Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43
Mijn moeder heeft een ipad (IOS versie 9.3.5), en sinds kort werkt de NPO app niet meer,
deze keert direct terug naar de Home screen.

Doordat mijn moeder een zeer kwetsbare groep is, en de grote afstand, kan ik niet langs gaan om de iPad op te halen.

We hebben al geprobeerd alle NPO apps te verwijderen, en de app te her-installeren,
Er is geen waarschuwing dat de iPad te oud is, of dat er een oudere (onbruikbare) versie geïnstalleerd wordt.
maar bij het openen gaat de app weer naar de home screen, en er wordt niets geladen.

Door de afstand en haar gebrekkige kennis van IOS, is het lastig communiceren.
Kan het toch zijn, dat haar iPad te oud is, of dat er problemen zijn met de app, of dat we de verkeerde versie proberen te gebruiken ?

Beste antwoord (via absrnd op 11-10-2020 19:57)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
https://twitter.com/Publi.../1314256399682146304?s=20

Je hebt minimaal iets hogers dan iOS 10.3.3 nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 11-10-2020 16:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Geen verstand van iOS, maar op mijn Android-tablet werkt de website eigenlijk net zo goed. Kan ze die niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:47

g0tanks

Moderator CSA
De reviews van de NPO-app zijn niet al te best: https://apps.apple.com/nl...323998316#see-all/reviews

Met name de laatste dagen zijn er veel reviews geplaatst waarin wordt aangegeven dat de app niet meer werkt. Dus ik denk niet dat het aan jou ligt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:56
Als de iPad niet verder komt dan versie 9, dan gaat het om een iPad 4 uit 2012 volgens dit overzicht: https://www.iculture.nl/ios/versies/

Het zou dus goed kunnen dat de NPO app zo'n oude iPad niet ondersteund. Misschien toch eens tijd voor wat nieuws na 8 jaar? Of in ieder geval de NPO app op een recentere iPad te installeren, en te kijken of het probleem dan nog steeds speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
upje schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:31:
Als de iPad niet verder komt dan versie 9, dan gaat het om een iPad 4 uit 2012 volgens dit overzicht: https://www.iculture.nl/ios/versies/

Het zou dus goed kunnen dat de NPO app zo'n oude iPad niet ondersteund. Misschien toch eens tijd voor wat nieuws na 8 jaar? Of in ieder geval de NPO app op een recentere iPad te installeren, en te kijken of het probleem dan nog steeds speelt?
Haar iPad zit op 9.3.5, dus zou deze moeten werken, ook omdat er geen waarschuwing was bij de installatie, dat deze app niet compatibel is met de draaiende IOS versie.

Ik heb de app zelf geprobeerd, end die werkt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:56
En op wat voor apparaat heb je de app zelf geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door upje op 11-10-2020 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check ook even of er niet een of andere content blocker is (zoals ads). Op de ipad zelf of op netwerkniveau.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iOS 9.3.6 is er al sinds juli 2019
(misschien dat dat helpt)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
Hackus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:34:
iOS 9.3.6 is er al sinds juli 2019
(misschien dat dat helpt)
Maar die release kwam er alleen om een GPS bug te fixen. De laatste echte update voor iOS9 stamt uit 2016; dat is vier jaar geleden. Mijns inziens mag je dan in je handen wrijven dat de app nog zo lang gewerkt heeft.

Dat gezegd hebbende, hoop ik dat de app geüpdatet gaat worden en in de toekomst weer gaat werken, maar ik zou alvast gaan kijken naar alternatieven, bijvoorbeeld via de website of de aanschaf van een nieuwe iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

oohh schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:39:
[...]

Maar die release kwam er alleen om een GPS bug te fixen. De laatste echte update voor iOS9 stamt uit 2016; dat is vier jaar geleden. Mijns inziens mag je dan in je handen wrijven dat de app nog zo lang gewerkt heeft.

Dat gezegd hebbende, hoop ik dat de app geüpdatet gaat worden en in de toekomst weer gaat werken, maar ik zou alvast gaan kijken naar alternatieven, bijvoorbeeld via de website of de aanschaf van een nieuwe iPad.
App vereist iOS9 of nieuwer, en heeft net 6 dagen geleden een nieuwe player gekregen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
https://twitter.com/Publi.../1314256399682146304?s=20

Je hebt minimaal iets hogers dan iOS 10.3.3 nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 11-10-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Bedankt, dat maakt het duidelijk dat het voor haar niet meer gaat lukken, en moet ze de website gaan gebruiken of kiezen voor een nieuwe iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septinus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-12-2022
Hier hetzelfde probleem met een iPad2, 9.3.5
Tot een paar weken terug deed de app het redelijk, nu springt hij niet eens echt aan, alleen op zwart. Na een paar seconden ben je terug op het Home screen van de iPad. Streamen naar de tv kan dus al helemaal niet.

Contact gehad met de ontwikkelaar van de app, zij geven aan dat er 'inderdaad een technische storing is, we proberen het op te lossen'. Dat speelt nu al weken en nog steeds geen resultaat. Als je bij de opmerkingen van de app kijkt staat het helemaal vol met dit soort klachten. Ik vraag me af of het probleem met een nieuwe iPad opgelost is. Op mijn Android telefoon doet hij het overigens nog wel.

Ze raadden me aan het abonnement op NPO Plus maar tijdelijk stop te zetten. Tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:40
Wel gek eigenlijk dat ze beweren dat je 10.3.3 nodig hebt, want de NPO app geeft in de Appstore aan dat je minimaal 9.0 nodig hebt :?

https://apps.apple.com/nl/app/npo/id323998316

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

Die quote op Twitter is ook dubbelzinnig. Ondersteunen =! niet meer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aureliaan1985
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-11-2024
ben een beetje laat bij dit 'feestje', weet iemand hoe ik een oudere versie kan (her)installeren?
absrnd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:21:
Haar iPad zit op 9.3.5, dus zou deze moeten werken, ook omdat er geen waarschuwing was bij de installatie, dat deze app niet compatibel is met de draaiende IOS versie.
Zelfde gehad.

Het is werkelijk volledig in de stijl van NPO qua designkeuzes, publieke communicatie en bereikbaarheid. Het is alsof je een bijzonder aantrekkelijk persoon (NPO content) de modder induwt en onderdompelt om vervolgens een fotoshoot voor de voorpagina van Times (NPO app).
Pagina: 1