Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:57
Goedenavond,

Wij hebben zelf zonnepanelen aangelegd op onze schuur. Het zijn 14 LONGI panelen totaal 4900Wp.

Bijna dagelijks, op de mooie dagen, krijgen wij een foutmelding op de SolaX X1-5.0-T-D(L) omvormer: “Grid Volt Fault”. In de NL handleiding staat dat de netspanning te hoog is.

We hebben in de schuur een eigen (1 fase) groepenkast die is verbonden met onze stoppenkast in huis. Bedrading gaat over +- 45m (Kan deze te dun zijn of te lang zijn?).

Onze buren krijgen geen foutmeldingen op hun installatie.

Gegevens op moment van foutmelding:

PV1 Voltage 293.9V
PV2 Voltage 293.6V
Fault Voltage R: 234.4V
Fault Frequency R: 49.99Hz
Fault Current R: 18mA

Iemand een idee waar ik het in kan zoeken voordat ik een expert er naar laat kijken?

Beste antwoord (via c0sje op 12-10-2020 20:27)

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:33
Heb je de instellingen van de omvormer gecontroleerd (met name de landeninstelling).
Want als de omvormer met 234.4V “Grid Volt Fault” lijkt het mij dat dit fout staat ingesteld. Dit zou pas bij 253V mogen gebeuren (230V+10%)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• WackoH
Heb je de instellingen van de omvormer gecontroleerd (met name de landeninstelling).
Want als de omvormer met 234.4V “Grid Volt Fault” lijkt het mij dat dit fout staat ingesteld. Dit zou pas bij 253V mogen gebeuren (230V+10%)

• WackoH
Kun je ook in de trending/logging kijken hoe de AC-spanning was net voor het moment dat de omvormer uit viel?

• WackoH
Kun je deze instelling controleren (zal pas morgen kunnen, als de zon weer schijnt ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/biUSMGMN7y-vAr8jAeYfCua-TNY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Lxx1TPEt7vKxURpDM5RIFLCd.png?f=user_large

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03

_Arthur

blub

Hoeveel fase is de aansluiting in de (hoofd) meterkast? Heb je een 1 fase of 3 fase aansluiting?

Dat de buren geen problemen hebben kan zijn dat zij een 1fase omvormer hebben die terug levert op een andere fase of een 3 fase omvormer die de terug levering verdeelt over de fasen.

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:57
Ik heb zojuist de landinstelling aangepast. Deze stond inderdaad nog niet goed.

Tot op heden gaat het goed, geen foutmeldingen gezien.
Pagina: 1