[PW] verberg producten die niet leverbaar zijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:15

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Kan er in de PW een optie komen voor het verbergen van producten die niet leverbaar zijn, handig voor producten die soms slecht leverbaar zijn zoals PSU's of geheugen, maar vooral met nieuwe zoals videokaarten als de nieuwe RTX 3000 & RX 6000 series.

Ik denk aan om het onder kopje overige, een slider te maken van 24/7 tot +12 dagen levertijd.

[ Voor 6% gewijzigd door player-x op 10-10-2020 15:08 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Daarmee loop je het risico dat je geen vergelijk meer kunt maken met wat er wel is.
Persoonlijk zou ik er niet blij mee zijn....

En : Ik ben vrijwilliger in de kringloop... voor mij is dit ook een mooie historische tool, technisch en qua prijsontwikkeling en ik ben vast niet de enige die hier het nut van inziet.
Het wegvallen ervan zou ik erg jammer vinden.
Maar dit is maar een n=1 opinie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Daarmee loop je het risico dat je geen vergelijk meer kunt maken met wat er wel is.
Hoe is dat een probleem, je wil juist dat de niet leverbare producten niet zien zij, en als je ze wel wil zien haal je het vinkje gewoon weer weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom niet @route99? Het is een optie, net zoals je een specifiek merk of model kan uitsluiten van de resultaten zou het niet gek zijn om te kijken naar de levertijd van producten bij de shops en daarvan resultaten verbergen. Als je iets snel wilt hebben, bijvoorbeeld een harde schijf of SSD omdat degene die je nu hebt net is overleden, dan is het wel fijn om die morgen al binnen te krijgen. Dan heb je weinig aan resultaten met >5 dagen levertijd.

Het enige probleem met deze optie is dat sommige shops nog wel eens vals spelen met de levertijd en zeggen dat het de volgende dag er is, terwijl het eigenlijk een week of onbekend is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:47:
Het enige probleem met deze optie is dat sommige shops nog wel eens vals spelen met de levertijd en zeggen dat het de volgende dag er is, terwijl het eigenlijk een week of onbekend is.
Dat is ook een beetje de gebruikers eigen schuld wat die shops vallen elke keer door de mand in de shop reviews, het is echt aan tee bevelen om die te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

player-x schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:53:
[...]

Dat is ook een beetje de gebruikers eigen schuld wat die shops vallen elke keer door de mand in de shop reviews, het is echt aan tee bevelen om die te lezen.
Ik heb het ook bij 'goede' shops zien gebeuren. Was op voorraad werd er beweert. En toen bleek opeens dat de leverancier de boel fleste en je alsnog de pineut was en kon wachten. Hier kan de shop dan weinig aan doen, want die krijgt ook maar een feed van de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Het was toch een n=1 mening... ;)
En dat het mis gaat hangt niet alleen van de vals spelende leverancier af, dat komt mij als een kort door de bocht vooroordeel binnen.
De logistiek, zeker in corona tijd kan ook problemen krijgen ivm te grote drukte.
Is er überhaupt een getal aan te hangen/bekend welk percentage v/d bestellingen nu werkelijk altijd binnen 1 dag binnen zijn bij de bestellende klant?

Tja, als het echt gaat werken... prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

route99 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:58:
Het was toch een n=1 mening... ;)
En dat het mis gaat hangt niet alleen van de vals spelende leverancier af, dat komt mij als een kort door de bocht vooroordeel binnen.
De logistiek, zeker in corona tijd kan ook problemen krijgen ivm te grote drukte.
Is er überhaupt een getal aan te hangen/bekend welk percentage v/d bestellingen nu werkelijk altijd binnen 1 dag binnen zijn bij de bestellende klant?

Tja, als het echt gaat werken... prima.
Als een winkel het echt op de plank heeft liggen, kan je er in zeker zin wel vanuit gaan dat het de volgende dag bij jou moet kunnen zijn. Ze blijven natuurlijk altijd afhankelijk van de bezorgende partij, maar dat is altijd de gok die je neemt als je online besteld en laat bezorgen.

Dus Corona of niet, een bestelling heeft altijd de kans >1 dag er over te doen om bij je geleverd te worden. Maar deze Feature Request gaat ook helemaal niet over die onzekerheid. Het gaat om de aangegeven verwachte levertijd. Ligt het op de plank in het magazijn, moet het bij de leverancier vandaan komen of moet het nog uit de fabriek komen rollen. Daar wil je op kunnen filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ik vat hem heus wel...
Met zo'n filter aan.... loop je wellicht meer kans op cheats.... als iedereen het vinkje aan zet gaat een mogelijk een grotere groep leveranciers mogelijk de zaak toch mooier voorspiegelen dan het werkelijk is..... degenen die er dan bij komen zijn ze mogelijk nu nog eerlijk,... maar ook als ze 100% zeker weten dat ze dit gaat overkomen.... niet meer zichtbaar zijn omdat het filter zo scherp staat?

