[Vodafone] Databundel limiet bereikt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-07-2023
Goedemiddag,
ik heb een Vodafone Red sim-only abonnement met 12+12Gb. In de vakantie in Nederland ben ik ( door het TV kijken via de Ziggo app) over de limiet van de bundel heen gegaan en toen van 4G afgesloten. Voordat ik door had dat ik was afgesloten, ik dacht nml. aan een storing, ben ik bij verschillende telefoonwinkels geweest die niets konden ontdekken. Uiteindelijk bij een Vodafone winkel in Winschoten ontdekte de medewerker dat de bundellimiet bereikt was. Ik heb toen een nieuw zwaarder abonnement afgesloten en klaar, dacht ik. Nu net de factuur van september ( data van augustus ) ontvangen en moet bijna €100,00 bijbetalen. Vodafone gebeld en die zeggen dat ze mij 4 smsjes hebben verstuurd, waarin stond dat de limiet bijna bereikt was en één dat de limiet bereikt was en dat ze gaan stoppen met 4G als ik de limiet van € 100,00 zou bereiken.
Ik heb dus geen enkele sms ontvangen, wel toen ik in het Oosten van Groningen was een smsje dat ik welkom in Duitsland werd geheten, terwijl ik de grens niet ben over geweest. Vodafone heeft mij kopieën van die 4 smsjes gegeven, waarvan er één toevallig op dezelfde dag als dat Duitsland verhaal. Waar ligt nu wiens verantwoordelijkheid, Vodafone zegt dat die smsjes een service zijn en niet meer dat dat, terwijl ik er op reken dat als ik buiten de bundel ga, dat ik wordt gewaarschuwd.
Aan de andere kant vraag ik mij af, hoe Vodafone smsjes kan versturen en ik ze niet ontvang.
Vodafone suggereerde ook nog dat ik misschien mijn toestel heb uitgezet of geen bereik heb gehad, uitgezet heb ik hem niet, af en toe geen bereik kan best ik was met een stalen boot aan het varen.
Kan iemand mij hier meer over vertellen, ik hoor graag,
met vriendelijke groeten,
Arthur

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik vind dat de verantwoordelijkheid bij de klant ligt, en hoogstwaarschijnlijk staat dat ook wel in de voorwaarden die je bij jouw abonnement hebt moeten aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb bij VF ingesteld dat bij overschrijden van de databundel ik terugga in snelheid. Dat kost niets (instellen en internetten) maar snel is het niet meer. Misschien een tip om dat in te stellen om in de toekomst hetzelfde te voorkomen? Dan zit je als het goed is ook niet aan die (niet uit te zetten) € 100. Die staat trouwens ergens in de voorwaarden.

Ik heb vziw nog nooit een SMS gemist van VF over de status van de databundel. Denk dus dat je op de een of andere manier pech hebt gehad. Ik heb trouwens in Android ingesteld staan dat die ook waarschuwt als ik in de buurt van de limiet kom (80%). Altijd nog een backup melding dus.

Denk dat je er niet onderuit gaat komen. Hooguit coulance van VF, maar die kans acht ik niet heel groot. Je zou het erop kunnen gooien dat je direct een nieuw abo hebt genomen om deze reden, maar geef je niet veel kans.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 22:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voordat ik door had dat ik was afgesloten, ik dacht nml. aan een storing, ben ik bij verschillende telefoonwinkels geweest die niets konden ontdekken
Maar ook nergens even op onderzoek gegaan? MyVodafone app geeft misschien geen actueel verbruik, maar ik verwacht niet dat jij die hele databundel (plus 100 euro) in 1 dag doorheen heb gegooid, dat dit prima zichtbaar zou zijn geweest in de app. Heb je niet eens de app nodig, kan ook prima via de website. Ik heb zelf nog nooit een sms gemist, zelfs de 80% en overschrijding niet, en anders had ik nog een VF app die de melding gaf.

Secondair heb je nog je telefoon, waar je ook datacounters en meldingen kan instellen, zeker als je onbekend bent met TV kijken, zou je dat na dag 1 al kunnen nakijken wat jij toen al verbruikt had.

Blijkbaar moet je blij zijn dat ze afsloten bij de 100 euro, anders had je nu een factuur met een veelvoud gehad van die 100 euro.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45
Klanten naaien met buiten bundel verbruik bestaat dus nog steeds. Lang geleden dat ik een provider o.a. op dat punt heb ge(de)selecteerd.

Meerdere SMS op flink verschillende tijdstippen niet afgeleverd krijgen kan maar is niet heel waarschijnlijk. Of zijn ze heel kort na elkaar verstuurd door het streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:17

Klippy

Still Game

12+12GB is waarschijnlijk in combinatie met Ziggo, dan krijg je dus inderdaad 4 SMSjes, één al bij 80% van je 12GB bundel, één bij 100% van je 12GB bundel en dat nog een keer hetzelfde bij je bonus data.
Dus die SMSjes komen zeker niet snel na elkaar.

Met 100 Euro limiet heb je nog 10GB extra verbruikt, dat doe je ook niet in een uurtje met TV streamen.

Dus ik zou zeggen kijk je SMS instellingen na, installeer de MyVodafone app en bekijk je verbruik af en toe eens, zeker wanneer je weet dat je meer aan het verbruiken bent dan normaal. Meer uitleg hier https://www.vodafone.nl/s...pport:dataverbruik-bundel
De optie beperkt internet is er ook niet voor niets natuurlijk, dan kost het je niks extra als je buiten je bundel gaat. Kleine moeite om dat even aan te zetten.

Die 100 Euro is jammer, maar een goede les zou ik in dit geval zeggen.
Ik zeg niet dat helemaal netjes is, want het is veel geld voor 10GB data (met een eenmalige extra data bundel had dat je 30 Euro gekost), maar het is bekende manier van de providers om te verdienen en het is niet zo dat je het niet had kunnen weten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1