen kwaad, dus vandaar even wat vraagjes om up to date te geraken.
Mobo
Ik snap niet zo goed waarom ik zojuist een Asus B550 in het nieuws van vandaag voorbij zie komen voor 400 euro als je een Gigabyte X570 Elite kan kopen voor 180.
Van wat ik zo kan lezen, heb ik vrij weinig aan de pro's van een B550 board over een X570, maar waar zit dat prijsverschil dan precies in?
Geheugen
Nog dingen waar ik op moet letten, naast 3600 M/T qua ondergrens van snelheid?
Overklokken ga ik denk ik toch niet doen, of timings aanpassen.
CPU fan
Op dit moment een Gelid Tranquillo Rev 2. Altijd prima zijn werk gedaan.
De enige eisen die ik heb:
- Luchtgekoeld
Geen idee wat tegenwoordig de beste stille koelers zijn?
Voeding
Kan ik uit de voeten met een voeding van 650 Watt? (Seasonic G-series)
Ik heb naast 2 SSD's, HDD en videokaart geen andere verbruikers.
Mocht ik niet uit komen met het aantal verbindingen, wat natuurlijk makkelijk bij elkaar op te tellen is, dan is die 100 - 150 euro aan een nieuwe voeding natuurlijk ook geen probleem.
Gebruik
De PC zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor development en wat gamen.
Ik heb, zoals je wel al leest, deze upgrade eigenlijk niet nodig, tis dus vooral voor de heb
PS. de door mij gevonden componenten alvast toegevoegd aan de tread
Mijn huidig systeem draait namelijk nog op een Intel i7 4770K.
Zelf zit ik de azen op de 5800X, maar zowiezo even de komende twee maandjes afwachten om te kijken wat de prijs gaat doen.
Een beetje dromen en vooruit kijken kan geen kwaad, dus vandaar even wat vraagjes om up to date te geraken.
Mobo
Ik snap niet zo goed waarom ik zojuist een Asus B550 in het nieuws van vandaag voorbij zie komen voor 400 euro als je een Gigabyte X570 Elite kan kopen voor 180.
Van wat ik zo kan lezen, heb ik vrij weinig aan de pro's van een B550 board over een X570, maar waar zit dat prijsverschil dan precies in?
Geheugen
Nog dingen waar ik op moet letten, naast 3600 M/T qua ondergrens van snelheid?
Overklokken ga ik denk ik toch niet doen, of timings aanpassen.
CPU fan
Op dit moment een Gelid Tranquillo Rev 2. Altijd prima zijn werk gedaan.
De enige eisen die ik heb:
- Luchtgekoeld
Geen idee wat tegenwoordig de beste stille koelers zijn?
Voeding
Kan ik uit de voeten met een voeding van 650 Watt? (Seasonic G-series)
Ik heb naast 2 SSD's, HDD en videokaart geen andere verbruikers.
Mocht ik niet uit komen met het aantal verbindingen, wat natuurlijk makkelijk bij elkaar op te tellen is, dan is die 100 - 150 euro aan een nieuwe voeding natuurlijk ook geen probleem.
Gebruik
De PC zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor development en wat gamen.
Ik heb, zoals je wel al leest, deze upgrade eigenlijk niet nodig, tis dus vooral voor de heb
PS. de door mij gevonden componenten alvast toegevoegd aan de tread
[ Voor 6% gewijzigd door Dragonk1ss op 10-10-2020 22:48 ]