[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 10-10-2020 16:18 . Reden: + nu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Daar is de shop review voor. Wie op die manier speelt en toch niet kan leveren, verliest heel snel de goede naam. Ik denk daarom niet dat er door deze feature mee gesjoemeld zou gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

???????
Hero of Time schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:56:
[...]Ik heb het ook bij 'goede' shops zien gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet elke shop rommelt met de levertijden zoals sommige notoire shops dat nog wel eens doen. En ik heb dus eens meegemaakt dat een niet-sjoemel shop een foutje had met de verwachte levertijd. Kwam door de leverancier die zat te klooien. Werd pas opgemerkt nadat het betreffende product besteld werd. Toen ging opeens de levertijd van 1-3 dagen naar >1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Hero of Time schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:32:
[...]Niet elke shop rommelt met de levertijden zoals sommige notoire shops dat nog wel eens doen. En ik heb dus eens meegemaakt dat een niet-sjoemel shop een foutje had met de verwachte levertijd. Kwam door de leverancier die zat te klooien. Werd pas opgemerkt nadat het betreffende product besteld werd. Toen ging opeens de levertijd van 1-3 dagen naar >1 week.
Graag het focus op je eerdere antwoord Je had het echt over de goede shops.
Hero of Time schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:56:
[...]Ik heb het ook bij 'goede' shops zien gebeuren. Was op voorraad werd er beweert. En toen bleek opeens dat de leverancier de boel fleste en je alsnog de pineut was en kon wachten. Hier kan de shop dan weinig aan doen, want die krijgt ook maar een feed van de leverancier.
Wat heb ik hier verkeerd aan begrepen?
Ik vind het prima dat je het zelf gelooft wat er staat, maar zo komt het bij mij niet binnen.

Probeer deze optie en zie hoe het uitwerkt en of er een waterbed-achtig effect, verschuiving van bepaalde zaken, mogelijk komt...
Daar wil ik graag mee afsluiten. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zeg alleen dat een foutje kan gebeuren en met deze feature shops niet massaal foutieve informatie gaan geven om maar in de filter resultaten te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:18
Door Corona zijn een heleboel producten niet leverbaar. Deze week een nieuwe printer nodig, de exemplaren die ik wilde waren gewoon nergens meer op voorraad, de tweede keus sterk in prijs verhoogd, marktplaats bood uitkomst. Het is even de tijd niet voor een lijstje met niet leverbare artikelen, dat lijstje is door omstandigheden erg lang geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Het is even de tijd niet voor een lijstje met niet leverbare artikelen, dat lijstje is door omstandigheden erg lang geworden.
Ik snap het verzet van sommige tegen deze functie niet helemaal, is het dan juist nu niet erg handig om hem te gebruiken, en vind je het niets dan gebruik je hem dan gewoon niet, dat is als het dev en/of PW team in de eerste plaats er al iets in zien om het te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:04
De enige reden om deze feature niet te willen, is dat Tweakers haar naam verbindt (sort of) aan een proces waarvan we weten dat het wel eens anders loopt. Als iets dan niet leverbaar blijkt heeft Tweakers 'het gedaan'.
Voor de rest lijkt me dit een prima feature. Dat de resultaten soms boterzacht zijn geeft, in deze context, de feature niet minder bestaansrecht in mijn ogen. Mochten de levertijden structureel niet kloppen, dan wordt daar werk van gemaakt ==> 4Launch onjuiste levertijden

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
player-x schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:40:
dat is als het dev en/of PW team in de eerste plaats er al iets in zien om het te implementeren.
Vraagje, zien de dev's hier misschien iets in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boenkeijer
  • Laatst online: 27-05 16:28
Over je wens: de wens is duidelijk en heb 'm op mijn lijst gezet met mogelijke verbeteringen gezet. Gezien de huidige backlog en prioriteiten zal deze niet spoedig ontwikkeld worden.

-Off topic-
Bij levertijd zijn we natuurlijk ook afhankelijk van de partij die de data aanlevert bij ons. Als er veel klachten over een shop binnenkomen dan lichten we de shop in en kunnen we ze op levertijd onbekend (?) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

route99 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:39:
[...]
Graag het focus op je eerdere antwoord Je had het echt over de goede shops.
offtopic:
Goed zijn betekent niet dat er geen fouten worden gemaakt. Waar gehakt wordt vallen spaanders. Hoe goed ze ook zijn, ook FC Barcelona verliest wedstrijden ;)

Handig feature inderdaad. Als ik iets zoek om deze week te kopen dan wil ik niet zien wat er over een maand leverbaar is. Vanwege wat 5pë©ïàál_Tèkén' in "[PW] verberg producten die niet leverbaar zijn" zegt zou ik het denk ik wel liever default uit zien staan, dan is het een bewuste keuze om het aan te zetten met de mitsen en maren er bij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ik denk dat met deze feature meer spaanders gaan vallen dan geliefd/goed is... er zijn teveel externe factoren bij betrokken waar geen invloed op is....
Hoe goed ze ook zijn, ook FC Barcelona verliest wedstrijden ;)
https://nos.nl/teletekst#843_2
Maar nu wel erg veel......
code:
1
12. Barcelona     6  2  2  2   8  10- 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
boenkeijer schreef op maandag 2 november 2020 @ 09:31:
Gezien de huidige backlog en prioriteiten zal deze niet spoedig ontwikkeld worden.
Misschien is het toch best wel een goed idee om dit idee naar voren te halen, wordt op het moment echt gek van alle producten die niet leverbaar/betaalbaar zijn, en je door vele items moet klikken om te controleren of daar iets aan veranderd is.

Op het moment is het zo erg dat ik het eigenlijk niet meer doe, terwijl het met een max prijs + levertijd en de uitmuntende herlaad laatstgebruikte filters functie het me in een klik kan laten zien of er wat verandert is.

Pagina: 1