0 Lag Audio Systeem (Zuilen + Versterker) voor PC->TV Gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stidge
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-09 12:36
Ik zoek een?
Versterker / Geluidssysteem voor bij mijn LG OLED 55" CX TV die geen lag introduceert, voornamelijk relevant voor gamen.

Wat is je budget?
Budget: het moet werken. Prijs is minder relevant. Totaalpakket mag ~2000 euro kosten. Incl. speakerzuilen, die ik tweedehands aan zal schaffen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

- Films en series te kijken en luisteren. Voornamelijk via streaming. Geen BluRay, eigen storage oid.
- Gamen. Dit in combinatie met mijn PC en een Nintendo Switch. Geen PS4/5 of Xbox consoles.

Ik heb al een LG CX 55" aangeschaft. Heeft 4 HDMI 2.1 poorten en eARC.

Ik verwacht om op 1440p of 4k @ 120Hz bijv. Rocket League te kunnen spelen met minimale input en audiolag.

Additioneel wil ik graag dat de receiver om kan gaan met Airplay (2).
Google Assistant of HomeKit zou mooi zijn, maar absoluut niet noodzakelijk.
Hetzelfde geldt voor multiroom ondersteuning (wellicht nog een speaker in de badkamer of in de slaapkamer

Wat heb je zelf al gevonden?
- Qua speakers heb ik mijn oog op Dali zuilen.
- Qua receivers: graag advies. Het liefste steek ik mijn PC HDMI direct in de TV, en handelt de TV de passthrough audio af richting de versterker. Ik heb hier allerlei verhalen over gehoord met verschillende codecs en audiovertragingen, en ik ben er niet helemaal uit.
- bij HiFi Klubben werd me een Bluesound aangeraden, die tevens werkt voor multiroom streaming. 'Gewoon via ARC verbinden, en dan komt alles goed', was het advies. Ik vertrouw dat niet 100% en daarom vraag ik jullie Tweakers om een second opinion.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb begrepen dat ik de volgende opties heb:
1. PC -> TV -> Versterker -> Speakers
2. PC -> Versterker -> TV + Speakers
3. PC -> TV (video) + Versterker (HDMI Audio) -> Speakers

Optie 1 lijkt me het makkelijkst, en geeft denk ik de grootste kans dat alle HDMI 2.1 features zullen werken (G-sync, ALLM, 4k 120Hz)
Optie 2 lijkt me alleen mogelijk als de versterker HDMI 2.1 ondersteunt. Maar introduceert deze dan geen inputlag op video?
Optie 3 lijkt me het meest robuust, maar vereist wel dat mijn PC 'nice' speelt met HDMI video en HDMI audio netjes scheiden.

Ik heb uren gezocht naar termen als 'geen lag audio systeem voor PC -> TV gaming' in Engels en Nederlands, maar kan niet echt wat vinden. Wellicht heb ik het fout en vormt het helemaal geen probleem. Medetweakers, alle hulp wordt gewaardeerd!

Groetjes,
Stidge

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Vormt helemaal geen probleem, zoek maar eens op 'receiver lag' kom je genoeg tegen.

Je tv zorgt op game mode voor minimale lag (nog vele malen meer dan wat een receiver doet)

Voor optie 2 moet je een HDMI 2.1 geschikte receiver hebben waar er nog bijna geen van zijn (duurder waarschijnlijk)

Met optie 3 heb je meer keuze, maar zul je wel vanuit je pc moeten zorgen voor gescheiden kanalen, geen idee of er audio extractors zijn die met HDMI 2.1 werken

Verder niet letten op wattages en ohms, dat doet er voor dit gebruik niet toe.

Lichtpuntje...