Hi mede tweakers!
Ik wil graag een nieuwe pc, de eerste die ik zelf in elkaar zal zetten. Ik heb een paar andere topics bekeken om een beetje een idee te krijgen van wat compatibel/efficiënt is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Vooral gamen in combinatie met dagelijkse taken/huiswerk. Geen video- of fotobewerking. Wil in het begin spelletjes zoals Age of Empires/FM 2020 spelen i.c.m. YouTube en in de toekomst spelletjes zoals Doom Eternal, WarZone, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik dacht aan ongeveer 800 euro exclusief verzendkosten. Assemblage ga ik zelf proberen. Wilde alles via Amazon begin volgende week bestellen maar misschien is het ook verstandig om te wachten tot Black Friday.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Asus MG28UQ beeldscherm, Asus VG255H, Logitech toetsenbord en muis (M510).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Liever Intel/NVidia, Asus vind ik ook een betrouwbaar merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Energieverbruik is geen probleem voor me, een stille pc stel ik wel op prijs. Ik heb wifi nodig.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben tevreden met standaard instellingen/prestaties.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Vooral een second opinion of alles zo prima is voor de komende paar jaren, ik hoor graag feedback/informatie van wat er allemaal geoptimaliseerd kan worden.
Enkele vragen die ik heb:
Ik wil graag een nieuwe pc, de eerste die ik zelf in elkaar zal zetten. Ik heb een paar andere topics bekeken om een beetje een idee te krijgen van wat compatibel/efficiënt is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Vooral gamen in combinatie met dagelijkse taken/huiswerk. Geen video- of fotobewerking. Wil in het begin spelletjes zoals Age of Empires/FM 2020 spelen i.c.m. YouTube en in de toekomst spelletjes zoals Doom Eternal, WarZone, etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik dacht aan ongeveer 800 euro exclusief verzendkosten. Assemblage ga ik zelf proberen. Wilde alles via Amazon begin volgende week bestellen maar misschien is het ook verstandig om te wachten tot Black Friday.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Asus MG28UQ beeldscherm, Asus VG255H, Logitech toetsenbord en muis (M510).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Liever Intel/NVidia, Asus vind ik ook een betrouwbaar merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Energieverbruik is geen probleem voor me, een stille pc stel ik wel op prijs. Ik heb wifi nodig.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik ben tevreden met standaard instellingen/prestaties.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Vooral een second opinion of alles zo prima is voor de komende paar jaren, ik hoor graag feedback/informatie van wat er allemaal geoptimaliseerd kan worden.
Enkele vragen die ik heb:
- Hoe zit het met de ventilatie van deze kast (en de kwaliteit van de meegeleverde fans)?
- Is een processorkoeler nodig aangezien de 10400F er al een heeft?
- Is deze voeding te veel, of beter zo laten aangezien ik in de toekomst wil upgraden?
- Kan ik beter het gigabyte z490 bord nemen en een wifi adapter i.p.v. dit bord?
- Is een 1660 super te veel voor wat ik wil doen met deze pc? Is een 1650 super bijvoorbeeld al voldoende? Scheelt toch 50 euro.
- Van wat ik begrijp heeft de 10400F geen iGPU, en zou het eigenlijk wel fijn vinden om m'n extra scherm af en toe te gebruiken voor het multitasken. Is een tweede videokaart noodzakelijk hiervoor?
- Ben ik nog iets vergeten? Ik heb bijvoorbeeld geen gereedschap thuis, een kruiskopschroevendraaier kan handig zijn maar waar moet ik nog meer aan denken?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-10400F Boxed | € 156,85 | € 156,85 |
| 1 | Moederborden | ASRock Z490 Phantom Gaming 4/ac | € 151,24 | € 151,24 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC | € 229,95 | € 229,95 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W CM | € 71,16 | € 71,16 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 57,90 | € 57,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 783,90 | ||