Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macklemoer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 18:06
Ik zoek een?
Receiver met 5.2 of 7.2 output. Front twee speakers zijn actieve speakers en de rest zijn passieve speakers. Ook wil ik (minimaal) 4 hdmi 2.2 ingangen en 1 hdmi 2.2 uitgang hebben voor 4k 60fps.

Wat is je budget?
Het liefst niet meer dan 600.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hoeft geen specifiek merk te zijn, wil het voor muziek en films gebruiken. Wil wel het liefst twee subwoofers aan kunnen sluiten in de toekomst. Volgens mij is het veelvoorkomend om 5x2 rca uitgangen & 5x2 luidsprekerkabel uitgangen te hebben toch?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de receiver gebruiken in mijn studeerkamer. Ongeveer 5 meter breed en 7 meter lang. Heb niet zo veel verstand van wattage en zo voorts. De huidige twee front speakers die ik gebruik zijn de Nubert A-100 speakers. Zou graag wat goedkopere speakers achter me willen hebben. Heb geen center speaker.
Maar het belangrijkste van deze vraag is de juiste receiver. Graag word ik de juiste richting in geholpen aangezien ik zelf weinig verstand heb van receivers en speakers. Wel hou ik van leuk geluid! :)

Ik heb momenteel de Sony STR-DH590, deze heb ik van de week binnen gekregen, maar dit is niet de juiste receiver. Misschien dat het opgelost kan worden d.m.v. een of ander kastje of wordt het aangeraden om hier niet mee te rommelen?

[ Voor 23% gewijzigd door Macklemoer op 10-10-2020 17:51 . Reden: extra info ]

Beste antwoord (via Macklemoer op 10-10-2020 21:22)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

chrisborst schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:03:
What Hifi heeft hem al een paar keer uitgeroepen tot beste receiver onder de 1000 pond.
Heb hem zelf ook en tot nu toe bevalt hij erg goed.
What HiFi roept haast alles van Sony uit tot beste keuze. What HiFi is alles behalve objectief en zou ik nul waarde aan hechten.
Macklemoer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:28:
[...]
Ik heb vernomen dat bij pre-out uitgangen het signaal niet versterkt wordt en je dus actieve speakers kan gebruiken. Ik kan fout zitten hoor, ik probeer het nog even uit te zoeken en/of wacht op een reactie van een mede-tweaker :)
Voor actieve speakers heb je inderdaad een Pre Out nodig. Echter moet die wel voor de Main Zone zijn en niet voor Zone 2, Zone 3, et cetera. Als je de Fronts als onderdeel van een surround setup wil gebruiken dienen deze op de Main Zone aangesloten te worden. Zone 2 is voor een andere ruimte en heeft over het algemeen nog enkele nadelen. Nadeel van actieve speakers als front willen gebruik is wel dat receivers met Pre Out voor de Main Zone mogelijk buiten budget vallen, zeker in combinatie met de eis van up to date HDMI versie. Echter met een paar High to Low Level Converters kom je er ook. Minder mooie oplossing en weer een extra kastje/adapter maar het zou werken. Dan kan je de huidige Sony ook behouden indien deze naar behoren werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 10-10-2020 21:14 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien de prijsrange waarin je zoekt: diegene met de meeste opties die voor jou relevant zijn of kunnen worden. Dat klinkt flauw, maar in jouw range doen ze eigenlijk niet voor elkaar onder qua kwaliteit, en kun je dus gewoon kijken naar looks en opties / mogelijkheden :)

Subwoofer pre-out hebben ze eigenlijk allemaal wel, en das idd tulp. Dubbele pre out zie je ook steeds meer, maar het .1 kanaal kun je indien nodig ook gewoon splitten naar twee subs.

Maar waar ej een beetje moeilijkheden gat krijgen: die Nubert A-100 van jou zijn actieve speakers. Dat betekent dat je voor links en rechts ook pre-outs nodig zult hebben, of met line level converters moet gaan werken. Stereo pre out zal naar verwachting je budget wat voor omhoog moeten. Dan zou ik dat eerder steken in een paar mooie nieuwe frontspeakers. :)

[ Voor 28% gewijzigd door The Eagle op 10-10-2020 18:02 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar CEA, want die heeft vrij weinig met computerhardware te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macklemoer
br00ky schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:47:
Schopje naar CEA, want die heeft vrij weinig met computerhardware te maken ;).
Excuus en dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macklemoer
The Eagle schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:59:
Gezien de prijsrange waarin je zoekt: diegene met de meeste opties die voor jou relevant zijn of kunnen worden. Dat klinkt flauw, maar in jouw range doen ze eigenlijk niet voor elkaar onder qua kwaliteit, en kun je dus gewoon kijken naar looks en opties / mogelijkheden :)

Subwoofer pre-out hebben ze eigenlijk allemaal wel, en das idd tulp. Dubbele pre out zie je ook steeds meer, maar het .1 kanaal kun je indien nodig ook gewoon splitten naar twee subs.

Maar waar ej een beetje moeilijkheden gat krijgen: die Nubert A-100 van jou zijn actieve speakers. Dat betekent dat je voor links en rechts ook pre-outs nodig zult hebben, of met line level converters moet gaan werken. Stereo pre out zal naar verwachting je budget wat voor omhoog moeten. Dan zou ik dat eerder steken in een paar mooie nieuwe frontspeakers. :)
Mijn excuses als ik mijn vraag foutief heb geformuleerd, maar ik ben opzoek naar een 5.2 receiver waar alleen de twee front speakers actief hoeven te zijn, de subs liever ook, maar dat is niet de vraag haha.
Sorry als ik de vraag verkeerd heb geformuleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macklemoer
https://image.coolblue.nl/max/2048x1536/products/1461038

Ik heb dus een voorbeeld gevonden van wat ik nodig heb, vermoed ik.
Dit betreft de Denon AVC-X4700H. Is vér buiten mijn budget, maar misschien is er iets wat soortgelijks is rond mijn budget? Deze heeft bijvoorbeeld front, center, surround en height pre-outs en ik heb alleen fronts nodig op dit moment.

