Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem samenstellen voor en dagelijks gebruik (school, foto’s, muziek&films) en daarnaast moet er ook een leuke game op te spelen zijn. Ik game zelf niet maar mijn zoon van 9 jaar begint het steeds leuker te vinden. Het systeem hoeft dus geen high-end videokaart maar wel eentje die de nodige games aan kan. Op dit moment geen voorbeeld van games omdat hij nu alleen op Ipad speelt. Farcry zou bijvoorbeeld wel een optie zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wilde rond de €800 uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren, toetsenbord en muis heb ik al. Behoeven geen vervanging.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje gemaakt met componenten die ik denk nodig te hebben. Ik heb gekozen voor het Asus Rog Strix B550 F-Gaming moederbord omdat ik deze voor € 116 kon krijgen (€171 - €30 asus korting+ €25 review korting).
Qua grafische kaart heb ik reviews gekeken en info opgedaan uit de BBG. Vandaar deze keuze. Mochten er goedkopere alternatieve zijn dan hoor ik dit graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc. Een dichte kast is daarom prima. Ik heb geen koelers in de wensenlijst gezet omdat ik niet weet of dit noodzakelijk is. Ik lees tegenstrijdige berichten. Maar tips zijn altijd welkom.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie willen meekijken naar de opzet die ik gemaakt heb en graag tips willen geven waar nog geschaafd moet worden. Het systeem moet goed zijn, geen top klasse maar ik zou wel graag goede kwaliteit willen hebben.
Dit is mijn build tot nu toe:
Ik wil een systeem samenstellen voor en dagelijks gebruik (school, foto’s, muziek&films) en daarnaast moet er ook een leuke game op te spelen zijn. Ik game zelf niet maar mijn zoon van 9 jaar begint het steeds leuker te vinden. Het systeem hoeft dus geen high-end videokaart maar wel eentje die de nodige games aan kan. Op dit moment geen voorbeeld van games omdat hij nu alleen op Ipad speelt. Farcry zou bijvoorbeeld wel een optie zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wilde rond de €800 uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitoren, toetsenbord en muis heb ik al. Behoeven geen vervanging.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een lijstje gemaakt met componenten die ik denk nodig te hebben. Ik heb gekozen voor het Asus Rog Strix B550 F-Gaming moederbord omdat ik deze voor € 116 kon krijgen (€171 - €30 asus korting+ €25 review korting).
Qua grafische kaart heb ik reviews gekeken en info opgedaan uit de BBG. Vandaar deze keuze. Mochten er goedkopere alternatieve zijn dan hoor ik dit graag.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een stille pc. Een dichte kast is daarom prima. Ik heb geen koelers in de wensenlijst gezet omdat ik niet weet of dit noodzakelijk is. Ik lees tegenstrijdige berichten. Maar tips zijn altijd welkom.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie willen meekijken naar de opzet die ik gemaakt heb en graag tips willen geven waar nog geschaafd moet worden. Het systeem moet goed zijn, geen top klasse maar ik zou wel graag goede kwaliteit willen hebben.
Dit is mijn build tot nu toe:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Moederborden | Asus ROG Strix B550-F Gaming | € 171,- | € 171,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 240,95 | € 240,95 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Zwart | € 57,90 | € 57,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 60,90 | € 60,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 60,79 | € 60,79 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,17 | € 101,17 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 881,71 | ||