Is het mogelijk een bluetooth zendsignaal uit te schakelen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majorrobbie
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-10-2020
beste mensen in dit Forum,

Mijn internetradio Imperial Dabman i250 zend een continu bluetooth signaal uit. Mijn soundbar LG sj2 ontvangt dit. Echter, het signaal heeft last van interferentie en daardoor soms storing en hick-ups, Valt fractie van een seconde soms uit. Nu zou dat geen probleem zijn want ik kan ook met een jack 3,5 mm kabeltje de twee apparaten verbinden. Handmatig kan ik dan, vanaf de soundbar, switchen naar deze verbinding. Maar het bluetooth signaal van de radio neemt dit steeds automatisch over en overruled de verbinding met kabel. Ik zou het bluetooth signaal van de radio willen uitzetten maar dat kan niet. Fabrikant gebeld (Telestar in Duitsland) en die vertellen me idd dat dit niet mogelijk is. (of zou zijn) s er iemand die een oplossing weet?

Met vriendelijke groet,
Rob

Beste antwoord (via Majorrobbie op 11-10-2020 18:22)

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De handleiding geeft aan:
U kunt de Bluetooth verbinding beperken tot alleen Bluetooth-functie om onbedoelde verbinding met Bluetooth te voorkomen.
Houd AUTO POWER ON gedurende 2 seconden ingedrukt op de afstandsbediening in de BT (Bluetooth)-functie. De standby-led knippert eenmaal. De functie is ingeschakeld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 29-05 10:20
Je hebt de apparaten gepaird?
Dan kan je die verbinding toch verbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
In de instellingen van je soundbar Bluetooth uitzetten of de verbinding met je radio verbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majorrobbie
Hi Hans,

dank voor je reactie.
Nee. De signalen van de soundbar en de radio vinden zichzelf. De soundbar bluetooth ontvanger pakt de zender van de radio automatisch op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majorrobbie
Hallo Jodeltje,

Ik kan de soundbar bluetooth ontvangst dus niet uitzetten, dat heeft auto prio boven een kabel, gek genoeg....

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
De handleiding geeft aan:
U kunt de Bluetooth verbinding beperken tot alleen Bluetooth-functie om onbedoelde verbinding met Bluetooth te voorkomen.
Houd AUTO POWER ON gedurende 2 seconden ingedrukt op de afstandsbediening in de BT (Bluetooth)-functie. De standby-led knippert eenmaal. De functie is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majorrobbie
Hi Jodeltje, je citeert de handleiding van de LG soundbar, die ken ik, is nogal cryptisch. Ik ga Bluetooth verbinding beperken.............. En 'De functie is ingeschakeld''

Ik heb LG hierover gebeld en ze sturen me toch weer het bos in, m.a.w. het ligt niet aan ons, maar aan de andere apparatuur (Radio)

groet
Rob

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Toch raar dat ze automagisch connecten. Zou je in een appartement wonen dan zo ie ook die van de buren kunnen pakken, ik denk dus dat je toch even beide apparaten terug moet zien te stellen naar fabrieksinstellingen om de verbinding te verwijderen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Majorrobbie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:10:
Hi Jodeltje, je citeert de handleiding van de LG soundbar, die ken ik, is nogal cryptisch.
Misschien is dit duidelijker:

1 Ga naar de Bron/Input “Bluetooth” op je soundbar

2 Druk dan 2 seconden lang de Aan/Uit knop in op je afstandsbediening

(Je Aan/Uit lampje knippert 1x om aan te geven dat hij niet meer automatisch verbind)

[ Voor 38% gewijzigd door jodeltje op 10-10-2020 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majorrobbie
Jodeltje, je antwoord is niet 100% goed, je advies werkte niet, maar er ging wel een lichtje bij me branden en ik heb opnieuw de handleiding van de soundbar erbij gepakt. Je beschrijving klopt op 1 punt na, het gaat om de AUTO POWER ON knop op de afstandsbediening. Je eerste advies klopte wel!

Die handleiding , waaruit je in je eerste bericht citeert, is beroerd geschreven. D|e laatste woorden ''de functie is ingeschakeld'' (terwijl je juist iets wilt uitschakelen, syntax fout 1) gaat over ''alleen de bluetooth functie''. WAARSCHIJNLIJK bedoelen ze hiermee dat de soundbar zelf ook een bluetooth (zend) functie heeft om de bass box aan te sturen. En, dus zou je de ONTVANGST functie van bluetooth uit kunnen zetten. Dat is onvolledig vermeld en in mijn ogen fout 2. Anyway, dank! en ik hoop dat LG meeleest, bellen doe ik ze niet meer want ze sturen mensen het bos in en ze kennen hun eigen apparaten niet.
Pagina: 1