[ Voor 2% gewijzigd door Macklemoer op 10-10-2020 19:57 . Reden: te grote foto ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
@Macklemoer
Volgens mij zou deze receiver aan je eisen voldoen:
pricewatch: Sony STR-DN1080

Het is geen hdmi 2.2 (want dat bestaat nog niet O-) ), maar 2.0a wat ook 4K60 fps ondersteund.

What Hifi heeft hem al een paar keer uitgeroepen tot beste receiver onder de 1000 pond.

[ Voor 12% gewijzigd door chrisborst op 10-10-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macklemoer
Volgens mij zou deze receiver aan je eisen voldoen:
pricewatch: Sony STR-DN1080

Het is geen hdmi 2.2 (want dat bestaat nog niet O-) ), maar 2.0a wat ook 4K60 fps ondersteund.

Die heb ik al een aantal keer voorbij zien komen. Ik zie de subwoofer pre out, dat is goed. Is de Zone 2 out dan wat ik ook kan gebruiken?
Kan je de Zone 2 pre-out met actieve speakers tegelijkertijd gebruiken met de 2 rear passieve speakers voor surround? Of is het óf zone 2 óf passief? Sorry als mijn vraag een beetje vaag is haha. Ik wil dus mijn twee front actieve speakers gebruiken als front en twee passieve als rear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
Macklemoer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:14:
[...]

Die heb ik al een aantal keer voorbij zien komen. Ik zie de subwoofer pre out, dat is goed. Is de Zone 2 out dan wat ik ook kan gebruiken?
Kan je de Zone 2 pre-out met actieve speakers tegelijkertijd gebruiken met de 2 rear passieve speakers voor surround? Of is het óf zone 2 óf passief? Sorry als mijn vraag een beetje vaag is haha. Ik wil dus mijn twee front actieve speakers gebruiken als front en twee passieve als rear.
Ik kan je daar helaas geen antwoord op geven.
Google geeft wel een soort van antwoord:
https://www.google.com/se...ctive+speakers+as+passive

En als ik vlug lees is de combi passief + actief niet echt mogelijk.
Ik zou dus lekker opzoek gaan naar een paar mooie frontspeakers en je actieve naast je pc zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macklemoer
chrisborst schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:19:
[...]

Ik kan je daar helaas geen antwoord op geven.
Google geeft wel een soort van antwoord:
https://www.google.com/se...ctive+speakers+as+passive

En als ik vlug lees is de combi passief + actief niet echt mogelijk.
Ik zou dus lekker opzoek gaan naar een paar mooie frontspeakers en je actieve naast je pc zetten.
Ben alleen zo blij met mijn huidige front speakers en heb geen andere plek voor ze, vandaar mijn specifieke zoektocht haha. Ik heb vernomen dat bij pre-out uitgangen het signaal niet versterkt wordt en je dus actieve speakers kan gebruiken. Ik kan fout zitten hoor, ik probeer het nog even uit te zoeken en/of wacht op een reactie van een mede-tweaker :) Alvast super bedankt voor je tijd trouwens!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

What HiFi roept haast alles van Sony uit tot beste keuze. What HiFi is alles behalve objectief en zou ik nul waarde aan hechten.
Macklemoer schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:28:
[...]
Ik heb vernomen dat bij pre-out uitgangen het signaal niet versterkt wordt en je dus actieve speakers kan gebruiken. Ik kan fout zitten hoor, ik probeer het nog even uit te zoeken en/of wacht op een reactie van een mede-tweaker :)
Voor actieve speakers heb je inderdaad een Pre Out nodig. Echter moet die wel voor de Main Zone zijn en niet voor Zone 2, Zone 3, et cetera. Als je de Fronts als onderdeel van een surround setup wil gebruiken dienen deze op de Main Zone aangesloten te worden. Zone 2 is voor een andere ruimte en heeft over het algemeen nog enkele nadelen. Nadeel van actieve speakers als front willen gebruik is wel dat receivers met Pre Out voor de Main Zone mogelijk buiten budget vallen, zeker in combinatie met de eis van up to date HDMI versie. Echter met een paar High to Low Level Converters kom je er ook. Minder mooie oplossing en weer een extra kastje/adapter maar het zou werken. Dan kan je de huidige Sony ook behouden indien deze naar behoren werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 10-10-2020 21:14 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Deze 7.2 versterker met main pre-outs en hdmi 2.1 inputs (1x, dat is helaas altijd met hdmi 2.1, de rest is 2.0) is de goedkoopste.

pricewatch: Marantz NR1711

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 10-10-2020 21:20 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macklemoer
FeaR schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:12:
[...]

[...]

Heel erg bedankt voor je informatieve reactie! Aangezien de prijs erg hoog wordt als ik de fronts wil behouden ga ik denk ik de overstap maken naar twee passieve fronts, dan kan ik deze receiver behouden en de twee fronts die ik op het oog heb, de NuBox 383's zijn nog eens krachtiger ook.
Ik zou graag iedereen die heeft gereageerd willen bedanken! Ben een hoop wijzer geworden vandaag! :)
Pagina: 1